072-3300504

מדריך בחינות סף

מהן בחינות הסף שנדרשות ממועמדים ללימודי MBA? מה מאפיין כל בחינה ומה צריך כדי לעבור אותן?

עינת חורשי | 12-11-2007 17:08:00

בחינות הסף הן כלי שמאפשר למוסדות הלימוד למיין את המועמדים ללימודי תואר שני. ועדות הקבלה של מוסדות הלימוד הרי אינן מכירות את הנרשמים באופן אישי - הן יכולות לבדוק את גיליון הציונים של המועמד, המקביל לפוטנציאל שקיים בכל מועמד - אולם זהו כלי תיאורטי בלבד. מוסדות הלימוד שואפים לכך שמבין שורותיהם ייצאו בוגרים מובילים, שמשפיעים על התעשייה. לשם כך, עליהם לבחור את המועמדים שיש את הסיכוי הגדול ביותר שיוכלו לעמוד בהצלחה בתוכנית הלימוד התובענית ולממש את הפוטנציאל שבהם.

על אף החשיבות הרבה שמוקדשת לציונים - בין אם אלו של התואר הראשון ובין אם אלו של בחינות הסף - בתי ספר מובילים למנהל עסקים מקבלים גם תלמידים בעלי ציונים נמוכים יותר או בעלי ניסיון מועט, על מנת לעודד גיוון ושונות. אין הדבר אומר שכל תלמיד שאינו עומד בדרישות הסף של המוסדות יכול להגיש טפסי בקשה לקבלה ללימודים - האוניברסיטאות מקבלות בעיקר מועמדים שהן חושבות שיש להם רקע תרבותי מעניין, או אפשרות לתרום לאוניברסיטה ולסטודנטים האחרים מבחינת אישית.

כמו כן, מספר בחינות סף נוספות משמשות ככלי לקביעת יכולתו של מועמד שאנגלית אינה שפת האם שלו, להתמודד עם לימודים במוסד דובר אנגלית (או כל שפה אחרת).
הבחינות הנפוצות ביותר הן אלו:

בחינות הסף בוחנות ידע בשפה האנגלית, למשל קריאה
בחינות הסף בוחנות ידע בשפה האנגלית, למשל קריאה

GMAT
מבחן מיון בינלאומי לתואר שני במינהל עסקים. המבחן נמשך כ-4 שעות ומטרתו לבדוק את היכולות האסטרטגיות של מנהלים כשהם תחת לחץ. ה-GMAT הוא מבחן אדפטיבי - כלומר, כאשר נבחן עונה על תשובה נכונה, השאלה הבאה אחריה תהיה קשה יותר, ואילו שאלות שהתשובה להן היתה שגויה יובילו לשאלות קלות יותר בהמשך. באופן טבעי, נוצר מצב שבו נבחן עונה על אחוז גבוה של שאלות קשות, ויכולת המתמרון שלו מבחינת זמנים נמוכה. הציון נקבע על פי רמת קושי השאלות שבה "התייצב" הנבחן, והוא יחסי לנבחנים מכל העולם.
למבחן שלושה חלקים: כתיבת שני חיבורים, שאלות כמותיות ושאלות מילוליות. כל החלקים מתקיימים באנגלית.
בארץ ציון הבחינה מהווה תנאי הכרחי לקבלה, לצד ציוני התואר הראשון - אם כי אוניברסיטאות מסוימות מסתפקות רק בציון הכמותי; בארצות הברית ה-GMAT מהווה פרמטר אחד בין מספר אלמנטים שמשפיעים על תנאי הקבלה, ביניהם ציוני התואר הראשון, ניסיון תעסוקתי, המלצות אישיות, חיבורים וראיון אישי.

מבחן אדפטיבי מול מחשב
מבחן אדפטיבי מול מחשב

ToEFL
מבחן שנועד להעריך את רמת האנגלית של מי שאנגלית אינה שפת האם שלו - גם אם הוא דובר אנגלית ברמה זו. המבחן נמשך כ-3 שעות (לא כולל הפסקות) ומטרתו לבדוק עד כמה המועמד יוכל להתמודד עם לימודים המתקיימים באנגלית ולתקשר עם הסביבה האקדמית. ה-ToEFL הוא מבחן אדפטיבי - כלומר, המבחן מתאים את עצמו לרמה של הנבחן. בכל פעם מופיעה שאלה אחת בלבד על המסך. נבחן שענה על שאלה תשובה נכונה, יקבל בפעם הבאה שאלה קשה יותר. אם טעה - השאלה הבאה תהיה קלה יותר. בניגוד ל-GMAT, ב-ToEFL אין מספר קבוע של שאלות שיש לענות עליהן, אלא הוא תלוי במספר התשובות שהנבחן הספיק לענות עליהן.
למבחן ארבעה חלקים: הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, דקדוק וכתיבה. כל חלקי הבחינה מתקיימים באנגלית, ברמה המקבילה ל-5 יחידות לימוד.
המבחן מהווה תנאי קבלה הכרחי עבור סטודנטים שאינם אמריקאים, או סטודנטים שארבע השנים האחרונות ללימודיהם לא היו בשפה האנגלית.

IELTS
מבחן דומה במהותו ל-ToEFL. כמוהו, גם הוא נועד להעריך את רמת האנגלית של מי שאנגלית אינה שפת האם שלו ומעוניין ללמוד במדינה דוברת אנגלית. ה-IELTS נפוץ בעיקר באנגליה וכן מוכר במוסדות רבים באוסטרליה וניו-זילנד. בניגוד ל-ToEFL, השאלות ב-IELTS קבועות ורמת הקושי שלהן אינה משתנה בהתאם לתשובותיכם. המבחן אורך שעתיים ו-45 דקות.
למבחן ארבעה חלקים: שמיעה, קריאה, כתיבה ודיבור - ארבע המיומנויות הנדרשות לידיעת שפה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד