072-3300504

פרופיל הסטודנט הישראלי

מכללת ספיר ערכה סקר סטודנטים חדש בניסיון לקבוע את פרופיל הסטודנט הישראלי. מהמדד עולה כי הסטודנט הישראלי לא מאמין ביכולתה של ישראל לדאוג לו

רוי רגב | 17-10-2007 16:38:00

מסקר שערכה מכללת ספיר בנושא "מדד החוסן הסטודנטיאלי", עולה כי 90% מהסטודנטים בישראל אינם מאמינים ביכולתה של מדינת ישראל להעניק להם עתיד כלכלי מבטיח. במדד, שנערך זו השנה השניה במכללה הדרומית, נבחנו עמדותיו ותחושותיו של הסטודנט הישראלי ביחס למצבו הכלכלי, עתידו התעסוקתי, תוכניותיו העתידיות ויחסו לשלטון. מהמכללה נמסר כי הכוונה היא לצייר פרופיל של הסטודנט הישראלי לקראת השנה החדשה, ולראות את השינויים שחלו בו לעומת השנה שעברה.

עוד עולה מהמדד, כי 62% מהסטודנטים שנשאלו סבורים כי המדינה אינה מתגמלת כראוי את מי ששירתו בצבא. בנוסף, חושבים 44% כי גם מי שלא שירתו בצבא זכאים למלגות לימודים. לעומתם, 44% סבורים כי מי שלא שירת בצבא אינו זכאי למלגה. לעומת נתוני 2006 חלה עליה באחוז אלו הסבורים כי אין לתת מלגה לאלו שלא שירתו (35% ב-2006).

מהסקר עולה, כי הסטודנטים בישראל אינם שבעי רצון מן האפיקים הכלכליים המחכים להם אחרי הלימודים. לפי הנתונים, רק 10% סבורים כי ישראל מספקת עתיד כלכלי, 57% חושבים שהמדינה מספקת להם עתיד כלכלי במידה מעוטה ו-32% חושבים שהמדינה לא מספקת אופק כלכלי כלשהו.

בתחום תעסוקת הסטודנטים חלה עלייה משמעותית במספר הסטודנטים העובדים למחייתם: 80% מתוך כלל הסטודנטים בהשוואה ל-67% ב-2006. עליה ניכרת נרשמה גם במספר הסטודנטים העובדים במשרה מלאה: 30% בהשוואה ל 17% בשנה שעברה. במקביל ניכרת ירידה במספר הסטודנטים הנעזרים בהוריהם במהלך לימודיהם: 42% מסתייעים בהוריהם, באופן חלקי או מלא במימון הוצאות הלימודים והמחייה, זאת לעומת 49% בשנה שעברה.

עוד עולה כי 54% מהסטודנטים היו שמחים להיות בעלי אזרחות זרה. האזרחות המועדפת על הסטודנט הישראלי לפי המדד היא האמריקאית (45%). למרות זאת, רק 12% מהמשיבים מוכנים לוותר תמורתה על האזרחות הישראלית (7% מכלל המשיבים).

למרות דעתם הנחרצת של הסטודנטים על התנהלות המדינה, עולה במדד הנוכחי מגמה של שיפור במצב רוחם. לקראת שנת הלימודים הנוכחית, מרגישים 39% מהנשאלים כי הם נמצאים "במצב רוח מרומם" (ציון 9-10). ב-2006 לעומת זאת, חשו רק 26% במצב רוח מרומם. מצב הרוח הממוצע של הסטודנטים עומד על 8, לעומת ממוצע של 7.6% בשנה שעברה. לבסוף, 71% מהסטודנטים רואים עצמם כמעורבים חברתית, 45% מהנשאלים העידו כי הם מגלים אחריות פוליטית פעילה.

מכללת ספיר. יותר סטודנטים מרוצים.
מכללת ספיר. יותר סטודנטים מרוצים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד