האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך

לצמצם נזקים

לאחר שנפרדתם ממנו קיץ שלם ולמעט כמה עבודות לא ישבתם באופן קבוע מול המחשב, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למזער נזקים

רוי רגב | 11-10-2007 10:24:00

המחשב הפך בשנים האחרונות לכלי עבודה בסיסי עבור כל סטודנט רציני. סביר להניח כי במהלך שנת הלימודים אתם מבלים את רוב שעות היום (ולעיתים גם הלילה) מול המחשב. בנוסף, בעלי המחשבים הניידים, אשר משתמשים במחשב בתור מחברת במהלך השיעורים מכפילים את זמן השימוש במחשב. רבים מהסטודנטים ממשיכים גם בעבודתם הסטודנטיאלית לעבוד מול מחשב ולא לוקחים בחשבון את הסיכונים הבריאותיים.

למרות כל יתרונותיו, ישבה ממושכת מול המחשב באופן קבוע גורמת לתופעות לוואי ולכאבים כרוניים שניתנים, כך מתברר, למזעור.מומחים מתחום הכירופרקטיקה תרמו לנו כמה עצות פשוטות ומועילות שיפטרו אתכם מדלקות, כאבי צוואר וגב ובעיות מפרקים.

לעבוד מול המחשב. חשוב לנוח מדי פעם. (ShutterStock)
לעבוד מול המחשב. חשוב לנוח מדי פעם. (ShutterStock)

ההמלצות
1. קרבו את המקלדת והעכבר לקדמת השולחן אליכם - הרחקתם תגרום לעומס מיותר על שרירי השכמות.

2. הציבו את המסך מול מרכז הפנים - כך שהמסך יהיה בגובה העיניים (מרכז המסך בגובה הסנטר)

3. הנח את רגלייך על הדום או שרפרף המאפשר כיפוף של הברכיים, להפחתת לחצים על הגב התחתון

4. בחר כסא אורטופדי עם משענת לצוואר ומשענת לידיים. לא לחסוך, אתם יושבים הרבה

5. השעינו את המרפקים על משענות הכסא. דאגו שהן מכוונות לגובה המתאים, מומלץ נמוך בכמה סנטימטרים משולחן העבודה

6. בעבודה על העכבר רצוי שהצוואר יושען על משענת הכסא - פרק כף היד צריך להישאר במצב הישר ביותר האפשרי

7. בעת שיחה בטלפון מומלץ להשתמש באוזניה או בדיבורית (ספיקר)

8. בצעו תרגילי מתיחה יום יומיים לחיזוק הגב התחתון, העליון, הצוואר והכתפיים

9. יש להשעין את הצוואר על המשענת במהלך העבודה עם העכבר או בקריאת מסמכים. רק בהקלדה אנו באמת זקוקים להרכין את הראש

10. לוודא שמסך המחשב נמצא בדיוק מולך - מרכז המסך חייב להיות בגובה העיניים

11. לבדוק את הראייה אחת לשנה - לקות בראייה תגרום לך להתקרב אל המסך ולכווץ שרירים מיותרים

12. שתו לפחות 8 כוסות מים ליום - שרירים עם רמות חומצת חלב גבוהים, זקוקים למים רבים בכדי לשטוף את החומצה המצטברת החוצה.

13. קומו כל 45 דקות להתרענן – תרגילים להרפיית שרירי השלד והעיניים מסייעים בהזרמת דם לשרירים ולמפרקים

14. בצעו מתיחות לגב התחתון, העליון ולצוואר – יומיום, לטיפול ולמניעה של בעיות עתידיות

15. טיפול כירופרקטי פעם בכמה זמן מסייע בשמירת טווחי התנועה האופטימאליים בעמוד השדרה ומסיר את הלחץ המכאני הרב הקיים בין החוליות

* הטיפים ניתנו על ידי האגודה הישראלית לכירופרקטיקה

כלים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
המבדק
מחשבן סיכויי קבלה
מחשבון בגרויות
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי