072-3300504

אין עבודה לכולם

מתברר כי בישראל של שנות ה-2000 יש יותר מדי אקדמאים ופחות מדי עבודות. דו"ח חדש חושף כי לרבים מהאקדמאים אין עבודה

רוי רגב | 02-10-2007 12:42:00

דו"ח חדש שיפורסם בקרוב קובע כי בישראל אין מספיק עבודות לכל האקדמאים. את הנתונים מספק "מדדים למדע, לטכנולוגיה ולחדשנות בישראל", דו"ח אשר יפורסם ע"י מוסד נאמן של הטכניון וע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הדו"ח, למרות שבשנת 2004, 45% מבני ובנות 25-64 היו בעלי השכלה על-תיכונית (שיעור גבוה בהשוואה למדינות אחרות בעולם המערבי), 29% בלבד מכלל המועסקים במשק הועסקו במקצועות אקדמיים, חופשיים וטכניים (מקצועות הדורשים לימודים מתקדמים).

עיתון הארץ מפרסם היום, כי הדו"ח אשר חובר על ידי הד"ר דפנה גץ והפרופ' דן פלד, מצביע על כך שבישראל כיום יש יותר מדי אקדמאים ופחות מדי עבודות. החוקרים ניסו להסביר את התופעה בכך שבין היתר עולים רבים מבריה"מ לשעבר עלו עם תארים אקדמיים אך הועסקו בעבודות אחרות.

לפי הנתונים, שיעור המועסקים, מכלל המועסקים, נמוך מאוד בהשוואה לשוויץ העומדת בראש הטבלה עם 37.7% והולנד השניה עם 36.1% שעוסקים במקצועות חופשיים. ישראל נמצאת בין קנדה עם 29% לבריטניה העומדת על 25.7% בלבד. עם זאת, שיעור בעלי התארים בישראל הוא גבוה מאוד ועומד על 45%, שיעור דומה לזה שבקנדה וגבוה מארה"ב ויפאן.

הדו"ח מפרסם עוד חדשות לא טובות, הפעם מהכיוון המגדרי. למרות שהנשים מהוות כ-50% מסך בעלי התארים, עדיין יהיה קל יותר לגברים למצוא עבודות בתחומים הללו. עוד מוסיפים עורכי הדו"ח, כי למעשה, משנת 2000 ולמרות העלייה החדה בכמות הסטודנטים בארץ, נעצר למעשה הגידול במספר כלל חברי הסגל האקדמי באוניברסיטאות. לאחרונה אף נרשם גידול שלילי של 2%-5%. זאת למרות שאיפתה של ישראל להפוך למעצמה טכנולוגית.

סטודנטים. העתיד התעסוקתי לא ורוד.
סטודנטים. העתיד התעסוקתי לא ורוד.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד