072-3300504

בימים הקרובים: המו''מ על יישום המלצות שוחט

השלב הבא במאבק הסטודנטים בפתח: בעוד פחות משבועיים יחלו המגעים בין נציגי הסטודנטים לממשלה בנוגע ליישום המלצות ועדת שוחט

ליאור ליוואק | 27-08-2007 10:56:00

בעוד פחות משבועיים צפוי להתחיל המשא ומתן על יישום המלצות וועדת שוחט בנוגע לשכר הלימוד, ונציגי שני הצדדים, התאחדות הסטודנטים והממשלה, מתכוננים למגעים.

צוות מקצועי שמונה על ידי התאחדות הסטודנטים פועל ליצירת מודל חלופי לזה של וועדת שוחט לשכר הלימוד הסטודנטיאלי. במקביל למאבק שיתנהל בחדרי הדיונים, יתקיים מאבק נוסף, אולי חשוב יותר, על דעת הקהל ועל דעת חברי הכנסת. לשם כך, שכרה התאחדות הסטודנטים לאחרונה את חברת הייעוץ האסטרטגי ויחסי הציבור "ספין", שתלווה את ההתאחדות מול אנשי הלובינג ויחסי הציבור של ועדת שוחט שכבר החלו לקיים פגישות שכנוע עם חברי כנסת.

במשא ומתן, ינסו נציגי ועדת שוחט והממשלה לשמור על ההמלצות שנקבעו על ידי הוועדה, ובכללן העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות ל-14,800 שקלים לשנה. על פי המודל שהוצע על ידי הוועדה, מדי שנה ישלמו הסטודנטים 5,800 שקלים במזומן ואת השאר באמצעות הלוואות בנקאיות, שינוכו בתשלומים חודשיים על פני תקופה של 10 שנים מתום הלימודים. כל תשלום חודשי צפוי להסתכם בכ-285 שקלים.

על פי המודל, סטודנטים שלא ישתכרו מעל 5,300 שקלים נטו לחודש, לא יידרשו להחזר ההלוואה. התאחדות הסטודנטים מצידה פועלת להצגת מודל חלופי, כזה שינסה דווקא להוריד את שכר הלימוד. כיום עומד שכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר ראשון על כ-8,700 שקלים לשנה.

סטודנטים מפגינים בתל-אביב
סטודנטים מפגינים בתל-אביב
שרת החינוך תמיר. תפעל ליישום ההמלצות
שרת החינוך תמיר. תפעל ליישום ההמלצות

שונשיין ממדר
בקרב הסטודנטים, המהלכים והאסטרטגיה לקראת המשא ומתן עם נציגי ועדת שוחט והממשלה נקבעים כמעט בלעדית על ידי יו"ר התאחדות הסטודנטים איתי שונשיין. ראשי ארגוני הסטודנטים ממודרים כמעט לחלוטין מהנעשה בצוות המקצועי, וניסיונות של ראשי אגודות הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, באוניברסיטה העברית, בטכניון ובמוסדות נוספים לקיים פגישות עדכון והכנה לקראת המשא ומתן זוכים להיענות מוגבלת מצדו של שונשיין.

בפגישות הספורות שקיימו נציגי הסטודנטים מאז תום השביתה, לא חלו התפתחויות משמעותיות בגיבוש המהלכים לקראת המגעים עם הממשלה. על דבר אחד ודאי יסכימו מנהיגי הסטודנטים - ההגעה להישגים מול נציגי שוחט עוברת דרך חזית סטודנטיאלית מאוחדת ופילוג במהלך המשא ומתן רק ייפגע בסיכויי הצלחתם.

במקביל להכנות למשא ומתן בקרב מנהיגי הסטודנטים, קמות לאחרונה התארגנויות של סטודנטים הדורשים דמוקרטיזציה של ההתנהלות מול הממשלה והדחה של יו"ר ההתאחדות. אחת מהן היא זו שיזם אסף מנור, סטודנט לפילוסופיה מאוניברסיטת תל-אביב. מנור, יחד עם כמה עשרות סטודנטים אחרים, הקימו אתר אינטרנט ובו עצומה תחת הכותרת "כוח לסטודנטים- שונשיין הביתה".

מלבד הדחת יו"ר ההתאחדות דורשים מנור וחבריו להביא כל הסכם שיושג עם הממשלה להצבעה של כלל הסטודנטים באמצעים אלקטרוניים או אחרים. כמו כן, מעלה מנור את הטענה כי עצם קיום המשא ומתן במהלך הקיץ, בזמן שהסטודנטים טרודים בעבודות ואינם נמצאים בקמפוסים, מחליש את כוחם ומונע מהם את נשק השביתה. לדברי מנור, פועלים איתו עוד עשרות סטודנטים פעילי שטח ששמרו על קשר מתקופת ההפגנות, וללא זיקה לאגודות הסטודנטים הרשמיות. עד כה נוספו לעצומה מעל ל-450 חתימות.

שונשיין. מוביל את ההכנות למגעים מול הממשלה
שונשיין. מוביל את ההכנות למגעים מול הממשלה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד