072-3300504

במה למחזאי הצעיר

המחזאים, מי שמניע את גלגלי התרבות בארץ, מקבלים פסטיבל שלם ב"בית ליסין". במסגרת אירועי "פותחים במה" יקבלו לראשונה בוגרי סדנאות המחזאות במה והכשרה

רוי רגב | 26-08-2007 10:58:00

פסטיבל "פותחים במה" למחזאות ישראלית, של תיאטרון בית ליסין יציג השנה עבודות ביכורים רבות של בוגרים צעירים. הפסטיבל, המתקיים השנה בפעם השמינית, יכלול 4 הפקות מלאות וכן 10 מחזות קריאה. בנוסף, וברוח "כוכב נולד", יציג התיאטרון התל-אביבי, אירוע הנקרא "ספיד דייט" אשר יאפשר לקהל לבחור את המחזה האהוב עליהם במקום.

הפסטיבל, הוא אחד האירועים החשובים והגדולים לקידום מחזאות צעירה של בוגרים, אשר עושים את צעדיהם הראשונים "בעולם האמיתי". בנוסף, סטודנטים רבים מבתי ספר למשחק מנצלים את ההזדמנות ומציגים את כישוריהם במסגרת הפסטיבל.

המחזאים הצעירים שמתקבלים לפסטיבל, עוברים במשך שנה סדנאות כתיבה בליווי אנשי מקצוע מובילים בתחום. שלושת ימי הפסטיבל מהווים גם מקום מפגש לשחקנים צעירים ומבוגרים מכל התיאטראות בארץ. פרי עטם של המחזאים הצעירים יוצג בכל האולמות של בית ציוני אמריקה, בבתי הקפה מסביב ואפילו בגינה.

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, מספרת כי המחזאות היא הבסיס של היצירה הישראלית ולכן יש לקדמה בכל דרך. "השפעתה של המחזאות הישראלית היא הלב הפועם של העשייה התיאטרונית שלנו. השפעתה ניכרת בכל תחומי המדיה ולאחרונה היא חוצה גבולות ומשמשת כשגרירה הטובה שלנו בעולם. אנחנו יוצרים דור חדש של כותבים מקוריים ומיומנים", מספרת פינס.

הפסטיבל, שבמהלך שמונה שנות קיומו הועלו 80 מחזות, יתקיים השנה ב - 6.9.2007 וימשך כאמור שלושה ימים. במהלך הפסטיבל יוצגו ההצגות: "סיפור אהבה" - תיאטרון מחול מאת מוריה זרחיה, "זריחה" - קומדיה רומנטית מאת עידו בורנשטיין ו"דולפינים" - דרמה מאת מאיה שעיה.

פסטיבל פותחים במה. 80 הצגות ב-8 שנים.
פסטיבל פותחים במה. 80 הצגות ב-8 שנים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד