072-3300504

הכה את המומחה: מה"ט

מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע הוא גוף ממלכתי המופקד על הכשרת טכנאים מוסמכים והנדסאים ענה לשאלותיכם.

22-08-2007 11:38:00

מעבר מטכנאי להנדסאי
שאלה: אני לומדת טכנאי תעשיה וניהול. אני מעוניינת להמשיך את לימודי לתואר ראשון או הנדסאי. האם מחשבים לי את הקורסים שכבר עשיתי? האם יש עוד מקומות שניתן להשלים? (נועה)

תשובה: באשר ללימודים לתואר הנדסאי: בעל דיפלומה טכנאי מוסמך זכאי בדרך כלל, לקבל פטור מנושאי הלימודים בשנה א', על סמך לימודים שנערכו לתואר טכנאי מוסמך ובתנאי שממשיך לתואר הנדסאי באותה מגמה. ניתן להשלים לימודים לתואר הנדסאי אך ורק במכללות המוכרות על ידי מה"ט.
באשר ללימודים לקראת תואר ראשון, אנו ממליצים לפנות למוסד האקדמי הרלוונט

הנדסאי בגיל מבוגר
שאלה: אני בן 35 ללא בגרות עם 12 שנות לימוד והבנתי שבגיל 35 יש אפשרות להתקבל להנדסאי ללא מבחנים והשאלה מה כדאי ללמוד? (ליאור)

תשובה: 12 שנות לימוד מספיקות כדי לעמוד בתנאי קבלה למכללות המוכרות על ידי מה"ט. מומלץ לבחור תחום לימודים לאחר קריאת תוכן כל מגמה ומגמה באתר מה"ט. לדעתנו, לא מאוחר להתחיל ללמוד בגיל 35. בהצלחה.

כימיה תרופתית או ביוטכנולוגיה
שאלה: מה ההבדל בין כימיה תרופתית ובין ביוטכנולוגיה ??

תשובה: בשתי המגמות נושאי הלימוד בשנה א', מאוד דומים. במגמת כימיה תרופתית – בשנה ב' קיימת ההתמקדות בכימיה ובתרופות. במגמת ביוטכנולוגיה בשנה ב' ההתמקדות היא בתהליכים ביו טכנולוגיים מתחומי מזון, סביבה וביולוגיה מולקולארית. אנו ממליצים לקבל מידע אודות המגמות באתר מה"ט http://mahat.moital.gov.il – מגמות לימוד . כמו כן, מומלץ להתייעץ עם ראשי מגמות בתחום, תוכלי לראות את המכללות ושמות ראשי המגמות באתר.

קבלת ציוני מה"ט ללא קוד
שאלה: אין ברשותי את הקוד האישי לבירור הציונים שלי במבחנים.
רציתי לשאול לאן עליי לפנות על מנת לקבל קוד חדש?

תשובה: לקבלת קוד אישי לבירור ציונים, צור קשר עם מוקד תמיכה של מה"ט טל': 1-700-700-962.

למה תואר הנדסאי אינו תואר אקדמאי?
שאלה: לא הגיע הזמן שתואר הנדסאי ייחשב כתואר אקדמאי?! לימודים קשים של שנתיים, הקשים בד"כ מהרבה תארים אקדמאיים עיוניים!

תשובה: תואר הנדסאי הוא תואר יישומי הנדרש בתעשייה, במשק ובשירותים. הנדסאי בעל דיפלומה אם רוצה יכול להמשיך לתואר אקדמי

הגשת פרוייקט גמר באיחור
שאלה: סיימתי את לימודי להנדסאי אלקטרוניקה לפני שנתיים, אך עלי להשלים פרויקט גמר שלא ניגשתי אליו בסיום הלימודים. מה הנהלים? ממה להתחיל ומה הדרישות העכשויות לפרויקט גמר הנדסאי אלקטרוניקה?

תשובה: בנושא פרויקט גמר עליך לפנות למכללה בה למדת על מנת שזו תמנה לך מנחה. את הדרישות לפרויקט תקבל עם הרשמתך לפרויקט במכללה. עליך לשלם על תקצוב ההנחייה 1800 ש"ח. אם הינך מתייחס לנושא ההתיישנות, אזי הספירה היא שבע שנים מיום תחילת לימודיך.

חייל משוחרר
שאלה: האם יש מקום שחיילים יכולים לעשות קורסים בתחום המחשוב בחינם או מחיר מוזל?

תשובה: סטודנט הלומד לתואר הנדסאי זכאי לפטור משכ"ל בגובה 80% בשנה א' ללימודים ובתנאי שהסטודנט לומד במהלך חמש שנים ממועד שחרורו מצה"ל. הינך מוזמן לגלוש באתר מה"ט http://mahat.moital.gov.il - אודות מה"ט – חוזר מנהל מה"ט – תקצוב - פטור משכ"ל לחיילים משוחררים 05-4-52

הכרה בלימודי הנדסאי והשלמה ל- BA
שאלה: האם ישנה מסגרת בה אוכל להשלים ל- BA , עם הכרה כלשהי בתעודת ההנדסאי שלי (סיימתי הנדסאי צילום ב- 97).

תשובה: ידוע לנו כי קיימים מוסדות אקדמיים בהם ניתן להשלים לתואר B.A. , אין זה בסמכותנו להפנות אל אחת מהן. ככלל, מוסדות אקדמאיים מכירים בחלק מנושאי הלימוד של בעל דיפלומה בתואר הנדסאי – יש לבדוק את הנושא במוסד האקדמי עצמו.

ליקוי למידה
שאלה: אני מתחילה ללמוד, אבל אני קצת חוששת כי אני לקויית למידה אבל עדיין אין לי אישור. יש זכויות שמגיעות לי? מה עליי לעשות?

תשובה: בחלק מהמכללות יש מרכזי תמיכה המטפלים בסטודנטים לקויי למידה. הסטודנטים מקבלים התאמות ותמיכות בהתאם למצבם. גם מכללות בהן אין מרכז תמיכה עוזרים ומסייעים לסטודנטים בעלי לקויות למידה. כל זאת בתנאי שיוצג אבחון עדכני מגורם מקצועי (פסיכולוג חינוכי). מה"ט מסייע לסטודנטים בעלי לקויות למידה שבידם אבחון עדכני במתן התאמות בבחינות הגמר הממלכתיות. ניתן לקרוא עוד בנושא בחוזר מנהל מה"ט 10-4-52 שבאתר מה"ט.

איבוד תעודה
שאלה: איבדתי את התעודה ששלחתם לי, אתם יכולים לשלוח אלי שוב?

תשובה: עליך לפנות למכללה ממנה קיבלת את התעודה על מנת שזו תפיק העתק תעודה. העתק התעודה יועבר למה"ט אשר יבדוק את המידע הרשום בהעתק. העתק תעודה לא חתום על ידי מנהלת המחלקת הפדגוגית ומנהלת מה"ט אלא סימן "-", יועבר למכללה אשר תעניק לך את העתק התעודה. אם במקרה נמצא אצלך, העתק לתעודה שאבדה, הגש אותה למכללה על מנת שהתהליך יקוצר.

מעבר בין תחומים
שאלה: אם למדתי הנדסאי נוף, ואני רוצה ללמוד עכשיו את תחום האדריכלות. מה עליי לעשות? האם אני צריך ללמוד שוב את כל השנים או שאני צריך לעשות השלמות?

תשובה: הגש את בקשתך בליווי הדיפלומה ולוח נושאי הלימוד למכללה בה הינך מעוניין ללמוד. המכללה תפנה למה"ט לבקשת אקרדיטציה ללימודים קודמים. ניראה כי הלימודים שיאושרו לקבלת פטור יהיו בהיקף של סמסטר. לתשומת ליבך, לימודים במגמת אדריכלות ועיצוב פנים אורכם חמישה סימסטרים.

נוסחה למבחן
שאלה: סיימתי את לימודי ההנדסאי ב1998 אולם כדי לקבל רשיון חשמל של משרד העבודה אני נדרש למבחן נוסף ב"תכנון מתקני חשמל" . שאלתי היא היכן ניתן למצוא את הנוסחאון שיצורף למבחן (המבחן ב 19/9) ?

תשובה: תוכל למצוא את הנוסחאון למבחן לתכנון מתקני חשמל בכתובת http://www.moital.gov.il/NR/exeres/EBE39453-EBB1-4D7F-A63C-1019B93BD8E6.htm

לימודים בחו"ל
שאלה: האם הדיפלומה שאני מקבל בסיום לימודי מוכרת בחו"ל ( כלל אירופה ובריטניה בפרט ובנוסף ארה"ב)?

תשובה: דיפלומה שתקבל בסיום לימודיך מוכרת בארץ. על מנת שתהיה מוכרת בחו"ל עליך להירשם בפנקס הנדסאים וטכנאים מוסמכים, להירשם בהסתדרות - באיגוד המקצועי של ההנדסאים. האיגוד המקצועי ינפיק לך אישור בשפה האנגלית אשר בצירוף הדיפלומה (בתרגום לאנגלית) יאפשרו לך הכרה בחו"ל. מידע זה נמסר לך כמיטב ידיעתנו. אין אנו מעודכנים ברמה יומיומית למקרה שאחת המדינות שינתה כלליה. הינך מוזמן לגלוש באתר מה"ט http://mahat.moital.gov.il - הנדסאים וטכנאים מוסמכים

מכינה
שאלה: מה זה בדיוק מכינות להנדסאים? מה לומדים שם?

תשובה: מכינה טכנולוגית להנדסאים וטכנאים מוסמכים, מאפשרת לסטודנט שאין לו תנאי קבלה לתואר הנדסאי /טכנאי מוסמך, להשיגם. המקצועות הנלמדים הם: מתמטיקה, אנגלית, עברית ומיומנויות הלמידה. מומלץ לגלוש באתר מה"ט http://mahat.moital.gov.il - מגמות לימוד - מכינה טכנולוגית.

שכר לימוד
שאלה: האם שכר הלימוד הוא זהה בכל המקומות?
בנוסף, האם סטודנטים שלומדים הנדסאים יכולים לקבל מלגות?
והאם הלימודים עצמם מאפשרים עבודה תוך כדי?

תשובה: שכר לימוד שונה ממסלול לימודי בוקר למסלול לימודי משולב (בוקר +ערב). עם זאת שכר הלימוד זהה בכל המכללות באותו מסלול. לסטודנטים יש אפשרות לקבל מלגת פר"ח (פרויקט חונכות) אין מלגות נוספות מטעם מה"ט. עבודה במהלך הלימודים, כמובן, תלויה בסטודנט עצמו, אך נראה כי קל יותר לשלב עבודה במסלול המשולב. מומלץ לגלוש באתר מה"ט http://mahat.moital.gov.il - חדשות והודעות (נושא פר"ח) וכמו כן, בדף הבית - מידע לנרשם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד