072-3300504

לראשונה: לימודי תואר ראשון ברוסית

משנת הלימודים הקרובה תציע האוניברסיטה הפתוחה תכנית לימודים מלאה ברוסית לתואר ראשון ביהדות ותולדות עם ישראל

ליאור ליוואק | 19-08-2007 09:52:00

האוניברסיטה הפתוחה תפתח בשנת הלימודים הקרובה תכנית לימודים מלאה ברוסית לתואר ראשון במדעי החברה עם התמקדות במדעי היהדות ותולדות עם ישראל. הלימודים יתבססו על ספרי הלימוד של האו''פ ועל אתר האינטרנט שניהם בשפה רוסית. את ההרצאות יעביר סגל המרצים דובר הרוסית של האוניברסיטה, שמלמד את הגרסא העברית של התכנית.

הסטודנטים בתכנית יוכלו לעבור בין לימודים בשפה הרוסית ללימודים בעברית. כך, סטודנטים דוברי רוסית שהחלו את הלימודים בעברית יוכלו להשתלב בקורסים בשפה הרוסית ולהפך.

התכנית שמטרתה היא לחזק את הקשר של העולים החדשים למורשת ישראל, נפתחת הודות לתרומות שהעניקו קרנות הפועלות למען החינוך וההשכלה יהודית בקרב יהודי התפוצות.

"רק 50 אחוזים מהעולים ממדינות חבר העמים מקבלים תעודת בגרות. וזאת בשל הקושי הרב עם השפה העברית, לכן התואר החדש באוניברסיטה הפתוחה הוא קרש קפיצה מצוין עבורם" אומרת ד"ר ויקטוריה ליבין, מנהלת התוכנית. "התואר יאפשר לדוברי רוסית ללמוד בשפת האם שלהם על התרבות הישראלית, על תולדות עם ישראל ועל היהדות – תחומים אשר ידע בהם מסייע רבות בהשתלבות במדינת ישראל. בנוסף, סטודנטים יוכלו להירשם במהלך התוכנית ללימודים בעברית, דבר שיביא להשתלבות אופטימאלית במדינת ישראל".

תוכנית הלימודים החדשה היא התכנית השניה לתואר ראשון ברוסית שמקיימת האו''פ. משנת 1993 מפעילה האוניברסיטה תכנית לימודים מרחוק בשפה הרוסית, בה לומדים כ-7,000 סטודנטים ביותר מ- 330 ערים במדינות חבר העמים לשעבר. התכנית מקנה לסטודנטים תואר ראשון בלימודי יהדות והיסטוריה של העם היהודי.

לחזק את הקשר של העולים למורשת ישראל
לחזק את הקשר של העולים למורשת ישראל
פרופ' גרשון בן שחר, נשיא האו''פ
פרופ' גרשון בן שחר, נשיא האו''פ
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד