072-3300504

החצר האחורית

סטודנטים לעיצוב חיפשו במהלך השנה את הפינות העזובות של תל-אביב. כעת הם מציגים תערוכה המציעה פתרונות חדשים לאותם אזורים

רוי רגב | 22-07-2007 18:07:00

הסטודנטים במסלול לעיצוב פנים, במסלול האקדמי במכללה למינהל, מתעתדים להציג בתערוכת הגמר שלהם חלוקה ועיצוב מחדש של שכונות תל-אביביות. הסטודנטים חולקו השנה לחמש קבוצות לפי אזורים שונים בעיר: בית אליהו, מוסך דן, פלורנטין, כרם התימנים ושכונת יד-אליהו. 57 הסטודנטים במסלול, הפכו למעשה לאדריכלים עצמאיים אשר נתנו פרשנות אישית לחמשת האזורים.

מהמכללה נמסר כי המטרה הייתה לבחור דווקא רחובות ושכונות בהם גרים ”התושבים האמיתיים" של העיר. כאשר הכוונה הייתה דווקא לבחור את הפינות הפחות נוצצות של העיר. האזורים אותם עיצבו הסטודנטים לבסוף התמקדו בבלוקים אפרוריים, בתוך שכונות המייצגות את החצר האחורית של העיר. המשימה שהוטלה על הסטודנטים הייתה למצוא שפה עיצובית חדשה לכל אותם נקודות אפורות בעיר הגורמות לתחושת ניכור של התושב.

לאחר שבתחילת השנה חקרו הסטודנטים את האזורים הם מציגים כעת שימושים אחרים למקומות חסרי ייחוד אלה. עבודתו של ירון קנור לדוגמא, אשר עסקה בבית אליהו, אזור שהמרחב הציבורי בו אטום, מציגה תפיסה חדשה של האזור. במקום משרדים ובתי עסק יש בבניין גני ילדים, חללים ייעודיים להפגנות וחללים להאזנה למוזיקה. אפרת גורן, שעיצבה גם היא את בית אליהו, המשיכה עם קו המחשבה של קנור ובנתה במקום פנימיית נוער המעוצבת בשקיפות של כל המתחם כדי "לבטל את היררכית השליטה".

מור ששון שעיצבה את מתחמי פלורנטין, ראיינה בתחילת הסמסטר תושבת שכונה מבוגרת שסיפרה לה את חוויותיה מהשכונה. בעקבות אותם זיכרונות, יצרה ששון ארכיון בו נעים המבקרים בחיפוש אקראי ולא מוגדר. אורנית סוסיד אשר עיצבה את כרם התימנים, יצרה קומה שניה לשוק הכרמל. באותו שוק יסחרו ב'הייטק' כאנטיתזה למסחר המתרחש בקומה מתחת.

התערוכה תפתח בסוף החודש ותנעל ב-10 לאוגוסט. התערוכה תוצג בבניין החוג לעיצוב, במסלול האקדמי המכללה למנהל, ראשון לציון. במקום יתארח שיח אדריכלי על העבודות, אותו יארח מרכז פרויקט הגמר, האדריכל יפתח יששכרוב. הדיון יעסוק בנקודות מבט חדשות ופתרונות לבעיות עירוניות שהאדריכלות לא נגעה בהן.

תל-אביב. הסטודנטים חיפשו את הפינות האפורות בעיר.
תל-אביב. הסטודנטים חיפשו את הפינות האפורות בעיר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד