072-3300504

המרצים: מו''מ או סכנה לפתיחת שנת הלימודים

המרצים והסטודנטים דורשים משא ומתן על המלצות שוחט. ראשי האוניברסיטאות: לאמץ את ההמלצות "כמיקשה אחת"

ליאור ליוואק | 17-07-2007 10:42:00

ביום שלאחר פרסום המלצות ועדת שוחט, מצטרפים המרצים לדרישת הסטודנטים לקיים משא ומתן על ההמלצות לפני הגשתן לממשלה. ראשי הסגל האקדמי הבכיר לא מרוצים מאי ההתייחסות בדו"ח הוועדה לסוגיית שכר המרצים. "בריחת המוחות היא תוצאה עיקרית של השחיקה הגדולה בשכר הסגל האקדמי בשנים האחרונות ממנה התעלמה ועדת שוחט" נכתב בהודעה שפורסמה בעיתונות הכתובה.

ראשי הסגל האקדמי הבכיר קראו למשרד האוצר ולועד ראשי האוניברסיטאות "לקיים את התחייבותם המפורשת לנהל משא ומתן בתום לב עם הסגל האקדמי והסטודנטים על מנת לפתוח את שנת הלימודים הבאה כסדרה".

קריאת הסגל האקדמי מצטרפת למסרים המגיעים מכיוון ראשי ארגוני הסטודנטים, שלא הופתעו מהמלצות הוועדה להעלות את שכר הלימוד. הסטודנטים מקווים להידברות כי בהתאם להסכם שנחתם בסיום השביתה, תתקיים הידברות בינם לבין נציגי הממשלה שתסתיים בהמלצות מוסכמות שתוגשנה לממשלה.

"הדרך היחידה, היא שיתוף הסטודנטים בהמלצות לממשלה" אמר אתמול יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין. "שנת הלימודים הבאה לא תפתח ונאבק בצורה חסרת תקדים אם ממשלת ישראל תשקר שוב לציבור הסטודנטים שלה" שוחט עצמו אמר ל"הארץ" כי שכר הלימוד שהוצע במסגרת המלצות הוועדה הוא "סדר גודל מסוים" והביע תקווה כי יישאר בהתאם להמלצה.

מול הסגל האקדמי והסטודנטים ניצבים ראשי האוניברסיטאות בראש שקראו אמש לקבל את המלצות הוועדה "כמיקשה אחת". "יש צורך להתייחס להמלצות הועדה כעסקת חבילה. ברגע שגורמים שונים ינסו לבטל חלקים בהסכם הרי שהוא יאבד מערכו"’ אמר פרופ' מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית.

ראשי האוניברסיטאות קראו לסטודנטים לאמץ את ההמלצות בהיותן "הוגנות והכרח המציאות" והתחייבו כי לא יהיה סטודנט אחד "שמתאים ללימודים גבוהים ואלו ימנעו ממנו בשל חסרון כיס".

"לאחר שש שנים-שבהן קוצצו תקציבי ההשכלה הגבוהה בלמעלה מ-20 אחוז בבסיס התקציב, דבר שהביא את המערכת כולה כמעט עד לכדי קריסה - יישום המלצות דו"ח שוחט עשוי להחזיר את האוניברסיטאות לדרך המלך", נמסר מועד ראשי האוניברסיטאות.

לדברי יו"ר הוועד, נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' משה קווה, דו"ח הוועדה "מאוזן וכל הגורמים המעורבים –הממשלה, המוסדות להשכלה גבוהה והסטודנטים-נדרשים לתת כתף ולתרום את חלקם". בימים הקרובים יכנס קווה את הוועד על מנת לדון בהיערכות האוניברסיטאות ליישום המלצות הדו"ח.

הפגנת סטודנטים בירושלים
הפגנת סטודנטים בירושלים
שוחט. "סדר גודל"
שוחט. "סדר גודל"
קווה. "לתת כתף"
קווה. "לתת כתף"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד