072-3300504

EBay למען המובטלים

אסי צור, שטרודל | 28-06-2007 15:31:00

האם להיות מובטל ישראלי זו בחירה? יש הטוענים שלהיות מובטל זו בחירה אישית ויש הטוענים שזו המציאות אשר הביאה אותנו למצב הזה. כך או כך במבחן התוצאה נערמים לא מעט מובטלים אשר מחפשים אחר מקום עבודה או תעסוקה בשכר.

בנוסף יש את השכירים אשר למרות היותם עובדים - מצליחים למלא את זמנם הפנוי בעבודה "צדדית" אשר מספקת עבורם הכנסה ממשית נוספת. הכוונה היא, כמובן, לשיטת הסחר האלקטרוני הנפוצה במדינות המערב (ארה"ב ואירופה), בהן שיעור האבטלה ירד במידה לא מבוטלת בגלל התפתחות המסחר האלקטרוני שמציע דווקא אתר eBay.

יותר ויותר אנשים, יזמים, שכירים, מובטלים ואפילו סטודנטים מהעיר והפריפריה מוצאים את דרכם בדרך למכירה בזירות המסחר השונות של eBay (ישנם לא פחות מ-33 זירות מסחר שונות).

לפי הויקפידיה, הערך "מובטל" מוסבר כאדם השייך לכוח העבודה, מעוניין לעבוד, מחפש עבודה ושאינו מצליח למצוא עבודה במשך זמן מה.

האבטלה מביאה דיכאון, מירור, חוסר ביטחון וחיפוש מתמיד בין אתרי האינטרנט המציעים מגוון רחב של משרות, עליו קמים ועולים מספר לא מבוטל של קופצים החושקים, כמעט שלא בהנאה בכלל, למצוא תעסוקה בזמן הקרוב ביותר.

בין דפדופים בעיתונים המציעים פתרונות למובטלים, כמעט ולא ניתן למצוא מובטל שפספס את שמציע האינטרנט הרווי שהפך להיות בלעדי למימוש וקיום בחיינו. אנחנו כבר שם, תמיד שם, אז על אף השיטוטים הנרחבים בין מגוון האתרים האינסופיים, מדוע לא הכרנו את אתר eBay ואת שלל הצעותיו לרווחיות זמינה ועכשווית?

איך קרה שהישראלים עוד לא שמעו על זה?
הכיצד נסביר שתעשיית המסחר האלקטרוני אשר מגלגלת מיליארדים בכל שנה עדיין לא תפסה את מקומה החשוב במדינת ישראל?
ייתכן אולי שיש בנו חשדנות וחוסר אמון בקניית מוצרים ברשת, שאינה בטוחה כמו קנייה בסופר ( מן הראוי לציין ולהדגיש לכל המתלבטים כי המחיר של אותו המוצר בדיוק בזירת מסחר אלקטרונית יהיה כמעט חצי מזה של הסופר!! ).

מהיכן מגיעים 850,000 אלף הסוחרים אשר מתפרנסים מהאתר?
כמה חוקים בסיסיים למתעניין התחיל: זירת המסחר eBay נועדה לשמש כפלטפורמה למכירה וקנייה בין אנשים פרטיים, כ"עסקת לוח" הנשאבת מתוך המושג לוח מודעות, בדיוק כמו קנייה מהאתר yad2, כשלeBay מגיעים בערך 320 מיליון צרכנים בחודש לבצע קנייה.

בעוד כמות האנשים שנשאבים אל תוך עולם הקנייה, רק הולכת וגדלה, עלינו כמוכרים ליהנות מן הצורך הממשי הזה לשיווק ופרסום.

עלינו "למצוא", "להשיג", "לארגן" מוצר טוב (סופר טוב) ולמכור אותו באופן קבוע על בסיס יומי. בעוד שכל אדם פשוט שחוש מסחרי קליל זורם בעורקיו ובחיי נשימתו עשוי, ראוי ויכול לבצע את פעולת המכירה הנוכחית, עומד בפני מגבלה (שהפכה עם התקדמות השנים, התיעוש וההיסטוריה ללא מגבלה) לאמוד בלקסיקון מוחו הרחב את שפת האנגלית בצורה נגישה ומדוברת, כמו גם את הגישה האינטרנטית, שכל הבוחר לעסוק במסחר אלקטרוני אינו יכול לחיות בלעדיה.

בפה מלא אני יכול לומר כישראלי וכסוחר - שמעולם לא הייתה הזדמנות כל כך קלה, נגישה ואמיתית להרוויח כסף בדולרים, בעוד שצצים להם מוכרים ב-eBay שמוכרים "כלום" (לא בצחוק), למוצרי צריכה ומוצרי מותרות ישנם קונים פוטנציאלים מכל העולם, ולכולם יש חווית קניה ולמוכרים - חוויית מכירה.

בדיוק כמו שאנו מציגים את קורות חיינו ככרטיס הביקור האישי שלנו, שמציג אותנו, מסמן אותנו ושם אותנו על מפת התעסוקה הישראלית, אל נחשוש לפתוח לעצמנו כרטיס ביקור באתר אי ביי, שם יתייחסו אלינו כאל סוחרים, שיודעים לעשות את עבודתם.

נכון שהדרך אל אי ביי רצופה מכשולים ועלינו ללמוד את צורת המסחר על יסודותיה וחוקיה על מנת שלא נטעה וניפול קורבן של תרגילי הונאה כה מוכרים. ישנן שיטות רבות שמציע השוק הישראלי ללימוד המסחר האלקטרוני, ומי שחושב שבכוחו ללמוד לבד (חבל) - אשריהו.

המסחר האלקטרוני הפך להיות מושג מפתח בשוק הישראלי ואם בכוונתך לנצח, כמו כל דבר חכם בחיים, עלייך ללמוד אותו, בהשקעה, ביוזמה אישית או בכל דרך שתבחר, אך למד והיכנס אל העולם האלקטרוני בעוד מושגי הסחר לא זרים לך וצעדייך מתונים, מסוגננים ומוכנים לפעולה.

למעשה כל אחד יכול להיות מוכר וכמו כל דבר אחר בחיים צריך לדעת איך לפעול כדי לא לעשות את הטעויות הנפוצות. אל תוותרו על חיפוש העבודה, אך בינתיים, בעוד הכלכלה הישראלית מתנדנדת, אלפי מובטלים שולחים את קורות חייהם בדיוק כמוך ומתחרים איתך על כל חצי משרה שמוצעת, חפשו אלטרנטיבות, הן לפעמים האור של חיינו, או שמא נאמר- של חשבון הבנק שלנו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד