072-3300504

מה כדאי למכור באי ביי?

כדי לענות על שאלה זו, עלינו להבין את אופיו של המסחר האלקטרוני, הביקושים והטרנדים המסחררים של הסחורות, על מנת שנוכל לבחור ולבחון את הסחורה הטובה ביותר כבעלת הרווחיות הגבוהה והמצדיקה ביותר.

אסי צור, מנכ"ל שטרודל - המרכז להדרכת מסחר אלקטרוני | 28-06-2007 12:27:00

יש שיגידו "זאת אומנות" ואחרים יאמרו "טכניקה" של תהליך בחירת הסחורה, אך אי-אפשר להתעלם מגרף הביקוש וההיצע של הסחורות בתקופות שונות של השנה. ייתכן והשילוב של השניים יכול להיות מנצח אך לשם כך נבחן את אופי הדברים:

בדרך כלל, הנטייה בראשונית היא לשאול מה הכי רווחי עבורי למכור, ולא - מה אני הכי אוהב (או בא לי) למכור וזו הטעות הנפוצה של עולם המכירות.

רוב המוכרים (המתחילים) יימשכו למוצרים שהם פיתחו אליהם רגש וחיבה מסיבות אלו ואחרות. בברוב המקרים המוצרים לא יהיו רווחיים או שהרווחיות עצמה, לא תצדיק את פעולות הלוגיסטיקה שצצות מיד לאחר המכירה. לדוגמה: לא יהיה כדאי להרוויח 5-7$ על פריט מסוים אפילו אם הצלחתם למכור עשרה פריטים כאלו ביום וזאת בשל עמלות המכירה, אריזה ושליחת החבילות.

במילים אחרות: חפשו מוצרים ששווים למעלה מ-100$, סביר ביותר שלמוצר במחיר כזה יהיה מקדם רווח (נקי) של 25-35%, כלומר 25$-35$ או יותר וכך ההשקעה שלכם בזמן תשתווה לפעולות הלוגיסטיות.

אם מזלכם את פניו והיה ותצליחו לבצע מספר מכירות במספר ימים ספורים - תוכלו לרכז את המשלוחים ביום אחד ובכך למקסם את פעילותכם בפן הלוגיסטי ולחסוך זמן רב (הידוע כ?משאב הכי יקר שלנו).

אז מה בעצם אנשים מחפשים, מה בעיקר מחפשים? מה בסופו של דבר אנשים קונים?
מאחר והביקוש קודם להיצע, כדאי לברר ראשית מה מחפש הרוב, ולהיזהר מ"חיקויים", לדוגמה: בין החיפושים המובילים ב-eBay לפני כחודשיים היו שערותיה הגזוזות של בריטני ספירס, כאשר בפועל מוצר הן לא נמכרו בכמויות, אלא היו גימיק זמני שהגיע מעולם הרכילות.

אם כך עלינו לפנות אל כיוון נוסף במימד הביקוש הלא הוא כמות הצעות המחיר על מוצר/פריט מסוים. אם ישנן הרבה הצעות מחיר על מוצר מסוים (מיותר לציין שהוא יימכר בכל מקרה) אפשר לאמוד את הביקוש שלו, כך שהרבה הצעות מחיר = מוצר מבוקש בהחלט.

אך כיצד תאתרו מוצרים לפי כמות הצעות המחיר? לשם כך תצטרכו ללמוד מיומנות וטכניקה של סינון וחיתוך הקיים באתר.

בעולם ולא רק ב-eBay הביקושים למוצרים משתנים בכל רגע ורגע, אך את הביקושים החזקים נוכל לסמן בעיקר בעונות השנה ובחגים.
לכל חג, למעשה, יש מוצר אופנתי ו"חם" שכולם חושקים בו. אם יש לכם את אותו המוצר שכולם רוצים לקנות ובידכם הספקה מיידית במחיר שמאפשר רווח, אזי - יש לכם ביזנס.

בעודנו טועמים מן ההצלחה המתקרבת ובאה, צצות עוד כמה שאלות המשאירות את פעילותנו במעין אפלה, זמנית יש לומר, אך אפלה.

אז אך איך בכל זאת תצליחו ליצור המשכיות למכירות ורווחיות לאורך כל השנה ?
הבנה מעמיקה בעולם המותגים ובמוצרים שיש להם ביקושים מתמידים במשך כל השנה תאפשר לכם לנבא מהו המוצר החם שיפרוץ אל העתיד הקרוב.

זאת תוכלו לעשות בעזרת מעקב אחרי משפחות וקבוצות של מוצרים שיוצרים השפעה על אנשים ואף פוגעים בפלחי שוק גדולים. את המידע תוכלו תמיד להשיג במגזינים ובפלטפורמות המדיה השונות. אם ברשותכם היכולת והסבלנות לעקוב ולהתמיד במעקב, בתוך תקופה תוכלו להבין לאן נושבת הרוח ואיתה גם הרווחיות השוטפת.

דרך נוספת ודי קלה לאתר מוצרים היא למעשה הצצה סקרנית או חטטנית (איך שתרצו) אל עולמם של המוכרים החזקים בקטגוריות מסוימות, ולבצע סינון של "המכירות שנסגרו". כלומר, תוכלו לראות מבין המכירות שהסתיימו מה נמכר ומה לא. כאשר תבחינו ברצף מכירות של מוצר מסוים אשר נמכר, כל מה שנותר לכם הוא לנסות ולאתר ספק שימכור לכם במחיר שמאפשר לכם להרוויח בכבוד ולהתחרות במוכר שעזר לכם לאתר את המוצר.

כיצד תוכלו להשיג מהספק הן את המחיר הטוב ביותר והן קנייה בכמויות קטנות (שלא יעברו את רף ה-500$)?
זה אמנם עניין אחר לכתבה אחרת, אך תמיד תוכלו לקבל הדרכה ממדריך אשר הוסמך לכך במטרה לתרגל ולהתנסות בתהליך כולו וזאת בעיקר כדי לחסוך זמן וכסף על ניסוי וטעייה.

לסיכום שאלותינו להלן התשובות שיועילו לסוחר המתחיל למצוא את דרכו בסבך המוכרים/קונים הפוטנציאלי ביותר של אתר המכירות הגדול בעולם - אי ביי:

אל תהססו לגשת ולבחור מוצר אשר יתבסס על רווחיות ולא על רגש. ב-eBay ישנם לא מעט כלים אשר יפרשו בפניכם כל מידע הקשור לביקוש והיצע. אם ברשותכם מידע על גובה מחירי פתיחה X כמות הצעות מחיר X כמות צפיות בעמודי מכירה, אזי שיש לכם אומדן מדויק של ביקוש המוצר. (כל המידע הנ"ל נמצא נגיש לכל אחד ב-eBay). ובנוסף, אם הצלחתם ללמוד מהמתחרים ולראות מה הם מוכרים היטב ובכיף, תוכלו גם אתם לנסות ולמכור את המוצרים הללו בעודכם מוצאים ונתמכים ע"י ספק אמין ואיכותי. הרי הצלחתכם תלויה בעיקרה באיכות הספק שאיתו תבחרו לעבוד.

למזלנו, תרבות הצריכה הולכת וגדלה במימדים מפחידים ועשרות אלפי מוצרים חדשים, נוספים מדי שנה לשווקים. אם לא נישן בעמידה (או נירדם בשמירה) סביר להניח שהראש הישראלי (והיזמי) יוכל לעשות חיל גם בזירת המסחר הגדולה בעולם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד