072-3300504

10 הטעויות נפוצות של מוכרים מתחילים

הקניה והמכירה באינטרנט הפכו לדרך חיים עבור מילוני אנשים בעולם. המוכרים ב-eBay לא מצליחים להשיג תוצאות מקסימאליות מהמכירות בגלל מספר טעויות נפוצות בשיטה בה הם מעלים מוצרים למכירה.

אסי צור, שטרודל - המרכז להדרכת מסחר אלקטרוני | 28-06-2007 11:47:00

להלן 10 הטעויות הנפוצות וטיפים להימנע מהן:

1) כותרת המוצר: רבים לא מודעים לחשיבות העניין. למעשה המילים שנכתבות בכותרת המוצר בעלות חשיבות רבה משום שכל מילה עשויה לפגוע בקשת של חיפושים. כתיבה נכונה של הכותרת תביא ליותר צפיות בפריט שלנו.

2) תמונה גרועה: מיותר לציין שתמונה טובה אחת שווה אלף מילים. תמונה גרועה ללא כל ספק מעידה על סוג המוכר. התמונה עשויה להבריח קונים וליצור אפקט הפוך. יש לשים לב לכללים הבסיסיים של צילום פריט ואולי להיעזר בתוכנה גראפית על מנת לשפר את המראה ולהבליט את האובייקט. אחרי הכול הגולשים רואים קודם כל את התמונה ורק אחר כך ניגשים לקרוא את הטקסט.

3) רישום המוצר בקטגוריה: בכל פעם שתרצו להעלות מוצר יהיה עליכם לרשום אותו בתת-קטגוריה, רישום המוצר בקטגוריה הרלוונטית והנכונה למוצר שלכם תגביר את החשיפה לקונים הפוטנציאלים.

4) פורמט המכירה: למעשה בחירת פורמט המכירה היא האסטרטגיה של המוכר, עבור מוצרים יקרים מאוד או עבור מוצרי צריכה במחירים זולים יחסית צריך לבחור אסטרטגיה שונה, כלומר פורמט מכירה שונה. ברוב המקרים כדאי להתחיל במחיר פתיחה שלא תפסידו כסף (אם ויהיו מעט הצעות מחיר) + קנה עכשיו- עם המחיר גבוה יותר כאשר מחיר זה מעיד על ערכו של המוצר.

5) תמחור המשלוח: אם בקטגוריה מסוימת רוב המוכרים מבקשים בעבור המשלוח מחיר מסוים ובעמוד המכירה שלכם אתם מבקשים מחיר מופרז, למעשה לא תהיו אטרקטיביים עבור הקונים. כדאי אפילו לחשוב להציע את המשלוח ב"חינם" !!

6) כתיבת תאור המוצר: כתיבה נכונה של תאור המוצר בעמוד המכירה שלכם, ללא שגיאות כתיב, בשפה פשוטה וקולחת ולא מאיימת עשויה לצייר אתכם בתור מוכרים רציניים. הטקסט חייב להיות משכנע וברור, לשדר אמינות ואובייקטיביות. רצוי לציין שאתם מתחרים במוכרים מיומנים ועליכם להיות ברמה גבוה של כתיבת תאור המוצר.

7) טקסט רב מידי: מוכרים מסוימים חושבים שאם הם יכתבו הרבה ויספרו את סיפור חייהם ואולי קצת סיפורי סבתא הם יגרמו לקונים לקנות ביתר קלות, זוהי טעות קלאסית של מוכרים. למעשה ההיפך הוא הנכון - עם מעט משפטים שיווקיים, משפטי תועלת, הסבר קצר, מדויק וממוקד תוכלו להגביר את סיכויי המכירה.

8) שימוש באלמנטים ילדותיים: ניתן לראות לא מעט עמודי מכירה כאשר ישנן אנימציות או אייקונים ילדותיים, הקונה הממוצע או הצרכן הנבון לא אוהב את השימוש באלמנטים כאלו, שימוש באנימציות "חמודות" עשויי שוב ליצור הפקט שלילי לגרום ללקוח לא להתייחס אליכם ברצינות, רצוי לבחור בדף נקי, בהיר וכמה שפחות "קופצנים" למיניהם.

9) מחיר גבוה או נמוך: לכל מוצר יש את הדינאמיקה משלו ואת המחיר הריאלי שהוא נמכר בסופו של דבר. בחירת מחיר פתיחה גובה מידיי או בחירת מחיר ב"קנה עכשיו" נמוך מידיי, יגרום לקונים לפקפק במכירה שלכם ויעלה מספר חשדות. כדאי להתאים עצמכם לאופי המכירה והתמחור של המוצר בקטגוריה בה אתם מוכרים.
תזמון גרוע – תמיד כדאי לבחור מוצר בהתאם לביקוש שלו בזמן נתון, כמו מוצרים שקשורים לחג מסוים או מוצרים שמתאימים לעונה מסוימת. כדאי תמיד לחכות לזמן הנכון של המוצר להימכר. לדוגמה: לא תרצו למכור צעיף בקיץ או מוצר של קריסמס בחודש מרץ.

10) מענה לשאלות בזמן סביר: לא תמיד המוכרים מגיבים מהר מספיק לשאלות הקונים כאשר לקוח שואל שאלה, לשאלות יש להתייחס קודם כל ברצינות רבה ולתת תשובה עניינית בזמן הקצר ביותר. כך תתנו ביטחון לקונה כמוכרים מיומנים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד