072-3300504

הכנסת: לחזק הדיאלוג עם האקדמיה הבריטית

בישיבה משותפת של ועדת החינוך וועדת המדע בכנסת, נדון איום החרם האקדמי של ארגון המרצים הבריטי. הפתרון שהוצע: חיזוק השת''פ עם האקדמיה הבריטית

ליאור ליוואק | 04-06-2007 12:54:00

ועדת החינוך התרבות והספורט וועדת המדע והטכנולוגיה התכנסו היום (ב') כדי לדון באיום החרם של ארגון המרצים הבריטים. בדיון שבו לקחו חלק שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר (עבודה), שר המדע, ראלב מג'אדלה (עבודה) ואנשי אקדמיה בכירים, נטו הדוברים לתמוך בקידום שיתופי פעולה אקדמיים בין בריטניה לישראל בתגובה לאיום החרם של ארגוני המרצים הבריטיים.

הישיבה התכנסה בעקבות החלטתו של ארגון המרצים הבריטי (UCU) מהשבוע שעבר להמליץ לחבריו להטיל חרם על מוסדות האקדמיה בישראל בשל המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים בשטחים. בהודעת הסיכום גינו הוועדות "בחריפות" את הודעת ארגון המרצים הבריטים על הטלת חרם על האקדמיה הישראלית. "החלטה זו היא בגדר החלטה פסולה שאינה הוגנת, ודעה קדומה שנגועה באנטישמיות" נכתב בהודעת הסיכום.

ח"כ זבולון אורלב, חבר ועדת החינוך, טען בישיבה כי ההחלטה שהתקבלה על ידי ארגון המרצים הינה "החלטה אנטישמית ברורה שצריך להיאבק בה" ואף כינה אותה "התקפה נגד הציונות".

שרת החינוך יולי תמיר אמרה כי מבחינה אקדמית "האפקטיביות של החרם ומידת השפעתו על האקדמיה הישראלית היא זעומה". תמיר הוסיפה כי אין לרדוף את אנשי האקדמיה הבריטית או לארגן חרמות בתגובה. לדבריה, החרם האקדמי אינו מצליח לתפוס תאוצה בשנים האחרונות בעולם האקדמי ואינו זוכה להכרה של ממשלת בריטניה.

פרופ' יוסף ישורון רקטור אוניברסיטת בר אילן אמר בישיבה כי רוב אנשי האקדמיה באנגליה מתנגדים לחרם. ישורון קרא לשרת החינוך להקצות כספים לשיתופי פעולה מדעיים בין ישראל לבריטניה.

גם השר מג'אדלה הביע תמיכה בחיזוק ההידברות עם המדענים הבריטי בתגובה לאיום החרם. "התשובה טובה לחרם היא דיאלוג ומתן תקציבים לפרוייקטים משותפים ובדרך המדע והמחקר למזער את החרם הזה" אמר מג'אדלה בישיבה.

הישיבה היום. כנסים במקום חרמות
הישיבה היום. כנסים במקום חרמות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד