072-3300504

"מאבק הסטודנטים הוא הכרחי ולגיטימי"

כך אומר היום ח"כ אלכס מילר, מ"מ יו"ר ועדת המשנה להשכלה גבוהה, שתחל בדיוניה ביום ג' הבא. מסקנותיה צפויות להיות הפוכות לאלה של ועדת שוחט

ליאור ליוואק | 09-05-2007 15:16:00

"מאבקם של הסטודנטים כנגד העלאת שכ"ל ודרישתם להחזיר את התקציבים להשכלה הגבוהה הינם לגיטימיים והכרחיים למדינה, אשר חרטה על דגלה את הנושא החברתי" אומר היום חבר הכנסת אלכס מילר, יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת וממלא מקום יו"ר ועדת המשנה לנושא ההשכלה הגבוהה, שהוקמה על ידי ועדת החינוך של הכנסת. במקביל למשא ומתן בין ראשי הסטודנטים לנציגי הממשלה ולהמשך פעילותה של ועדת שוחט, אושרו בימים האחרונים נהלי עבודתה של ועדת המשנה החדשה והיא תתכנס לדיון ראשון ביום ג' בשבוע הבא.

לפני שלושה שבועות החליטו חברי ועדת החינוך של הכנסת להקים את ועדת המשנה על רקע שביתת הסטודנטים והמשבר בהשכלה הגבוהה . בניגוד להמלצות הצפויות של ועדת שוחט, חברי ועדת המשנה נוטים דווקא להמליץ על הורדה של שכר הלימוד. בדיון שבו הוחלט להקים את ועדת המשנה הביעו חברי ועדת החינוך את אי שביעות רצונם מאי שיתוף הסטודנטים וחברי הסגל האקדמי בוועדת שוחט ומאי יישום מסקנות ועדת וינוגרד להורדת שכר הלימוד ב-50%. יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת הרב מיכאל מלכיאור, העומד בראש ועדת המשנה החדשה, אמר אז כי "יש הרגשה שנרקמה כאן עסקה שמוביל משרד האוצר: המשרד יהיה מוכן להחזיר את הקיצוץ בהשכלה הגבוהה, אם ועדת שוחט תעלה את שכר הלימוד". ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), חבר נוסף בועדת המשנה, אמר כי קביעת שכר הלימוד היא החלטה ערכית שצריכה להתקבל על ידי חברי הכנסת ולא על ידי ועדת שוחט.

לדברי מילר הוועדה תעסוק בהכנת תוכנית ארוכת טווח, אשר תבחן את מגוון ההיבטים- כלכליים וחברתיים- במטרה למנוע בריחת מוחות לחו"ל ולפתור את המשבר בהשכלה הגבוהה "אחת ולתמיד".

"הפתרון טמון בבניית מדיניות ממשלתית לנושא הבלתי פתור הזה, האם יש לעודד נגישות להשכלה גבוהה, או לחליפין, להשאירה נחלת העשירים בלבד" הוסיף מילר והבהיר כי מסקנות הועדה תוגשנה לממשלה ולכנסת וייתכן כי אף תקודמנה בחקיקה.

ח"כ מילר. "מאבק לגיטימי והכרחי"
ח"כ מילר. "מאבק לגיטימי והכרחי"
ח"כ מלכיאור. עסקה שמוביל האוצר
ח"כ מלכיאור. עסקה שמוביל האוצר
שוחט. חברי הכנסת חושבים אחרת
שוחט. חברי הכנסת חושבים אחרת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד