072-3300504

פסיכולוגים יחקרו התנהגות של גולשים באינטרנט

הסכם לשיתוף פעולה מחקרי, בתחום הפסיכולוגיה, נחתם בין חוקרים ישראלים לחוקרים רוסים

08-05-2007 09:22:00

איך אפשר להבין את אישיותו של האדם בעולם חסר גבולות לאומיים, בו הזהות משוחררת ממגבלות הגוף? שיתוף פעולה מחקרי חדש בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, שנחתם בין מכון בזק בינלאומי לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה והפקולטה לפסיכולוגיה של המוסד הרוסי היוקרתי - האוניברסיטה הממלכתית של מוסקבה ינסה לחצות גבולות גיאוגרפיים ולהגיע לתובנות חדשות בחקר העולם הווירטואלי.

מטרת שיתוף הפעולה היא לעשות שימוש בניסיון האקדמי בחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט בשני הגופים לצורך ביצוע מחקרים פורצי דרך בינתרבותיים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעות הפסיכולוגיות על האדם בעולם הווירטואלי.
מוקדים מרכזיים של שיתוף הפעולה הם חקר השפעת טכנולוגיות הרשת על האינטראקציה בין אישיות הגולש וקהילות המשחק האינטרנטיות, חקר הפסיכולוגיה של המסחר האלקטרוני וחקר האינטראקציה בין השימוש בטלפון נייד ואישיותו של האדם על האינטראקציה הבינאישית.

המרכז הבינתחומי הרצליה
המרכז הבינתחומי הרצליה

חקר השפעת טכנולוגיות התקשורת
לדברי ד"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן בית הספר סמי עופר לתקשורת, מחקרים חשובים אלה ואחרים יאפשרו הבנה טובה יותר של השפעת טכנולוגיות התקשורת המודרנית על האדם ובניית המלצות לשיפור רווחתו הפסיכולוגית של האדם.

לדברי ד"ר יאיר עמיחי-המבורגר, ראש מרכז בזק בינלאומי לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט, הפועל במסגרת בית הספר סמי עופר לתקשורת, במסגרת שיתוף הפעולה, שני הצדדים ישאפו לשילוב מקסימלי של סטודנטים ככוח מניע ולעתים בעל הראיה החדה ביותר בכל הקשור לחקר טכנולוגיות חדשות. ההסכם ישמש כקרקע למשלחות חילופי סטודנטים ולמרצים העוסקים בחקר פסיכולוגיה של האינטרנט. חילופי סטודנטים אלו יהיו תרומה משמעותית לחיזוק התשתית המחקרית ובנוסף יהוו בימה לדיאלוג בינתרבותי בין החוקרים ישראלים מחד והרוסים מאידך, שאנו מקווים שיתרחב אף לתחומים חשובים נוספים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד