072-3300504

האולטימטום של האוני' נדחה ליום שלישי

בעקבות התקדמות במשא ומתן בין נציגי הסטודנטים לממשלה. היום: הפגנות בחיפה, בתל-אביב ובירושלים

ליאור ליוואק | 07-05-2007 09:32:00

ביום ה-24 לשביתת הסטודנטים, פעילויות המחאה נמשכות במקביל להתקדמות במגעים בין ראשי הסטודנטים לנציגי הממשלה. לאור ההתקדמות במשא ומתן החליטו בועד ראשי האוניברסיטאות לדחות את האולטימטום שהציבו לסטודנטים למחר (יום ג'). בהודעות שפורסמו בעיתוני סוף השבוע קראו ראשי האוניברסיטאות לסטודנטים לחזור ללימודים ו"להציל את הסמסטר". בהודעות נכתב כי כי מי שלא יחזור ללימודים עלול להפגע אקדמית וכי הסטודנטים שיחזרו לכיתות יזכו לסיוע ולהשלמות. ארגוני הסגל האקדמי הבכיר והזוטר הביעו אתמול תמיכה במאבק הסטודנטים והבטיחו לסייע בהשלמת הסמסטר.

במהלך הלילה חלה התקדמות משמעותית במגעים לקראת הסכם. המחלוקות העיקריות נוגעות להצעת שרת החינוך יולי תמיר להפחית את שכר הלימוד ב- 4-3 אחוזים לסטודנטים הלומדים כיום החל מהשנה הבאה. על פי ההסכם המוצע על ידי הממשלה, החל מעוד שנתיים יוחלו המלצות ועדת שוחט- כולל העלאה של שכר הלימוד- על הסטודנטים החדשים.

מחלוקת נוספת היא לגבי זכות הוטו להמלצות ועדת שוחט. הסטודנטים ממשיכים לדרוש כי בדומה למה שהוסכם עם הסגל האקדמי, כל רפורמה בשכר הלימוד לא תיכפה עליהם אלא תיעשה בהסכמה ותוך הידברות עימם. נציגי הממשלה אינם מסכימים להתפשר על נקודה זו.

דרישה נוספת של הסטודנטים - החזרת 1.2 מיליארד השקלים שקוצצו במהלך השנים האחרונות מההשכלה הגבוהה זוכה גם היא לתגובה פושרת. נציגי האוצר מסכימים להחזיר תקציבים אך לא לנקוב בסכומים מדוייקים, וכן, להתנות כל החזרת תקציבים ביישום המלצות ועדת שוחט.

הפגנת סטודנטים בת''א. היום- במחלף ההלכה
הפגנת סטודנטים בת''א. היום- במחלף ההלכה

הפגנות בחיפה, בתל אביב ובירושלים
למרות דחיית האולטימטום של ראשי האוניברסיטאות ננעלו שערי אוניברסיטת תל אביב בשרשראות וכניסתם של סטודנטים, מרצים ועובדים מנהליים לא התאפשרה. חברי אגודת הסטודנטים אף שימנו את השערים והגדרות בגריז כדי להבטיח שאף אחד לא יוכל להיכנס לקמפוס. גם באוניברסיטת בן-גוריון חוסמים הסטודנטים שערים ומקיימים פעילות הסברתית.

כמה מאות סטודנטים הפגינו הבוקר בקרבת הטכניון ובהמשך היום עבר מוקד ההפגנות למחלף ההלכה בתל-אביב. החל משעה 16:00 התקבצו מאות סטודנטים להפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. מלבד הסטודנטים לקחו חלק בהפגנה גם מספר חברי כנסת, מרצים וחברי תנועות נוער.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד