072-3300504

שבוע לשביתה: עולים לירושלים

היום ציינו ארגוני הסטודנטים שבוע למאבקם בהפגנה מרשימה בירושלים. המרצים הצטרפו לשביתה באוניברסיטאות

רוי רגב | 17-04-2007 17:50:00

סטודנטים מכל הארץ עלו הבוקר להפגין בירושלים מול בית ראש הממשלה. מספר שיא של יותר מ-3000 מפגינים הגיעו בשעה עשר לבירה, לא לפני שחלקם התעמת עם כוחות משטרה, שניסו להשיבם לתל אביב.

כוחות המשטרה עצרו אוטובוסים רבים שהיו בדרך אל ההפגנה, חלקם נעצרו עוד בתל אביב. חלק מהסטודנטים עוכבו וחיפוש מדוקדק נערך באוטובוסים.לטענתם של חברי האגודה: "המשטרה מתנכלת לסטודנטים ומתייחסת אליהם כפושעים". מהמשטרה נמסר כי באחד האוטובוסים נתפסו צמיגים ודלק.

אל הסטודנטים הצטרפו גם ארגון המורים העל יסודיים, וארגון ההורים הארצי, המוחים על תנאי מערכת ההשכלה בארץ. במהלך ההפגנה קראו המפגינים להתפטרותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולהחזרת שלושת השבויים.

"ההפגנה היתה מוצלחת מהצפוי, כאשר סטודנטים רבים הגיעו להפגנה והראו נחישות רבה להמשיך במאבק, עד אשר יושגו מטרותיהם", נמסר בהודעה משותפת של ארגון והתאחדות הסטודנטים היום.

הפגנת הסטודנטים היום
הפגנת הסטודנטים היום
הפגנת הסטודנטים היום
הפגנת הסטודנטים היום

המרצים מצטרפים לשביתה
היום (יום ג') הצטרפו המרצים לשביתת הסטודנטים באוניברסיטאות. הצטרפות המרצים לשביתה באה לאחר שהתקבלה המלצת הביניים של ועדת שוחט להעניק "מענקים אישיים" למרצים ובכל למעשה לעזור לאוניברסיטאות לייצר "גמישות ניהולית". התוצאה היא כפייה של חוזים אישיים על המרצים ללא משא ומתן וביטול ההסכמים הקיבוציים.

עיתון הארץ פרסם היום כי החוזים החדשים ישנו באופן מהותי את שיטת ההעסקה הנוכחית באוניברסיטאות. ההמלצות על שינוי שיטת חוזי המרצים נוסחו על ידי ועדת משנה של ועדת שוחט, שעסקה בנושא שכר המרצים. בראש הועדה עמד הפרופ' יעקב זיו שהגיש את ההמלצות לאחרונה לשר בייגה שוחט, העומד בראש ועדת שוחט.

המרצים טוענים כי קיים כאן משחק מילים, במקום לקרוא לשינוי שיטת ההעסקה "חוזים אישיים" קוראים לזה "מענקים אישיים" כדי לא להרגיז את סגל המרצים. התוצאה, לדבריהם, היא דומה. בדומה לחוזים האישיים, גם המענקים האישיים יאפשרו לתת למרצים מסוימים גמול כספי גבוה יותר. עם זאת, בניגוד לחוזים האישיים, המענקים האישיים לא יפגעו בקביעות המוגנת בחוזים הקיבוציים.

שביתת הסגל הבכיר היום כללה את לימודי התואר הראשון במוסדות הבאים: הטכניון והאוניברסיטטות העברית, תל אביב, בן-גוריון, בר-אילן וחיפה.

אברהם שוחט. "מענקים אישיים"
אברהם שוחט. "מענקים אישיים"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד