072-3300504

הסטודנטים ממשיכים לשבות; המרצים מצטרפים

הפגנות התקיימו בצפון ובמרכז, המרצים הכריזו על שביתה מיום ג'. טקסי יום השואה יתקיימו כמתוכנן

ליאור ליוואק | 15-04-2007 17:51:00

הסטודנטים ממשיכים לשבות ולהפגין: במרבית מוסדות הלימוד האקדמיים לא התקיימו לימודים זה היום החמישי. בצפון הארץ ובמרכז התקיימו הפגנות ומחאות פומביות. טקסי יום השואה יתקיימו כמתוכנן.

סטודנטים ממכללות בצפון מחו באופן יצירתי: כיסאות ושולחנות הוצבו בבוקר בצומת יגור ואגודת הסטודנטים של מכללת אורנים קיימה "שיעור ראווה" במחאה על וועדת שוחט. 150 סטודנטים ממכללת אורנים חסמו את הצומת והתעמתו עם שוטרים. לסטודנטים הצטרפו אנשי סגל מהמכללה.

300 סטודנטים מממכללת תל-חי הפגינו בצהריים בצומת נחמיה בקרית שמונה. סטודנט אחד נעצר בעימותים עם המשטרה. בנוסף, אחר הצהריים הפגינו וחסמו כבישים בתל- אביב סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה אפקה. כמו כן, החלו הסטודנטים בהכנות להקמת אוהל מחאה ולהפגנות ביום שלישי מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

דרישות הסטודנטים:
- החזרת מיליארד וחצי שקלים לתקציבי ההשכלה הגבוהה
- פירוק וועדת שוחט והקמת וועדה חדשה ואובייקטיבית בראשות שופט שבה נציגות שווה של סטודנטים ומרצים.
- המשך הפחתת שכר הלימוד בהתאם להמלצות וועדת וינוגרד

"ראש הממשלה מוביל את מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה לקריסה טוטאלית ולנזקים שיפגעו בכל הציבור" אמר יו"ר ארגון הסטודנטים, איתי ברדה.

"אנו שבים וקוראים לרה"מ להיפגש איתנו בהקדם האפשרי ולפתור את המשבר בחינוך ובהשכלה הגבוהה בישראל" אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין. "נמשיך להשבית ולהפגין, ולהבעיר את כל הארץ עד אשר נשיג את מטרותינו."

סטודנטים מפגינים בחיפה ביום חמישי
סטודנטים מפגינים בחיפה ביום חמישי

המרצים ישבתו מיום ג'
ביום שישי הודיעו ארגוני הסגל האקדמי הבכיר כי ישביתו את לימודי התואר הראשון באוניברסיטאות החל מיום ג' וללא הגבלת זמן. באוניברסיטה הפתוחה יתקיימו הלימודים כסדרם. המרצים ישבתו בשל החשש משינוי בהסדרי השכר הקיבוציים והכנסת חוזים אישיים. החשש עלה בעקבות מסמך שהוגש על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) לוועדת שוחט וכלל בקשה להעסקת מספר מרצים בחוזים אישיים ובשכר גבוה. המרצים מבקשים כי כל נושאי השכר ותנאי העבודה יידונו במשא ומתן בינם לבין ראשי האוניברסיטאות. בניסיון למנוע את השביתה, ייפגש היום ראש ור"ה, פרופ' משה קווה עם יו"ר המועצה המתאמת שלהסגל הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' צבי הכהן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד