072-3300504

היום השני לשביתה: מחריפים את המאבק

מאות סטודנטים הפגינו וחסמו כבישים באיזור אוניברסיטת ת''א. "זוהי רק דוגמא קטנה לארסנל הנשק של צבא הסטודנטים" אמר אחד מראשי ארגוני הסטודנטים

ליאור ליוואק | 11-04-2007 17:02:00

הסטודנטים מחריפים את המאבק. במקביל לשביתה, שנכנסה ליומה השני, חסמו כמה מאות סטודנטים את צומת הרחובות נמיר ואיינשטיין בקרבת אוניברסיטת תל-אביב.

כ- 300 סטודנטים הגיעו הבוקר לבניין מט"ח שליד בנייני האוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב, שם מתכנסת באופן קבוע וועדת שוחט. שוטרי יס"מ חסמו את שערי המקום והסטודנטים פרצו חלק מהגדרות וחדרו לבניין אך חברי הוועדה לא נכחו היום במקום. לאחר מכן המשיכו הסטודנטים לחסימת צומת דרך נמיר ואיינשטיין בקרבת האוניברסיטה. במשך כחצי שעה חסמו מאות הסטודנטים את הצומת תוך שהם מבעירים צמיגים וקוראים קריאות נגד ראש הממשלה אולמרט ושרת החינוך תמיר. לאחר מכן המשיכה ההפגנה לשער הראשי של אוניברסיטת תל-אביב.

במהלך ההפגנה נעצרו שלושה סטודנטים ובהם יו"ר האגודה בתל-אביב, בועז טופורובסקי. סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתן טבריה, נפצע ופונה לטיפול רפואי. "אנו נמשיך להפגין ולמחות כנגד וועדת שוחט וכנגד הפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה" אמר טופורובסקי "היום זוהי רק דוגמא קטנה לארסנל הנשק שנמצא בידי צבא הסטודנטים".

"עד שראש הממשלה לא יתעשת וייפגש עימנו, אנו נמשיך להבעיר את המדינה, לחסום כבישים ולהשבית את הלימודים בכל הקמפוסים בארץ" אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין. "ראש הממשלה מזלזל בציבור הסטודנטים ומתעלם מהשביתה הפוגעת במאות אלפי סטודנטים מדי יום ועל כן אנו קוראים לו להתפטר".

יו”ר ארגון הסטונדטים, איתי ברדה, הוסיף כי "היום זו עליית מדרגה במאבק על המערכת החינוך במדינת ישראל. אנו מתנצלים על הפגיעה האקדמית ועל ההפרעה לסדר התקין במדינה אבל מערכת החינוך ועתיד ילדינו חשובים יותר מכל שגרה באשר תהיה. הוכחה לכך שמאבקינו הינו מאבק צודק היא התלכדות כל הגופים העוסקים במערכת החינוך – המורים, סגל המרצים, הסטודנטים, הורים. כולם התלכדו למען המאבק החשוב והגורלי שאנו נמצאים בו".

סטודנטים פורצים לבניני מט"ח בת''א.
סטודנטים פורצים לבניני מט"ח בת''א.
יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א. נעצר בהפגנה
יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א. נעצר בהפגנה
יו" ר ארגון הסטודנטים. ממובילי ההפגנה
יו" ר ארגון הסטודנטים. ממובילי ההפגנה

לא רוצים להיפגש עם תמיר
עיתון הארץ פירסם היום כי ארגוני הסטודנטים לא מוכנים להיפגש עם שרת החינוך, יולי תמיר, ודורשים את התערבותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להשבת מיליארדי השקלים שקוצצו מתקציבי ההשכלה הגבוהה ולעצירת כוונתה של וועדת שוחט להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות.

השרה תמיר, שטענה אתמול כי הסטודנטים החמיצו הזדמנות גדולה "שהייתה מאפשרת לכלל הציבור בישראל ליהנות מהשכלה גבוהה", זכתה אתמול לתגובה תקיפה מארגוני הסטודנטים. יו"ר ארגון הסטודנטים, איתי ברדה, טען אתמול כי למרות דבריה של השרה, משמעות המהלך הוא העלאת שכר הלימוד של הסטודנטים. "במקום לעמוד מול האוצר ולהתעקש על החזרת התקציבים, תמיר הסכימה שיוחזרו התקציבים בתנאי שיועלה שכר הלימוד לסטודנטים", אמר אתמול ברדה.

שרת החינוך פרופ' יולי תמיר
שרת החינוך פרופ' יולי תמיר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד