072-3300504

רפואה בתל-אביב: רק מגיל 20

אלא אם אתה עתודאי. בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א החליטו לקבל רק מועמדים מגיל 20. הנפגעים: המועמדים הערבים

ליאור ליוואק | 15-03-2007 14:04:00

תנאי קבלה חדש ללימודי רפואה באוניברסיטת תל-אביב מעלה טענות על אפלית המועמדים הערבים. הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב החליטה להגביל משנת הלימודים הבאה את ההרשמה לפקולטה לבני 20 ומעלה. עם זאת תאפשר הפקולטה לעתודאים להמשיך להירשם ללימודי הרפואה מגיל 18. העתודאים והסטודנטים הערבים הם שתי הקבוצות היחידות של סטודנטים מתחת לגיל 20 בפקולטה ולכן המועמדים הערבים הם אלה שייפגעו מהשינוי. התנאי החדש צפוי להוריד את מספר הסטודנטים הערבים בפקולטה, הנרשמים ללימודים אקדמיים בדרך כלל בגיל 18, מיד לאחר סיום התיכון.

עיתון הארץ מדווח כי ארגון עדאלה פנה השבוע בשם ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטת תל אביב אל נשיא האוניברסיטה, הפרופסור איתמר רבינוביץ' ואל דיקן הפקולטה לרפואה הפרופסור יוסי מקורי, בדרישה לבטל את מגבלת גיל הכניסה ללימודי הרפואה. לטענת עו"ד סאוסן זהר, המטפלת בנושא מטעם עדאלה, המגבלה החדשה מהווה אפליה על רקע לאום של מועמדים ערבים המבקשים להתקבל לפקולטה.

מהאוניברסיטה דחו את הטענות על אפליה, והסבירו כי הוחלט על העלאת הגיל משום שבמקצוע הרפואה נדרשת בגרות ובשלות וכי "תלמידים מתחת לגיל 20 נוטים להיות בעלי פחות חוסן נפשי ועומק, הנחוצים למי שנדרש להתמודדות יומיומית עם קהל מטופלים". אי החלת המגבלה בכל הנוגע לקבלת עתודאים נעשתה מ"שיקולים לאומיים".

כבר לפני כשלוש שנים הנהיגה הפקולטה לרפואה מבחן קבלה חדש, המיועד לסנן את אותם מועמדים "חסרי בשלות". במהלך המבחן בן חמש השעות המכונה מו"ר, עוברים המועמדים סימולציות, שאלונים וראיונות אישיים. לדברי סרור עבוד, סטודנט לרפואה ויו"ר ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטה, ב-2004, שנה לפני שהחל השימוש במבחני מו"ר התקבלו ללימודי הרפואה 13 סטודנטים ערבים. ב-2005 התקבלו חמישה וב-2006- שמונה. השנה גברה המודעות בקרב הערבים לדרישות מבחני הקבלה ומספר המתקבלים עלה ל-16. תנאי הקבלה החדש צפוי להפחית ואף למנוע לגמרי את קבלתם של סטודנטים ערבים לפקולטה.

לימודי רפואה ברומניה. שם אין מגבלת גיל
לימודי רפואה ברומניה. שם אין מגבלת גיל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד