072-3300504

מאסטר במשחק

צפו בשרת התיירות המיועדת, ח"כ אסתרינה טרטמן, מתהדרת ברקע האקדמי שאין לה בראיון שנערך לפני מספר ימים בערוץ הכנסת

ליאור ליוואק | 27-02-2007 11:16:00

היום חשף "ידיעות אחרונות" כי ח"כ אסתרינה טרטמן, שרת התיירות הנכנסת, שטענה עד לא מכבר כי סיימה לימודי תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בכלכלה ושיווק מהאוניברסיטה העברית, לא סיימה מעולם לימודי תואר שני- לא באוניברסיטה העברית ולא בכל מוסד אקדמי אחר.

בירור מול אוניברסיטת בר-אילן, שבה סיימה טרטמן, לטענתה, תואר ראשון בניהול פיננסי וחשבונאות, העלה כי היא אינה מופיעה ברישומי הזכאות לתואר.

בראיון שנערך עמה לפני יומיים בערוץ הכנסת הציגה עצמה טרטמן כבעלת תואר ראשון בחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים. גם בראיונות שנתנה ל"ידיעות אחרונות" ול"הארץ" בעבר ובאתר האינטרנט של מפלגת ישראל ביתנו, הציגה עצמה טרטמן כבוגרת שתי האוניברסיטאות.

בפועל, למדה טרטמן שלוש שנים בבר אילן בתכנית לללימודי תעודה בחשבונאות ופיננסים. טרטמן השלימה לימודי תואר ראשון במנהל עסקים בשלוחה הישראלית של המוסד האקדמי האמריקאי טורו קולג', תואר המוכר לצורכי דירוג שכר על ידי השירות הציבורי אך לא הוכר אקדמית על ידי המועצה להשכלה גבוהה. רק השנה קיבלה השלוחה האקדמית, תחת שמה החדש מכון לנדר, הכרה ישראלית כמוסד המלמד סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים ולתואר שני במדעי היהדות. משרד החינוך ויעקב עמידרור, סגן נשיא מכון לנדר, מסרו כי טרטמן אכן השלימה בעבר לימודי תואר ראשון במנהל עסקים במכון שהיה אז במעמד של שלוחה. מהמל"ג נמסר כי התואר ניתן לפני שהחל הפיקוח על תכני השלוחות הזרות בישראל.

בינתיים תוקן המידע חלקית באתר האינטרנט של המפלגה- טרטמן מוצגת כבעלת תואר ראשון עם "לימודי תואר שני מנהל עסקים בירושלים". באתר הכנסת עדיין מופיעה טרטמן כבעלת תואר ראשון מבר אילן ותואר שני מהאוניברסיטה העברית. מקורביה של טרטמן טענו כי מקורו של הכיתוב באתר המפלגה בטעות וכי מעולם לא הציגה עצמה כבעלת תואר שני. קטע הוידאו מוכיח אחרת.

טרטמן מסרה בתגובה כי התקשורת עיוותה לחלוטין את המידע אודותיה. "בשום מקום לא כתבתי שיש בידי תואר שני. המידע שפורסם בכנסת בעניין זה הינו שגוי ולא נמסר מטעמי. אמרה טרטמן לאתר NFC והוסיפה: "אומנם נכון שבראיון לטלוויזיה, בלהט הדברים, כשלתי כשאמרתי שיש לי תואר שני, אך התכוונתי ללימודי תואר שני".

לפני: תואר ראשון ושני
לפני: תואר ראשון ושני
ואחרי: תואר ראשון ולימודי תואר שני
ואחרי: תואר ראשון ולימודי תואר שני
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד