072-3300504

לימודים כסדרם

הסכם שנחתם בין הסטודנטים לשרת החינוך מנע את השביתה. לימודים כסדרם.

סיגל זוהר | 25-02-2007 10:23:00

שרת החינוך, יולי תמיר חתמה אמש עם הסטודנטים על הסכם בו נקבע כי תוקם ועדה חדשה בראשות ד"ר ליאורה מרידור שתדון בשכר הלימוד במקום ועדת שוחט. ההסכם אושר על ידי ראש הממשלה, אהוד אולמרט. עלות הקמת הועדה כ 150 מיליון שקלים.

שרת החינוך יולי תמיר, אמרה כי תפעל יחד עם נציגי הסטודנטים להחזיר תקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה.

הוועדה החדשה תורכב מארבעה נציגי סטודנטים וארבעה נציגים נוספים, אחד מהם יהיה נציג האוצר. עוד הוסכם כי ההפחתה שעליה המליצה ועדת וינוגרד - הפחתה של שלושה אחוזים מדי שנה - תוקפא. ההפחתה שהיתה עד היום, בהיקף של 26 אחוזים, תימשך גם בשנה הבאה. לראשונה תחול ההפחתה גם על מכללות פרטיות שלא נהנו מהמלצות וינוגרד עד היום. כמו כן הוחלט כי מספר המלגות ההתנדבותיות בפרוייקט פר"ח יגדל.

החלטות הוועדה יתקבלו בהצבעה ויהיו מחייבות. הוועדה תפעל במסגרת לוח הזמנים של ועדת שוחט, כלומר תסיים את עבודתה באפריל ותגיש מסקנותיה עד סוף חודש יוני. למסקנות יהיו תוקף ויהיו מחייבות.

אברהם (בייגה) שוחט, שעמד בראש ועדת שוחט, בירך על ההבנות שהושגו ואמר כי "זה פשוט הרכב אחר של אותה ועדה. הוועדה ממשיכה את עבודתה עם אותו היו"ר - ד"ר ליאורה מרידור, רק שעכשיו יש לה סמכות".

ההסכם שנחתם ביום שבת עורר מחלוקת במערכת הפוליטית . השר אלי ישי אמר כי "מדובר פגיעה והפרה של הסטאטוס-קוו. מערכת החינוך היא לא החצר האחורית של אף אחד וראוי להוקיע התנהגות אידיאולוגית מעין זו"

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי מפד"ל), אמר כי "שרה בממשלה המחללת שבת באופן בוטה במסגרת תפקידה אינה ראויה לכהן בממשלה של מדינה יהודית"ואמר כי סיעתו תשקול להגיש אי-אמון בנושא.


יוחזרו התקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה
יוחזרו התקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד