072-3300504

שידורי המהפיכה

אחרי הבלוגים הגיע תורם של הפודקאסטים, תוכניות רדיו וטלוויזיה בתוצרת אישית. איתן בורקט, דלה את המשדרים המובחרים והתמכר

איתן בורקט | 04-02-2007 13:45:00

פעם הייתי אדם רגיל. שטפתי כלים וקיללתי, עשיתי ספונג'ה לא ממש בחשק רב, ופעילות הגיהוץ הייתה שנואה עלי יותר מכל. השתנתי והיום אני אדם אחר; שמונה שעות עבודה בחקלאות יתקבלו בברכה ו- 12 שעות נסיעה באוטובוס קטנות עלי. כל עוד יש לי פודקאסטים להאזין להם, אני אפילו מוכן לגהץ בהתנדבות במכבסה.

אז מהו אותו פודקאסט שחיבב עלי את כל אותן פעילויות שנואות?

פודקאסטים (באנגלית: Podcasts), הם מעין תוכניות רדיו או טלוויזיה המופצות באינטרנט באופן חופשי. פרקים מתוכניות אלו מופצים בתור קבצי קול או קבצי וידאו, אותם יכול כל אחד להפיק ולערוך במחשבו האישי. מיליוני אנשים ברחבי העולם מורידים אל מכשירי ה- mp3 האישיים שלהם תוכניות רדיו כאלה ומאזינים להן בכל עת שיחפצו. כיום, אלפי אנשים פרטיים משדרים פודקאסטים בנושאים כיד הדמיון הטובה. לעיתים מדובר בשדרנים שהם מומחים בתחומם, החולקים את הידע שלהם ואת תפיסות עולמם עם המאזינים. תוכניות רבות עשויות ברמה מקצועית לחלוטין, המתחרה בזו של תוכניות רדיו ידועות. ישנם פודקאסטים במגוון נושאים: עסקים, טכנולוגיה, בריאות, דת, מוסיקה, מדע וכמובן (שהרי לשם כך אנו כאן) תוכניות בנושאי איכות סביבה.

כל עוד יש לי פודקאסט להאזין, אני מוכן לגהץ בהתנדבות.
כל עוד יש לי פודקאסט להאזין, אני מוכן לגהץ בהתנדבות.

משוקולד ירוק ועד דור חדש של מתקני גרעין
בטסי רוזנברג, שדרנית רדיו אמריקאית, מפיצה באמצעות פודקאסטים תוכנית רדיו הנקראת EcoTalk . התוכנית משודרת במתכונת יומית ומעלה אל השיח הציבורי נושאי איכות סביבה שונים. רוזנברג מראיינת את טובי המומחים העולמיים בנושאי מזהמים, שינויי אקלים, בעלי חיים, עסקים ירוקים ועוד. המוטו של תוכניותיה הוא "ליירק את הכחול והאדום האמריקני פרק אחר פרק". לתוכניתה של רוזנברג האזנתי בנסיעות אוטובוס בנות 6 שעות ויותר במרכז אמריקה. ממנה למדתי על הבצורת באמזונס, הגורמים לסופת קתרינה, שוקולדים ירוקים ועל פתרונות לעתיד בר קיימא. בסוף הנסיעה רק רציתי עוד, והיא אחת האנשים שבזכותם אני מרכז היום תא של מגמה ירוקה.

פודקאסט מומלץ נוסף הוא This week in nuclear מאת ג'ון וילר שמסביר לעומק נושאים בתחום האנרגיה, סוקר חדשות מתחום הגרעין העולמי, ומנפץ שלל מיתוסים שמסתובבים סביב התחום. וילר הוא מהנדס, מומחה לגרעין, בעל ניסיון רב שנים. למרות כל זאת, ניתן להבין מה הוא אומר. דרך התוכנית שלו עודכנתי, וקרוב לוודאי עוד הרבה ירוקים כמוני, אודות הדור הרביעי של מתקני הגרעין שהם הרבה פחות מזהמים מכל מה שהכרנו עד היום.

רובם המכריע של הפודקאסטים הוא באנגלית, וזהו למעשה המכשול העיקרי המהווה מחסום למאזינים ישראלים רבים. ככל הנראה בשל כך הפופולריות שלהם בארץ עודנה נמוכה. פודקאסטים בעברית ניתן למצוא כיום רק במגוון מצומצם של נושאים.

לאלו מכם שעל אף מגבלות השפה מעוניינים, המלצתי היא לטעום כמה פרקים מפודקאסטים בנושאים העשויים לעניין אתכם. באתר podshow.com תמצאו ספריה של פודקאסטים איכותיים, ממוינת על-פי נושאים, עם ממשק משתמש נוח יחסית. העתיקו כמה פרקים אל נגן ה mp3 שלכם והמתינו בסבלנות וציפייה עד לפעם הבאה בה תיסעו באוטובוס או תוציאו את הכלב לטיול. אחרי שתתמכרו בוודאי כבר תגלו בעצמכם מהם "לוכדי פודקאסטים" ושאר תוכנות גיקיות. אולי בסוף עוד תתמכרו כמוני בעזרת הפודקאסטים לפעילויות הכי משעממות בעולם.





הכותב הוא מכור לפודקאסטים, מרכז את תא הטכניון של מגמה ירוקה, ומפנטז על פודקאסט ירוק בישראל - אם רק היה לו זמן. ניתן ורצוי לפנות אליו בכתובת: technion@green.org.il

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד