072-3300504

שמח במכון הטכנולוגי חולון

הכביסה המלוכלכת במכון יוצאת החוצה: מעורבות פוליטית במוסדות המנהלים, איומים של המל"ג להפסיק את התמיכות, שביתות ואינטריגות פוליטיות

ליאור ליוואק | 17-01-2007 15:03:00

מאבק בן מספר חודשים בין ראש העיר חולון, מוטי ששון וחברי הועד המנהל של המכון לבין נשיא המכון הטכנולוגי, פרופ' דוד מועלם מרון והסגל האקדמי עולה על פסים ציבוריים. במודעה שהופיעה אמש בעמוד הראשון של עיתון "הארץ" מטעם "חברי הסגל האקדמי והמנהלי של המכון הטכנולוגי חולון" יוצאים חברי הסגל נגד "השתלטות של פוליטיקאים על עמדות מפתח בניהול המכון בניגוד משווע לדרישות המועצה להשכלה גבוהה, משרד הפנים ומשרד המשפטים".

תחת הכותרת "אקדמיה נרמסת ע"י פוליטיקאים" מביעים חברי הסגל במודעה תמיכה במאבקו של נשיא המכון להרחקת הפוליטיקאים מעמדות המפתח במכון. במודעה, המפרטת שלל הישגים מתקופת כהונתו של הנשיא, נכתב כי אותם הישגים עלולים "לקרוס בגלל השתלטות של אישים פוליטיים על עמדות הניהול הבכירות ביותר במכון וזאת בניגוד צורם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה".

במכתבים ששלחו יו"ר ות"ת ומנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה בימים האחרונים דורשים השניים את התפטרותם של נציגי עיריית חולון מהמוסדות המנהלים של המכון. במסגרת התביעה צויין כי הרכב הגופי המנהלים נגוע בניגוד עניינים ואינו עומד בכללי המנהל התקין, וכי כל עוד לא יתוקנו הליקויים, תוכל הות"ת לנקוט בסנקציות תקציביות ולא תדון בבקשת המכון להקמת מעונות. המדובר בראש עיריית חולון, המכהן כיו"ר חבר הנאמנים וחבר בועד המנהל של המכון, דר' משה בר לב, יו"ר הועד המנהל הנחשב למקורב לראש העיר וחנה הרצמן מנכ"לית העירייה החברה אף היא בועד המנהל.

לאחר חליפת המכתבים וטרם פרסום המודעה התקבלה בישיבת הוועד המנהל ביום חמישי (11/01) החלטה להתחיל בחיפוש נשיא חדש לקראת תום כהונתו של הנשיא הנוכחי, כשבזמן הישיבה הפגינו סודנטים ומרצים מחוץ למכון נגד מעורבותו של ראש העיר בניהולו. במסגרת המאבק אף הוגשה עתירה לבג"צ של שני חברי מועצת העיר נגד מעורבות ראש העיר בניהול המכון והכרעה בנושא אמורה להתקבל בחודש יוני.

דוד מועלם נשיא המכון הטכנולוגי חולון
דוד מועלם נשיא המכון הטכנולוגי חולון

שביתה עד הודעה חדשה
על רקע המשבר במכון החליטו הסגל האקדמי והמנהלי לפתוח היום בשביתה לא מוגבלת בזמן. "אנחנו חייבים להענות לכל דרישות המל"ג שלא מוכן שמוסד אקדמי ינוהל על ידי פוליטיקאי" אומר סגן נשיא המכון, פרופ' יעקב אזולאי. "אנחנו מתכננים להגיש עתירה לבג"צ בימים הקרובים בתקווה לדיון מהיום להיום". על טענות שעלו לגבי מאבק של הנשיא ממניעים אישיים לשם הכשרת המשך כהונתו אומר אזולאי "אין כאן מאבק על משרה של אף אחד. הנשיא אמור לסיים את כהונתו בכל מקרה ב- 30 בספטמבר. התביעה לפיטורי אנשי העירייה היא של המל"ג אך אין ביכולתה לכפות זאת. את המל"ג לא מעניין אם נשיא כזה או אחר יעמוד בראש המכון".

מהמל"ג עצמה נמסר כי "ב-10 בינואר הועברה תביעה של המל"ג מהמכללה לשנות את הרכבי הוועד המנהל וחבר הנאמנים בגלל מינויים לא תקינים. יו"ר חבר הנאמנים אמור להיות נציג ציבור ללא אינטרס זר למכללה ולמוטי ששון כראש העירייה הוא בעל אינטרסים מנוגדים". הכוונה היא לבעייתיות שבהעברת קרקע בבעלות העירייה שנועדה לבניית מעונות לרשות המכון, שבוועד המנהל שלו יש לראש העיר מהלכים רבים.

במכתב שנשלח מהמל"ג הועלתה הדרישה לשינוי הרכב מוסדות הניהול תוך התניית הפסקת כהונתם של ראש העיר ונציגיו בהמשך התמיכה הכספית הסדירה במכון, הנסמך כמוסד מתוקצב על תקציבי הות"ת.

דרישת המל"ג מהמכון יכולה להיחשב לחריגה על רקע העובדה כי מעורבותם של ראשי ערים ומועצות מקומיות ונציגיהם בועדים המנהלים של מוסדות אקדמיים היא תופעה הרווחת בעשרות מכללות. במל"ג הכחישו כל מעורבות במאבקים הפנימיים במכון או מניעים לא ענייניים בהעלאת הדרישה.

ראש העיר חולון מוטי ששון מסר בתגובה: "עפ"י הסיכום בין המל"ג לעיריית חולון, 20% מחברי הוועד המנהל יהיו נציגי עיריית חולון, ויו"ר חבר הנאמנים יהיה ראש עיריית חולון- כפי שאכן המצב כיום. גם מנכ"ל משרד הפנים נתן את אישורו לכהונת ראש עיריית חולון כחבר בוועד המנהל ויו"ר חבר הנאמנים וביקשו, כי במקרים של ניגוד עניינים בין העירייה למכון, שלא לקחת חלק בישיבות ובהחלטות. כך אכן אני פועל מאז ומעולם.

"עפ"י התקנון שאושר על ידי המל"ג, כהונת הנשיא מוגבלת לשתי קדנציות ולא תארך יותר מ-10 שנים. לכן החליט הוועד המנהל לבחור וועדה לאיתור נשיא חדש למכון. אין מדובר בשום אופן בהדחה של פרופ' מרון, שלו זכויות רבות וחלק לא מבוטל בהצלחת המכון, אלא בסיום כהונה עפ"י תקנון מאושר."

"מצערת העובדה שבעלי עניין ועסקנים פוליטיים עושים הכל על מנת לפגוע בשמו הטוב של המכון הטכנולוגי ושל עיריית חולון, אך ורק למען קידומם האישי מתוך מניעים צרים ואינטרסנטיים. אמשיך לפעול אך ורק עפ"י החוק ואכבד כל החלטה שתינתן בבג"צ בנושא זה."

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד