072-3300504

סטודנטים מבוססים לומדים במכללות פרטיות

הסטודנטים במכללות פרטיות מבוססים יותר. בייגה שוחט: המכללות קיבלו השקעה רבה. ארגון הסטודנטים: "נשבית את הלימודים".

סיגל זוהר | 08-01-2007 17:09:00

כשני שליש מהסטודנטים במכללות הפרטיות ברחבי הארץ מגיעים מהיישובים המבוססים ביותר מבחינה סוציו-אקונומית. כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.

המכללות הפרטיות אינן מוגבלות במספר הסטודנטים וכך בעצם הגיע מספרם ל 26,860. מספר זה הינו שווה ערך ל 41 אחוזים מכלל הסטודנטים במכללות. בשלוחות הזרות, לומדים כ 6,000 סטודנטים.

שלוחות של אוניברסיטאות זרות פנו למל"ג בבקשה להפוך למוסד ישראלי פרטי, ניתן להניח שאם יאושרו בקשותיהן, שיעור הסטודנטים הלומדים במוסדות פרטיים יגיע לכ 51 אחוזים מכלל הסטודנטים במכללות ישראל.

65.5 אחוזים מהסטודנטים במכללות הפרטיות, מגיעים מהמעמד בינוני גבוה. במכללות הציבוריות הם מהווים רק 44 אחוזים מהסטודנטים. 53 אחוזים מהסטודנטים במכללות הציבוריות מוגדרים מהמעמד הנמוך בינוני והם מהווים רק 33 אחוזים במכללות הפרטיות.

יחד עם זאת התנאים במכללות הציבוריות, טובים יותר בהיבט של יחס סטודנט לסגל האקדמי בכיר. במכללות הציבוריות על כל 38 סטודנטים יש איש סגל בכיר אחד ואילו במכללות הפרטיות על כל איש סגל בכיר יש 63 סטודנטים.

הבדל נוסף הוא תחומי הלימוד המבוקשים. רוב הסטודנטים במכללות הפרטיות לומדים בעיקר תחומי לימוד מבוקשים: כ 50 אחוזים מהסטודנטים לתואר ראשון לומדים משפטים, 30 אחוזים מנהל עסקים, 17 אחוזים מדעי החברה ו 3 אחוזים מדעי המחשב. במכללות הציבוריות לעומת זאת לומדים 27 אחוזים מדעי החברה, 13 אחוזים מדעי הרוח, אמנות ועיצוב ו 10 אחוזים מנהל עסקים ו 7 אחוזים מדעי המחשב ומדעים ביולוגיים.

יו"ר מועצת נשיאי המכללות האקדמיות, שוש ארד, אמרה כי המכללות הציבוריות מוגבלות מבחינת יכולתן לפתוח תוכניות לימוד, הן חייבות לקבל אישור מהות"ת לפתיחת כל תוכנית לימוד ומוגבלות במכסות למספר הסטודנטים שהן רשאיות לקלוט. על המכללות הפרטיות, לעומת זאת לא חלות כל מגבלות מלבד עמידה בתנאי מינימום אקדמיים.

ארגון הסטודנטים הארצי ישבית ביום רביעי הקרוב כ-30 מכללות ברחבי הארץ, במחאה על התבטאויותיו של אברהם (בייגה) שוחט כי הפגיעה בהשכלה הגבוהה נגרמה בשל ההשקעה והעדיפות שקיבלו המכללות. הסטודנטים מוחים גם על חוסר האיזון בהרכב תת הועדה לבחינת היחס בין האוניברסיטאות למכללות, המונה נציג אחד בלבד מהמכללות מתוך 8 נציגים.

האם הפערים מונצחים?
האם הפערים מונצחים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד