072-3300504

חולשה מקצועית בסגל ההוראה במדעי המחשב

מחסור במרצים, תקציבים נמוכים, אלה חלק ממצאי דו"ח על איכות ההוראה במחלקות למדעי המחשב באוני' ובמכללות.

סיגל זוהר | 28-12-2006 19:50:00

ביקורת על איכות ההוראה במחלקות למדעי המחשב, נעשתה על ידי המל"ג על מנת לקבל הערכת איכות רוחבית של התחום. הבדיקה כללה שאלונים מפורטים שממלאים המוסדות השונים וכן ועדת בדיקה, המורכבת ממומחים מישראל ומחו"ל. בבדיקה נבחנו 16 מחלקות באוניברסיטאות ובמכללות. בראש הוועדה עמד פרופ' דני דולב מבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית.

לדברי דולב, ההתרשמות היא טובה, יחד עם זאת הוועדה מצאה "חולשה מקצועית" בחלק מסגל ההוראה, הנובעת מכך שהכוחות היותר מקצועיים נשאבו אל התעשיה בשנות הגאות של ההיטק. כתוצאה, חלק מסגל ההוראה הם פיזיקאים ומתמטיקאים שהסבו עצמם להוראת מחשבים ומכאן הם נעדרים ראיה רחבה של התחום.

עוד נמצא כי מחסור בתקציבים הביא למחסור במורים ובסגל הוראה. מספר התקנים לאנשי סגל קבועים ובכירי פחת ובמקומו גדלה שיטת העסקה של מרצים כמורי חוץ, שבדרך כלל כרוכה בעלויות שכר נמוכות יותר ובתנאים מורעים.

כמו כן נכתב בדו"ח כי קיים מחסור בתשתיות הדבר בא לידי ביטוי בספריות לא מעודכנות, מחסור בכתבי עת ובבעיית נגישות למאגרי מידע אלקטרונים.

בדו"ח אף אוזכרה תופעה בה תלמידי תיכון לומדים מדעי המחשב במוסדות השונים, אך בעצם אין לימודים אלו אינם מתאימים להם, משום שאין הם יכולים להפנים את החומר התיאורטי.

בדיקה זו הינה חלק ממערכת להערכת איכות שהמל"ג עורכת. הדו"ח על מדעי המחשב הוא הראשון שהושלם. במחזור הראשון נבדקו מדעי המחשב ומשפטים, המחזור השני כלל את תחומי הרפואה, הנדסת חשמל, היסטוריה ועבודה סוציאלית. במחזור הנוכחי נבדקים פסיכולוגיה, כלכלה, הנדסת מכונות ועיצוב. כל תחום לימודים ייבדק אחת לשש שנים.

ההסבה בשנות הגאות של ההיטק יצרה חוסר ראיה רחבה
ההסבה בשנות הגאות של ההיטק יצרה חוסר ראיה רחבה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד