072-3300504

מהתיכון - לקורס פיתוח תכנה

במטרה לעודד השתלבותן של נשים בהיי-טק, נשלחו 30 תלמידות כיתה י' לקורס מפתחות תוכנה צעירות

עינת חורשי | 26-12-2006 13:13:00

30 נערות בנות 15 נבחרו להשתתף בתוכנית מיוחדת, בה יישלחו - חינם - לקורס מפתחות תוכנה. עלותו של קורס כזה מוערכת בכ-30 אלף שקלים. הקורסים נתרמו לנערות על ידי סניף באר שבע של המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. הנערות נבחרו על ידי מינהל החינוך בעיריית באר שבע, לאחר שהשתתפו במבחני מיון ראשוניים ועברו ראיון. כולן לומדות בבתי הספר באזור מתמטיקה ברמה של 4 ו-5 יחידות לימוד. מטרת התוכנית להעלות את שיעור הנשים שעובדות במקצועות המדע, ההנדסה והטכנולוגיה, ובמיוחד בתחומי ההיי-טק. פרויקטים דומים צפויים להיפתח בקרוב גם בקורסים שתפתח מכללת סמי שמעון באשדוד ובדימונה, גם בהם יממן משרד המדע מלגות לסטודנטים וסטודנטיות שיחנכו את הנערות.

התלמידות יזכו לסטודנטיות חונכות מהמכללה, שיעזרו להן. החונכות לא יקופחו והן תקבלנה ממשרד המדע מלגה בת 10,000 שקלים למשך תקופת הפרויקט. הקורס מתוכנן להמשך מעל שנה וחצי - 20 חודשים, כשהלימודים יתקיימו אחת לשלושה שבועות במשך 4 שעות וכן לימודים מרוכזים בחופשים מבתי הספר. כמו כן, במסגרת התוכנית יתקיימו סיורים בתעשיות, בבסיסים טכנולוגיים ומפגשים עם חיילות וקצינות מעתודה אקדמית טכנולוגית ויונהגו מפגשים עם החונכות אחת לשבוע. בסיומו של הקורס ייגשו הנערות למבחן הסמכה ל-MCAD (ר"ת Microsoft Certified Application Developer), על ידי מיקרוסופט העולמית.

התוכנית פותחה בגין הנתונים המאכזבים על נשים הממעטות לבחור בלימודים אקדמיים טכנולוגיים, ומכאן גם משתלבות פחות בשוק העבודה במקצועות טכנולוגיים. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2005 מראים כי אחוז הסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה אמנם גבוה יותר מאשר סטודנטים גברים, אך בחלוקה למסלולי לימוד מתברר כי נשים ממעטות לבחור במקצועות הריאליים, כל שכן במקצועות ההנדסה והאדריכלות.

נערה יושבת מול מחשב, בדרך להפוך למפתחת תוכנה
נערה יושבת מול מחשב, בדרך להפוך למפתחת תוכנה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד