072-3300504

ישראל סירבה לאשר את התמחותו של סטודנט פלשתינאי בארץ

עתירתו של סטודנט פלשתינאי לעשות את ההתמחות ברפואה במזרח ירושלים נדחתה על ידי בג"צ, בשל ממצאים שהעותר הינו חבר בארגון "החזית העממית".

18-12-2006 17:58:00

בג"צ דחה את בקשתו של סטודנט לרפואה, אחמד זכי נאג'ר, באוניברסיטת אל קודס שבגדה המערבית, לקבל היתר כניסה לישראל שיאפשר לו להשתתף בלימודים קליניים ובהתמחות רפואית בבית חולים מקאסד שבמזרח ירושלים.

בקשתו נדחתה כי מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, משטרת ישראל ואלוף פיקוד הדרום יכירו בו כתושב אבו-דיס ויימנעו מהרחקתו לרצועת עזה. ההחלטה התקבלה בעקבות חומר מודיעיני שגילה כי הוא פעיל בארגון "החזית העממית". השופטים, מרים נאור, דבורה ברלינר ואליקים רובינשטיין ציינו כי הם קיבלו את ההחלטה הקשה כשהם "מקווים לעתיד טוב יותר".

בהחלטתם ציינו כי בקשו לקוות כי אדם הבוחר ברפואה, מקצוע אנושי כמשלח יד והמעוניין להתמחות בישראל יתנזר ממעשים שאינם כדין והדלת תפתח לו כחלק ממאמץ לבנות יחסי שלום.

לפי השופטים, הגישה האינטואיטיבית היתה למצוא דרך לסייע לפלשתינים, אולם "מדינת ישראל נדרשת להגן על אזרחיה מפני איומים יומיומיים וקולות הקוראים להשמדתה. לצערנו, המציאות מלמדת כי חלקים מן הציבור הפלשתיני תומכים במאבק המזויין בישראל ומשתתפים בו". לגבי הטענות נגד המדינה באשר לחובות ישראל כלפי האוכלוסייה הפלשתינית, ענו השופטים כי אין אספקתם של שירותי הרפואה תלויה באדם פלוני מסויים.

המדינה מצידה הודיעה כי בידי העותר האפשרות לפנות לרשות הפלשתינית לשם העברת בקשה מטעמה ואז תיענה הבקשה בחיוב בכפוף לבדיקה בטחונית. נמסר עוד, כי לאחר קבלת ההיתר לשהייה באיזור יהודה ושומרון יוכל לפנות בבקשה למינהלת התאום והקישור לקבלת היתרי שהייה בישראל לצורך לימודים קליניים. לגבי בקשתו להתמחות הגיבה המדינה כי בקשה זו תבחן בבוא הזמן.

העתירה הוגשה גם על ידי רופאים לזכויות אדם וגישה –מרכז לשמירה על הזכות לנוע. את העותרים ייצגו עו"ד פרופ' קנת מן ועו"ד שרי בשי. את המשיבים ייצגו עו"ד הרן רייכמן ועו"ד גלעד שירמן

מקווים לעתיד טוב יותר
מקווים לעתיד טוב יותר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד