072-3300504

הכוחות המיוחדים של גולני

סמל יוני גרסין, טבח בבא"ח גולני והחייל היחיד בתוכנית "אורי גלר מחפש את היורש", לא ממש מתרגש מההמולה סביבו

יהושע בריינר | 06-12-2006 16:10:00

תתקופה קצרה אחרי שסמל יוני גרסין החל לשרת כטבח בבא"ח גולני, לא הבינו מפקדיו לאן נעלמות כל הכפיות. הם החלו למצוא כפיות שבורות לשניים בפחים, או כפיות מכופפות בחדרים. האצבע המאשימה הופנתה לעבר סמל גרסין.

"החיילים בבסיס התחילו לגנוב כפיות מהמטבח רק כדי שאני אכופף להם אותן", אומר גרסין. "אחרי שהראיתי לרס"ר המטבח שאני מסוגל לכופף כפיות בעזרת כוח החשיבה בלבד, התחילו לשלוח אותי לעשות מופעים לפני החיילים, והשמועה שיש מישהו שעושה כאלה קסמים התפשטה לכולם".

רס"ר המטבח נאלץ להגיש תלונה למפקד המחנה נגד גרסין באשמת חבלה ברכוש צה"לי. למזלו של גרסין, התלונה בוטלה. "עד היום אין מספיק כפיות במטבח", צוחק גרסין, "ומאז המקרה הודעתי לאנשים שאני מפסיק לגעת בכפיות. מאז אותו אירוע עברו להשתמש בכפיות פלסטיק בבסיס", אומר החייל, שמבקש להיות היורש של אורי גלר, ולוקח חלק בתוכנית הטלוויזיה שמחפשת את הדבר הבא בעולם הכוחות העל-טבעיים (או הקוסמות המתקדמת, לשיפוטכם).

כבר בתוכנית הראשונה, שזכתה ל-34 אחוזי רייטינג, הצליח סמל גרסין - בסיוע מרגלית צנעני שהשתתפה בניסוי - לשבור כוס בעזרת כוח המחשבה בלבד, מנטליזם באורי גלרית. מאז, הטלפון של המבקש להיות יורש העצר לא מפסיק לצלצל. "מאות אנשים התקשרו אליי ואמרו שהכוסות שהם החזיקו ביד בבית נשברו, והיו כאלה שאמרו שאפילו החשמל נפל", מספר גרסין. "כשאתה בתוכנית, בשידור חי, אתה מאוד לחוץ. בקטע הזה פחדתי מאוד שהכוס לא תישבר, מכיוון שזה לא עבד בחזרות. אין פה כפתור פלאים שלוחצים עליו והכוס נשברת, ואני יכול להבטיח שלא מדובר כאן באחיזת עיניים. לפני התוכנית בא אליי אורי גלר ואמר לי שהכוס לא נשברת כי אין לי את האנרגיה של הקהל, ושאין לי מה לדאוג. ובאמת בתוכנית עצמה חשתי שהקהל שולח את האנרגיות שלו, ומי שראה את הצעקה מיד אחרי שהכוס נשברה ראה כמה לחץ השתחרר".

סמל גרסין. בבסיס עברו להשתמש בכפיות מפלסטיק.
סמל גרסין. בבסיס עברו להשתמש בכפיות מפלסטיק.

התחיל בגיל שש
את התוכנית החלו שמונה מתמודדים המבקשים, כל אחד מהם, להיות היורש של מכופף הכפיות האגדי, אורי גלר. גרסין, הצעיר מבין המתמודדים, הצליח עד עתה לשרוד את ההדחות, ובין תוכנית לתוכנית גם לקפוץ ולבשל לחיילי סיירת גולני, שם הוא משמש טבח. למרות העבודה המשותפת עם גלר, אין זו הפעם הראשונה שהאיש שמצליח לקרוא מחשבות, לשבור כוסות, ולדבריו, אפילו לחזות דברים מסוימים, פוגש בגרסין.

"הכל החל כשהייתי בן שש; במהלך מלחמת המפרץ חלמתי חלום שבו ראיתי כל מיני מתכות מתכופפות וכפיות עקומות. החלום השאיר אותי בשוק. באותה תקופה התגוררתי עם המשפחה שלי ברעננה, והיה מופע של איזה אמן, וההורים הביאו אותי. פתאום ראיתי על הבמה בדיוק את מה שחלמתי. בסוף המופע שאלתי מי זה האמן הזה, וההורים שלי אמרו לי שזה אורי גלר. מאז אותו יום התחלתי להתעניין בנושא ולמדתי בעזרת סבא שלי כל מיני שיטות פסיכולוגיות, כך שאוכל לדעת על מה אדם חושב. כך למשל, אם אתה מבקש ממישהו לבחור מהר מספר בין אחת לעשר הוא בדרך כלל יגיד שבע, או אם תבקש ממנו לבחור צבע הוא יגיד אדום. הגעתי למצב שבו אני יכול למלא אולם מלא ולדעת איזה מספר בוחר כל אדם".

כשהיה גרסין בן 13 החל יוסף אלוני, מומחה למנטליזם, ללמד את הכישרון הצעיר את רזי המקצוע, ובמקביל החל גרסין בעצמו לפתח שיטות שונות. "התחלתי ללמוד את עולם האנרגיה והגעתי לדרגת מאסטר ברייקי (טיפול בעזרת אנרגיות - י"ב)".

אילו כוחות יש לך היום? מה אתה בעצם מסוגל לעשות?

"המטרה שלי היא לגרום לתדהמה כלשהי, והיום אני מסוגל בעזרת מערכת האנרגיה לגרום לכל מיני דברים שיגרמו לצופה או לאדם שאיתי להיות בשוק. אני יכול לקלוט מחשבות, טלפתיה, לכופף או לשלוט על חפץ מרחוק. מעבר לכך, יש גם עניין של נבואות, שזה בעצם אינטואיציה שמשהו הולך לקרות או שמישהו עומד להגיד דבר מה. מצד אחד, אני יכול גם להשפיע עליו להגיד את זה, ומצד שני, יש גם תחושות פנימיות שלי".
מיותר לציין שגרסין מסוגל לכופף, לעקם ולשבור כפיות, מזלגות ושאר כלי אכילה. "כולם פתאום חושבים שזה כזה פשוט לכופף כפיות בגלל שאורי גלר עושה את זה כל-כך הרבה, אבל בעצם זה לא קל בכלל ודורש הרבה אנרגיות".

אז כל אחד יכול ללמוד את זה ולהפוך לאדם עם כוחות מיוחדים?

"כן. ביני לבינך אין שום הבדל. זה בדיוק כמו ללמוד פסנתר. כל אחד יכול, אבל לא כל אחד יכול להיות בטהובן. אני בטהובן של עולם המנטליזם".

כשהוא מתבקש לנבא את מספרי הגרלת הלוטו של השבוע הבא, הוא מתחמק באלגנטיות. "היקום לא נותן לי. אנשים השתמשו בכוחות האלה לרעה, ומאז היקום לא נותן לזה לקרות. מעבר לכך, המספרים של הלוטו נקבעים על-ידי מכונה, שעליה אין לי שליטה. אם בן-אדם היה מגריל את המספרים זה היה יותר פשוט. אבל גם אז אני לא הייתי נותן את המספרים, כי המעשים שאני עושה הם תמיד לפי מה שהלב שלי אומר לי, ובמקרה הזה הלב שלי לא ייתן לי לגלות את המספרים".

אחיזת עיניים או מציאות?
גרסין חי משבת לשבת, שבמוצאיה משודרת התוכנית, וחי על שליחת הודעות אס-אם-אס של הצופים בבית. דיבורו שוטף והוא מלא ביטחון עצמי. אם תנסו לטעון נגדו שהתוכנית היא אחיזת עיניים אחת גדולה, הוא מיד יתגונן ויכחיש. "גם אני, כמו כולם, קורא את הכתבות על כך שמדובר בעצם בטריקים של קוסמים, ושגם אורי גלר עצמו הוא מתחזה. אם באמת מדובר בטריקים שאפשר לקנות בחנות לקוסמים, אז פשוט הייתי קונה את הערכה וזהו. מרגע שאורי גלר התגלה לעולם, כולם מחפשים לזה פתרונות, כי באמת אפשר לקנות כפית שמתכופפת, ואפשר לרכוש שק שחור שגם כשאתה שם אותו על הראש אתה בעצם יכול לראות הכל. אני יכול להבטיח שלא מדובר באחיזת עיניים, ושהכל קורה במציאות".

על מנת להגיע לתוכנית, נאלץ יוני לבקש אישור ממפקד הבא"ח וממח"ט גולני. המפקדים אמנם אישרו, אולם היו גם כאלה שהרימו גבה. את הגבות שהורמו הצליחו כוחותיו של יוני להחזיר למקומן הטבעי. "בתחילת הדרך ניגשתי לסגן מפקד הפלוגה שלי שאמר לי שמדובר בשטויות", משחזר גרסין. "שאלתי אותו אם הוא בטוח, והוא אמר לי שעדיף לי לחזור למטבח. התחלתי להתרחק, ופתאום אחרי 20 מטר הוא צועק אליי לחזור אליו מהר. הגעתי אליו והוא התחיל לצעוק: 'מה עשית לפלאפון שלי? כל הזיכרונות שלי נמחקו'. אמרתי לו שכדאי שיסתכל גם בשעון שלו. הוא הביט בו וראה שהזמן נעצר, ובינתיים גם חיטט בכיסים וראה שהמפתחות שלו התעקמו, וביקש ממני להחזיר אותם למצב הרגיל כי אחרת אין לו דרך אחרת להיכנס הביתה".

את התגובות החמות ביותר גרסין, לדבריו, מקבל מחבריו בבסיס. "כולם מאוד תומכים ומעודדים, אבל מעבר לכך, הרבה מפקדים באו אליי ואמרו לי שהם גאים בי. אחד מהם סיפר שהוא כל-כך התרגש ואפילו בכה כשראה אותי מצליח בטלוויזיה. עכשיו אני מרגיש על מה מדברים כשאומרים שגולני זה כמו משפחה".
ומה השלב הבא בתוכנית? לדברי גרסין, הוא מסוגל לתקשר גם עם אלוהים, אבל את הקטע הזה הוא יעדיף לשמור לעצמו. "ביקשתי מההפקה לאפשר לי לאתר בארות נפט. אני מסוגל לעלות על מטוס ולהגיד היכן ישנם מאגרי נפט. הם העדיפו לגנוז את התוכניות שלי, אבל אני יכול לספר שאם אגיע לגמר אני הולך לבצע תרגיל שקשור לעולם כולו, ושיביא רק טוב לאנשים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד