072-3300504

הונגריה: להגשים חלום ילדות

ליעד זלץ חלמה מאז שהייתה ילדה להפוך לרופאת ילדים. בדרך להגשמת החלום היא מתגוררת ולומדת זו השנה השלישית בבודפשט

ליעד זלץ, הונגריה | 03-12-2006 15:33:00

כשהייתי בת שלוש שאלו אותי, כמו ששואלים הרבה ילדים: "מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?" ואני, ללא היסוס, עניתי: "רופאה של תינוקים". כשהייתי בת עשרים ואחת, אחרי שירות צבאי (ארוך יחסית), ידעתי שאני רוצה ללמוד רפואה. אם מישהו היה שואל אותי לפני שנים אחדות אם הייתי לומדת בבודפשט, הייתי קרוב לוודאי עונה בשלילה.

במהלך טיול קצר באיטליה, אחרי הצבא, ביקרתי בבולוניה אותה לקחתי בחשבון כמקום ללמוד בו. לא התחברתי. לאחר מכן שמעתי על האופציה של לימודים בבודפשט, נסעתי לטיול קצר ו...הפתעה!!! התגלתה לפני עיר יפיפה - עיר אירופאית קלאסית. בניינים גדולים וישנים, תחבורה ציבורית שמביאה אותך לכל מקום שרק תרצה.

הטיול בהחלט השאיר "טעם של עוד" ונתן הרגשה שזה מקום בו אני יכולה לראות את עצמי חיה ב-6 השנים הקרובות. חזרתי לארץ – ביררתי, נרשמתי, נבחנתי, סידרתי, נפרדתי – והנה אני כאן, לומדת רפואה בבודפשט זו כבר שנה שלישית.

ליעד זלץ. ויתרה על בולוניה לטובת בודפשט.
ליעד זלץ. ויתרה על בולוניה לטובת בודפשט.

רוב הישראלים מעדיפים ללמוד רפואה
הרוב הגדול של הסטודנטים, מגיע לכאן במרדף אחר החלום להיות רופא, למרות שיש אחרים שבאים ללמוד פסיכולוגיה, אדריכלות ומקצועות אחרים.

למקצועות הרפואה יכולים הסטודנטים, על פי בחירתם, להגיע למכינה קדם רפואית, אשר מתקיימת בבודפשט. בעיניי, היתרון העיקרי של המכינה הוא שלומדים להכיר את העיר ומתחילים להתמקם בה לפני שמתחילים את 6 השנים המפרכות שעתידות לבוא.

כסטודנט ישראלי בבודפשט תגלה מהר מאוד שהדבר אינו פשוט, הונגרית אינה שפה שמקלה על אלה שרוצים ללמוד אותה - והעם ההונגרי נראה לפעמים קר ומנוכר, אך כשמסתכלים על התמונה הכוללת, זו בהחלט חוויה. התחלות חדשות אינן פשוטות, אך לי, שנמצאת כאן כבר 3 שנים, אתם יכולים להאמין ולהיות בטוחים שהדברים משתפרים ולומדים מהר מאוד לראות את האפשרויות הרבות שיש לבודפשט להציע.

קר שם בבודפשט
בודפשט אמנם ממוקמת במזרח אבל כמו בכל עיר בירה מערבית, יש בה מסעדות מצוינות, אולמות קולנוע מרהיבים, בתי קפה מצוינים וחיי לילה זוהרים. כל מי שמגיע לבודפשט, לא משנה מאיזו סיבה, יכול למצוא בה בדיוק מה שהוא צריך - שפע של חנויות יוקרתיות הפזורות ברחבי בעיר ומלאות בכל טוב, לצד מכוניות יוקרה על הכבישים ומלונות חמישה כוכבים שפרוסים לאורך נהר הדנובה ובמרכז העיר. בניגוד מוחלט לעושר, ניתן לראות ברחובות הקפואים של החורף בבודפשט הרבה מחוסרי בית.

ואם כבר דיברנו על החורף - לא חוויתם חורף אמיתי עד שלא הייתם בבודפשט בחורף. בהתחלה לא כל כך קר (יחסית לישראל, כן!!) אבל כשהקור מגיע - הוא מגיע בגדול. ערמות של שלג על המכוניות החונות, הרחובות לבנים וקררר... אבל זה שווה את זה. לא אשכח את הפעם הראשונה שהתעוררתי בבוקר וראיתי את השלג מכסה את הרחובות – זו פשוט חוויה מדהימה. אז כן, רצוי להגיע מישראל מצויידים בביגוד הולם.

החורף והקור מאפילים על העונות בבודפשט, אבל ביום שרואים את כל בתי הקפה והמסעדות מוציאים שולחנות החוצה, אני יודעת שהתחיל האביב. השמש יוצאת, אפשר להפשיר מהחורף הקר ואפילו לתפוס שיזוף קל. אין כמו לשבת ב"ליסט" (אזור עם הרבה בתי קפה ומסעדות) ביום שטוף שמש, לשתות לימונדה ולהירגע.

אגודת הסטודנטים הישראליים
אמנם בשנתיים הראשונות, הלימודים מאוד אינטנסיביים ולא כל כך מאפשרים לנסוע ולטייל, אך אחרי זה כדאי לנצל את העובדה שאנחנו גרים באירופה ולקפוץ לטיול סקי באחת הערים השכנות.

לפני שיוצאים מבודפשט לא כדאי לפספס את הנופים והאתרים שיש לעיר להציע. מספר רב של תערוכות כל שנה, שמתקיימות במוזיאונים המפוזרים ברחבי העיר, נופים של העיר מנקודות אסטרטגיות בבודה (ומה-Buda Hills), זירת החלקה על הקרח ליד "כיכר הגיבורים" שפתוחה בחודשי החורף ועוד.

"אגודת הסטודנטים הישראליים בהונגריה" התפתחה מאוד בשנים האחרונות וממשיכה להתפתח.יש פה הרבה ישראלים ששמחים לעזור אחד לשני. בין אם מדובר בעזרה לסטודנטים החדשים שמגיעים, או בעזרה מול רשויות ההגירה. הסיוע בא לידי ביטוי גם בשיעורי עזר שמועברים על ידי סטודנטים משנים מתקדמות לסטודנטים משנה ראשונה ושנייה, אפילו בארגון מסיבות (שלא מביישות את הסטנדרטים של הארץ) - ולא תמצאו אחד שיאמר שהוא לא זקוק לזה פה.

אז כן, אולי בודפשט לא נראית מלהיבה ממבט ראשון אבל אם קצת תתעמקו, תראו שיש פה כל מה שאתם צריכים. חברה, לימודים והתחלה של חיים עצמאיים. ועם הטכנולוגיה של היום (שאפשר לדבר עם הבית בלי בעיה), אפשר לשמור על קשר עם החברים ועם המשפחה ובטיסה של שלוש שעות, אפשר גם "לקפוץ" הביתה בלי בעיה. ואם קצת קשה בהתחלה וצריך עזרה, יש פה הרבה ישראלים שיהיו מוכנים לעזור.

בקיצור, מי שרוצה ללמוד בבודפשט אך לא מעיז – יכול להירגע. פשוט צריך "לקפוץ למים הקרים" ולהתחיל לשחות. אחרי זה הכל מסתדר ומגלים ש"השד אינו נורא". הוא אפילו ידידותי ומעורר השראה!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד