072-3300504

השלמת בגרויות בגן יבנה

צעירים החיים במועצה המקומית גן יבנה וזקוקים לשיפור תעודת הבגרות שלהם או להשלמתה, יכולים לעשות זאת במכללת "אחווה", במסגרת פרויקט חדש שיזמה המועצה

עינת חורשי | 28-11-2006 16:12:00

מועצת גן יבנה בשיתוף מכללת "אחווה" מאפשרות לצעירים להשלים את תעודת הבגרות שלהם או לשפר אותה, ובכך לעמוד בתנאי הסף האקדמיים. הפרויקט המיוחד מיועד לצעירים בני 19-26 החיים בגן יבנה ושאין ברשותם תעודת בגרות, או שיש להם תעודה חלקית או בגרות מלאה שהם מעונינים לשפר את ציוניה. בפרויקט מספר מסלולים, למשל מסלול לעולי אתיופיה, בו מוצעים לתלמידים לימודים חינם ומגורים בתנאי פנימייה בכפר הנוער "כנות" (גם ההסעות למכינה ובחזרה יינתנו ללא תמורה); מסלול אחר מקנה הנחות ומלגות לזכאים, באמצעות קרן מטעם היחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד החינוך - זאת, מבלי שהמלגה תבוא על חשבון הפיקדון הצבאי.

השלמת תעודת הבגרות מתבצעת באמצעות מכינות (למשל, מכינות שנתיות בפיזיקה, מדעי החברה וגיאוגרפיה ברמה של 5 יחידות לימוד), וכן קורסים סימסטריאלים (ספרות, תנ"ך, היסטוריה ולשון ברמה של 2 יחידות לימוד, אזרחות ברמה של יחידת לימוד אחת ואנגלית ברמה של 4 ו-5 יחידות לימוד). על פי התוכנית, סטודנטים שסיימו 10-12 שנות לימוד ואין ברשותם תעודת בגרות כלל, ילמדו במשך שנתיים, ואילו בעלי תעודה חלקית ילמדו כשנה וחצי. תלמידים במקשים לשפר את ממוצע הציונים שלהם, או מעדיפים להבחן במקצוע ברמה מוגברת מזו שנבחנו בו, ילמדו כחצי שנה עד שנה, בהתאם למסלול שבחרו. המסלולים יותאמו באופן אישי על ידי המורים, כך שהתלמידים יוכלו לשלב בין עבודה ללימודים.

בצורה זו מקווים במועצת גן יבנה כי התלמידים ינצלו את ההזדמנות, ישפרו את הישיגיהם ולאחר מכן ימשיכו ללימודים גבוהים. בשנים האחרונות, מוסר דרור אהרון, ראש מועצת גן יבנה, חוזה המועצה בעליה מתמשכת במספר הסטודנטים לתואר ראשון ושני בין צעירי המועצה.

בימים אלו נפתחת ההרשמה ללימודים ב"מכינת השלמת הבגרויות" של מכללת "אחווה" ומועצת גן יבנה. הלימודים עצמם יתקיימו החל מחודש פברואר 2007.

השלמת בגרויות - צעד ראשון בדרך להצלחה בחיים
השלמת בגרויות - צעד ראשון בדרך להצלחה בחיים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד