072-3300504

מי הזיז את הבוז'ולה שלי?

הבוז'ולה הוא יין צרפתי צעיר, מוכן לשתיה מיידית - ואחד התרגילים הכי מבריקים ביחסי ציבור. לא פלא שיש חגיגות רק על שמו

ענבל קליין | 16-11-2006 16:01:00

בוז'ולה הוא לא שם חיבה לבוז'י הרצוג (למרות שזה יכול להיות רעיון לא רע, תודו). מדובר בתרגיל יחסי ציבור מבריק של ייננים מחבל בוז'ולה שבצרפת (מדרום לבורגון, אם אתם מתעקשים). יינני בוז'ולה התקנאו בגבנים מרוקפור וקממבר ובחבריהם הייננים משמפיין ובורגון - והחליטו להמציא לעצמם מותג יין מיוחד. רצו ועשו.

במחוז בוז'ולה גדלים ענבים רבים ובניהם גם ענביי הגאמיי, מהם מפיקים את יין הבוז'ולה המפורסם. מעבר לזן הענבים הייחודי גם תהליך היצור של היין שונה מהמסורת: את האשכולות הבצורים מתסיסים בשלמותם במשך מספר ימים. לאחר מכן סוחטים את הענבים ומפיקים מהם יין. היין מתיישן במשך 4 שבועות בלבד והוא מוכן לשתיה מיידית. לא מומלץ לשמור את היין יותר ממספר שבועות כי הוא פשוט מתקלקל. ברבות השנים "בוז'ולה" הפך לשם ג'נרי ליינות צעירים, שלא עוברים תהליך יישון ארוך, וליין הראשון בכל שנת-בציר.

הבוז'ולה הוא לא רק יין - מדובר בתעשיית חגיגות שלמה: בכל שנה ביום החמישי בשבוע השלישי של חודש נובמבר, בדיוק בדקה אחת לאחר חצות אפשר לפתוח את בקבוקי היין. בקבוקי הבוז'ולה נשלחים מצרפת לכל רחבי העולם והם נשארים חתומים וסגורים עד לרגע האמת. בליל הבוז'ולה נערכות חגיגות בכל רחבי העולם וכולם מוזמנים להשתכר בסטייל מהיין הכי צעיר והכי מיוח"צן בעולם. היפנים, באופן לא מפתיע, מטורפים על העניין הזה.

כפר ציורי במחוז בוז'ולה. הייננים קינאו בחבריהם ממחוז שמפיין
כפר ציורי במחוז בוז'ולה. הייננים קינאו בחבריהם ממחוז שמפיין

גם לנו יש בוז'ולה
לפני 16 שנים ישראל הצטרפה לחגיגות הרשמיות של הבוז'ולה וגם אנחנו פותחים בקבוקים צרפתיים כאילו אין מחר. היינות הישראלים לא יכולים להיות "בוז'ולה" כיוון שרק יין מענבי גאמיי שמיוצר בחבל בוז'ולה יכול להיקרא בשם זה. לנו יש יינות צעירים שמהווים מעין תחליף ציוני הולם: "תישבי ג'וניור" של יקב תישבי, "B" של יקב בינימינה, "גולן גאמיי נובו" של רמת הגולן ועוד.

יקבי רמת הגולן משקים מדי שנה את "גולן גאמיי נובו" בקונספט עיצובי אחר. מין תרגיל בעיצוב רק "על אמת". השנה חוגגים את יין הביכורים תחת הסיסמא "יין ראשון - שיר ראשון": ארבעה צעירים-ישראלים נבחרו להציג את שיר הביכורים שלהם על תוויות הבקבוקים של גולן גאמיי נובו 2006. זו הבמה הציבורית הראשונה לשיריהם והיא יוצאת במהדורה ייחודית רק השנה. השירים הנבחרים פרי עטם של חאתם הנו בן ה-27, במקור מכפר מרר ובוגר ACC (ביה"ס לקופירייטינג); מיכאל מור יוסף בן ה-36, פרסומאי תל אביבי יכותב ספרי ילדים; יעקב איילי מחזאי ותסריטאי מתל אביב; הדס ודמני בת 30, גם היא מתל אביב ובעלת תואר במשפטים ומנהל עסקים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד