072-3300504

צבי גליל יהיה נשיא אוניברסיטת ת"א

יחליף את פרופ' איתמר רבינוביץ' ביוני 2007. הציב יעדי התייעלות "תוך שמירה על מצוינות ואיכות אקדמית"

ליאור ליוואק | 13-11-2006 13:25:00

פרופ' צבי גליל יהיה הנשיא השביעי של אוניברסיטת תל אביב. מינויו של פרופ' גליל לנשיא אושר בימים האחרונים על ידי הסנאט והוועד המנהל של האוניברסיטה. גליל יחליף בחודש יוני 2007 את פרופ' איתמר רבינוביץ אשר יסיים תקופת כהונה שנייה כנשיא האוניברסיטה.

פרופ' גליל הוא בוגר האוניברסיטה וסיים בהצטיינות יתרה את התואר הראשון והתואר השני באוניברסיטה. את לימודי הדוקטורט השלים באוניברסיטת קורנל. גליל כיהן כחבר בסגל המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב משנת 1976 עד שנת 1995 , אז נבחר להיות דיקאן הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה.

גליל, שהתמנה לפרופ' מן המניין בגיל 34 (1981), כיהן כראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה בין השנים 1979-1982. החל מ-1982 כיהן גליל במקביל בתפקידים בכירים במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה. גליל הוא בנו של פרופ' יעקב גליל, אחד ממייסדי אוניברסיטת תל-אביב ומי שייסד את שני הגנים הבוטניים של אוניברסיטת תל-אביב.

פרופ' גליל הכריז על כוונתו "להפוך את אוניברסיטת תל-אביב לאוניברסיטה המובילה בארץ ומבין המובילות בתוך קבוצת האוניברסיטאות הטובות בעולם, תוך מתן דגש על מצוינות במחקר ובהוראה". בנאום שנשא בפני הסנאט אמר גליל כי הוא מקווה להביא את האוניברסיטה למצב שבו תוכל לקלוט 30 אנשי סגל צעירים כל שנה.

בהתייחסו להנהלה היוצאת ציין כי הוא מודע לתהליך ההבראה שעוברת אוניברסיטת תל-אביב ולהחלטות הקשות אשר נעשו בזמן קצר. לדבריו "המצב טוב ממה שהיה מלפני 4 שנים" ובכוונתו להמשיך ולהביא את האוניברסיטה לאיזון התקציב. "קיצוצים הם אמצעי אך לא מטרה, המטרה להתייעל, לצמצם כפילויות ולאפשר צמיחה וקליטה תוך שמירה על מצוינות ואיכות אקדמית" אמר גליל.

גליל הוסיף כי בכוונתו לעבוד עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ובעיקר עם הות"ת: "העבודה עם ות"ת חשובה מאוד, בכוונתי לגייס כספים, לבנות תשתיות ,לשתף את אנשי הסגל בניווט האוניברסיטה, לפתח יחסים עם מנהיגי תעשייה, להגדיל ולהרחיב את מקורות ההכנסה, מעבר לתרומות".

פרופ' צבי גליל
פרופ' צבי גליל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד