072-3300504

לא רק ממרחית

אחרי שכבר אכלתם את כל הכריכים עם הממרחים הרגילים וברצונכם קצת לגוון, ענבל קליין מציעה רעיונות חדשים.

ענבל קליין | 09-11-2006 17:08:00

בתור סטודנטים יש לכם שתיים או בעצם שלוש אפשרויות להזנה בקמפוס: האחת היא להביא משהו מהבית (כריך ברוב המקרים), השניה היא לקנות משהו בקפיטריה (או מאחד הגזלנים האחרים שבסביבה) והשלישית היא להישאר רעבים ומיוסרים (מצויין לסקס אפיל, אבל לא בריא לטווח הארוך).

אוכל מהבית סובל משתי בעיות עקרוניות: התדמית והטרחה. מי שמביא כריך מהבית הוא בהכרח יותר חננה ממי ששותה אספרסו פלוס כריך סלמון בארומה. אין מה לעשות, החברים תמיד יחשדו שאמא עוד עוטפת לכם את הסנדוויץ' בבוקר ושאבאל'ה מורח לכם את הקוטג' ופורס את המלפפון.

מעבר לעניין התדמיתי הכנת כריכים היא כאב ראש לא קטן. בהנחה שאמא ואבא לא עושים את זה בשבילכם – צריך לדאוג שיהיה בבית לחם טרי (רצוי לחמניה) ושיהיה גם מה לשים בפנים. וצריך לקום קצת יותר מוקדם כדי להכין את הכריך במו ידיכם. בקיצור – תיק.

העניין החיובי בהכנת כריכים בבית הוא החיסכון – אמנם תדמיתכם נפגעה, אבל בסוף הסמסטר תוכלו לקנות טוסטוס חדש...
ויש גם יתרון בלדעת שבתיק מחכה לכם הכריך, שלא צריך לעמוד בתור, להידחף עם כולם רק בשביל לגלות שבדיוק נגמרו כל הכריכים עם הטונה. ואפשר מדי פעם, גם להגניב ביס לפה באמצע הרצאה. במקרי חירום אמיתיים.

מי אמר שוקולד השחר ולא קיבל
מי אמר שוקולד השחר ולא קיבל

כריכים לא מרובעים
לכבוד כל החננות שמכינים סנדוויץ' במו ידיהם: הנה כמה רעיונות לממרחים שיעשו לכם כריכים קצת פחות מרובעים:

1.ממרח טונה:
מערבבים קופסא אחת של טונה עם כף קטשופ וכף מיונז. מוסיפים מלפפון חמוץ קצוץ דק – ומורחים על הסנדוויץ'. במקום מלפפון קצוץ בתוך הממרח, אפשר להוסיף פרוסות מלפפון חמוץ לכריך.
- במקום טונה אפשר לשים קופסא של סלמון משומר.

2.גבינות מתובלות:
גבינה ושומשום: מוסיפים לחבילת גבינה לבנה 2 כפות של שומשום קלוי ומעט מלח.

גבינת שומבצל: מוסיפים לחבילת גבינה לבנה 1 שן שום כתושה וחצי בצל קצוץ דק-דק. במקום בצל יבש אפשר לקצוץ בצל ירוק או עירית (ואז מתקבל ממרח עדין יותר).
תערובת גבינות דה-לוקס: מערבבים ביחד 2 כפות של גבינה לבנה עם 2 כפות גבינה צהובה מגוררת עם חצי כפית פפריקה מתוקה. אם יש בבית גם גבינה מלוחה – אפשר להוסיף אותה לחגיגה.

3 ממרח פלפלים:
הממרח הזה דורש טיפה השקעה, אבל הוא שווה כל שניה של עמידה במטבח:
קולים 3-4 פלפלים אדומים, או משתמשים בפלפלים קלויים קנויים (בצנצנות, במדף השימורים).
מעבירים את הפלפלים למעבד מזון ומוסיפים 2 שיני שום, כמה טיפות שמן זית, מלח ופלפל. מי שאוהב חריף יכול להוסיף כמה טיפות טבסקו. – מרסקים הכל למחית חלקה, מעבירים לצנצנת ושומרים במקרר (שבוע-10 ימים).

מיונז מתובל:
מיונז וצ'ילי: מערבבים כמות שווה של מיונז ורוטב צ'ילי מתוק או רוטב צ'ילי חריף.
מיונז וסאבי: מערבבים 2 כפות מיונז עם כפית של ממרח וסאבי (קונים אותו במעדניות, במרכולים גדולים או בחנויות המתמחים במוצרי המזרח הרחוק). אם אוהבים חריף אפשר יותר ווסאבי.

"ממרח סנדוויץ'" כמו פעם: קוצצים פלפל אדום (גמבה) לקוביות קטנטנות, קוצצים מלפפון חמוץ לקוביות קטנטנות, מוסיפים מיונז ומעט קטשופ. מערבבים היטב ומורחים בחדווה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד