072-3300504

מה קורה, אחות שלנו?

די לדמויות פלקטיות שעיקר תפקידן ללטף את ידי הגיבור הפצוע. לרגל בחינות ההסמכה של האחיות, הרי לכם חמש האחיות הגדולות של הקולנוע

עינת חורשי | 08-11-2006 18:13:00

דרמה! אימה! אהבה! הקולנוע מחפש את הקיצוני, השונה והמרגש. לכן לא תמיד היטיב עם האחיות הרחמניות. לרוב הן הסתפקו בתפקידי משנה דלי-טקסטים או דמויות שטוחות של נשים רחומות שעיקר מלאכתן להעניק חמלה אנושית לגיבורי הסרט. כאשר כבר הגיעו למרכז המסך, הן בדרך כלל היו רוצחות פסיכופתיות, יצורים מגוחכים, נשים יפות וטיפשות ה"סועדות" מיליונרים מזדקנים, ורק את מיעוטן ראינו ברגעיהן היפים.

לרגל בחינות ההסמכה של האחיות הנערכות היום, אנו מביאים לכם את האחיות הגדולות של הקולנוע (רשימה חלקית).

מילדרד ראצ'ד, "קן הקוקיה" (1975)
מילדרד ראצ'ד (לואיז פלטשר) היא כלבה אפרורית וקרת לב, המטילה את חתיתה על בית החולים "פורטלנד" לחולי נפש, שאליו מגיע הפושע הקטן רנדל מק'מרפי (ג'ק ניקולסון). מק'מרפי מעמיד פני משוגע בניסיון לחמוק ממשפט, בתואנת "אי כשירות נפשית". האחות הראשית ראצ'ד, המייצגת את הממסד הביורוקרטי המרושע, רודה במטופליה ומאלצת אותם לחיות לפי לוח זמנים קבוע ונוקשה, ומונעת מהם להפגין כל שמץ של אינדיבידואליות. כשמישהו מהם מתמרד, אין לה בעיה לחשמל אותו או לאיים עליו שתשפיל אותו מול משפחתו. לא פלא שאף אחד ממטופליה לא נרפא. האחים הסיעודיים האחרים בבית החולים גם הם אינם מלאכים זכים - הם רעים ואלימים שלא לצורך, ואהבת המקצוע (או אהבת האדם) מהם והלאה. אבל אף אחד מהם לא מתקרב לקרסוליה של האחות ראצ'ד. אפילו ג'ק ניקולסון - פסיכי לא קטן בפני עצמו - פחד ממנה.

תחום התמחות: טיפול נמרץ. מאד נמרץ.

מייצגת את הממסד הביורוקרטי המרושע. האחות ראצ'ד
מייצגת את הממסד הביורוקרטי המרושע. האחות ראצ'ד

מייג'ור מרגרט "הוט ליפס" או'הוליהאן, "מאש", (1970)
מייג'ור מרגרט ("הוטליפס") או'הוליהאן היא כל מה שאחות יכולה לחלום להיות: היא יפה, שנונה, ומתמודדת היטב עם הלחץ ועם תת התנאים בהם היא נאלצת לעבוד, בבית חולים שדה של צבא ארה"ב בזמן מלחמת קוריאה. היא גם מושא חלומותיהם הרטובים של עמיתיה הרופאים אוגוסטוס פורסט ("דיוק", טום סקריט), ובנג'מין פירס ("הוקאיי", דונלד סאת'רלנד), חובבי השתייה והשיגועים, שפעם דאגו להעיף את אוהל הרחצה, בדיוק כשהיא היתה באמצע המקלחת.

תחום התמחות: הזרקת בוטוקס

אחות לנו קטנה, ושפתיים יש לה. "הוט ליפס" או'הוליהאן
אחות לנו קטנה, ושפתיים יש לה. "הוט ליפס" או'הוליהאן

אנני ווילקס, "מיזרי" (1990)
אנני ווילקס היא המעריצה מספר אחת של הסופר המצליח פול שלדון (ג'יימס קאן). כששלדון נפגע בתאונת דרכים, היא "מצילה" אותו. ווילקס, אחות במקצועה, לוקחת אותו לביתה, ומטפלת בו במסירות כדי להביא להחלמתו המהירה. כל שהיא מבקשת בתמורה הוא ששלדון יכתוב עבורה ספר - את ספרו הטוב ביותר - שגיבורתו תהיה מיזרי, הדמות החביבה עליה, שאותה הרג בספרו האחרון. ההערצה חסרת הגבולות של ווילקס ליצירתו של שלדון מתבטאת לעיתים בדרכים מוזרות למדי: למשל, באמצעות מכת פטיש על כפות הרגליים או גרזן שהיא מניפה מעליו כדי להבהיר לו מדוע עליו להישאר בביתה ולעשות כמצוותה. שלדון מגלה כי ווילקס סובלת מסל שלם של מחלות נפש: מאניה-דיפרסיה, פרנויה וסכיזופרניה. מעל לכל, בעבר היא "גאלה" מייסוריהם כ-30 ממטופליה - זקנים, נשים וטף - ואף הורשעה, בטרם ברחה מרשויות החוק. פתאום פול שלדון מרגיש כמו דמות בספר של סטפן קינג.

תחום התמחות: הרדמה

המעריצה מספר אחת. אנני ווילקס
המעריצה מספר אחת. אנני ווילקס

חנה, "הפצוע האנגלי" (1996)
האחות חנה (ג'ולייט בינוש) היא הפלורנס נייטינגייל של הקולנוע המודרני. הפציינט שלה הוא הברון לאזלו דה-אלמאזי (רייף פיינס), קרטוגרף שמטוסו התרסק בזמן מלחמת העולם השניה והוא סובל מכוויות קשות. כיוון שמדובר בדרמה מרגשת, נחסכו מאיתנו הפרעות אישיות פוטנציאליות שלה, והאחות הרחמניה מקנדה זוכה לתכונות חיוביות לרוב: היא מסורה לעבודתה הקשה, ועושה אותה ביעילות ובשתיקה דמומה. שעותיה הארוכות ליד החולה הרתוק למיטתו הובילו את השניים להתאהב זה בזו, ואת השחקנית שמגלמת את דמותה לזכות באוסקר על התפקיד.

תחום התמחות: ניגוב זיעה מהמצח

חנה וידיד. ג'ולייט בינוש בטקס האוסקר
חנה וידיד. ג'ולייט בינוש בטקס האוסקר

גיילורד "גרג" פוקר, "פגוש את ההורים" (2000)
אחים ממין זכר אינם מחזה נפוץ - לא בקולנוע ולא במציאות. אחד מהבולטים ביותר שמציע לנו הקולנוע הוא גרג פוקר, בגילומו של בן סטילר. סטילר מציג ערב רב של תכונות שכביכול מייצגות אחים בבית חולים - יש לו חלוק, יש לו סטטוסקופ והוא מיילד תינוק בהצלחה מרובה לגמרי בעצמו. רק מה, הוא נולד לתוך קומדיה (אם אפשר לכנות כך את הסרט) ועל כן ברור שהוא לוזר מקצועי שכולם רק מתעמרים בו ומתעללים בו. בעיקר הם צוחקים על זה שהוא אח ממין זכר - כי מה, הוא הומו?

תחום התמחות: רפואת משפחה

יש לו חלוק וסטטוסקופ, אבל הוא עדיין לוזר. גרג פוקר
יש לו חלוק וסטטוסקופ, אבל הוא עדיין לוזר. גרג פוקר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד