בקורס ילמדו היבטים התפתחותיים, חברתיים ורגשיים המשפיעים על התפקודים הלימודיים.
כמו כן, יוקנו אסטרטגיות למידה לייעול ההוראה ופיתוח ההבנה בתחום המתמטיקה, יוצגו כלים לאבחון וזיהוי מקום הלומד ודרכים לבניית תוכנית הוראה והערכה מותאמות לתכנים הנלמדים ולמיומנויות המצופות. התכנים המתמטיים ילוו בכלים להתמודדות עם אתגר הדימוי המתמטי של הלומדים המתקשים, באמצעות מדרג מיומנויות חשיבה. דרכים לטיפול בשגיאות.
תחומי הלימוד:
- מספרים טבעיים – כתיבה קריאה, פיתוח חשיבה סדרתית ותבניתית, פעולות החשבון, לוח הכפל – הכיצד?
- שברים פשוטים ומספרים עשרוניים – הרחבת תחום המספרים: מהות, התנסות ופעולות.
- שאלות מילוליות – איך ממקדים הבנת הנקרא? איך קובעים את הפעולה החשבונית לפתרון השאלה? איך בונים את המודל לפתרון כשיש אחוזים? יחסים? נעלמים? וכד'.
- יחס ואחוזים – דרכים להוראת נושאים מתמטיים על בסיס רעיון מרכזי ופיתוח מודל.
- גיאומטריה – המשגה והגדרה, התפתחות החשיבה הגיאומטרית, כלים לארגון תכונות ונוסחאות לחישוב שטחים, היקפים של צורות וגופים גיאומטריים.