תנאי קבלה
- תואר ראשון בציון ממוצע של 80 לפחות
- פטור אקדמי באנגלית
- ציון מעל 80 בקורס סטטיסטיקה תיאורית בתואר הראשון
- תעודת הוראה
- ניסיון בעבודה במערכת החינוך
- ראיון קבלה
- לימודי השלמה יידרשו על פי על פי רקע הלימודים הקודם והישגיו של המועמד ויקבעו מול ראש התכנית
- פטור אקדמי באנגלית
- ציון מעל 80 בקורס סטטיסטיקה תיאורית בתואר הראשון
- תעודת הוראה
- ניסיון בעבודה במערכת החינוך
- ראיון קבלה
- לימודי השלמה יידרשו על פי על פי רקע הלימודים הקודם והישגיו של המועמד ויקבעו מול ראש התכנית
כמה זמן לומדים
- הלימודים מתקיימים בהיקף כולל של 21 שעות (19 שעות לסטודנטים בנתיב עם תזה), במשך שנתיים
- יום לימודים אחד בשבוע - יום א'
- יום לימודים אחד בשבוע - יום א'
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר מוסמך בחינוך (M.Ed.) בתכנון לימודים והערכה
- התואר מוכר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) כהכשרה לתפקיד רכז הערכה בית ספרי
- גמול תפקיד בהיקף של 6% אושר לרכזי הערכה בית ספריים שהצטרפו לרפורמות "אופק חדש" ו-"עוז לתמורה"
- התואר מוכר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) כהכשרה לתפקיד רכז הערכה בית ספרי
- גמול תפקיד בהיקף של 6% אושר לרכזי הערכה בית ספריים שהצטרפו לרפורמות "אופק חדש" ו-"עוז לתמורה"
פרטים על לימודי תואר שני בתכנון לימודים והערכה
התכנית לתואר שני (.M.Ed) בתכנון לימודים והערכה הינה תכנית ייחודית וחדשנית, הראשונה מסוגה בארץ, המשלבת באופן תיאורטי ויישומי תכנון לימודים והערכה בתהליך ההוראה והלמידה. חשיבות התכנית נגזרת מעליית חשיבותם של סטנדרטים וממקומה המתעצם של הערכה החינוכית ברמת הפרט, בית הספר ומערכת החינוך בכלל. התכנית כוללת גם הכשרה לרכזי הערכה בית ספריים.
התכנית חושפת את הסטודנטים לרעיונות ולאפשרויות פעולה העומדים בפניהם כאנשי חינוך המתמודדים עם אתגרים רבים ונדרשים להפעיל שיקול דעת בהכרעות בתחום ההוראה, ההדרכה והניהול.
רכז הערכה בית ספרי - תפקיד חדש במערכת החינוך:
תפקיד רכז הערכה בית ספרי הינו תפקיד חדש במערכת החינוך. בהגדרת התפקיד נקבע כי הרכז יהיה הסמכות המקצועית בתחומי המדידה וההערכה בבית הספר וישמש כאיש הקשר בין בית הספר לבין גורמי הערכה חיצוניים. בהסכמי הרפורמה "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" אושרו גמולי תפקיד בהיקף של 6% לרכזי הערכה של בתי ספר שהצטרפו לרפורמות.
חדש! מסלול מחקרי עם תזה:
החל משנה"ל תשע"ה קיבלה התכנית אישור על-ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לפתוח נתיב עם תזה מחקרית. הנתיב המחקרי מיועד למצטייני התכנית אשר השיגו בתום שנה א' ציון מינימלי של 85 בכל אחד מן הקורסים המתודולוגיים וציון 90 לפחות בסמינריון.
תכנית הלימודים:
התכנית מורכבת מארבעה מקבצי לימוד בהיקף כולל של 21 ש"ש (20 ש"ש + 1 ש"ש עבודת גמר). בנתיב עם תזה היקף הלימודים הינו 19 ש"ש. ארבעת מקבצי הלימוד בתכנית כוללים לימודי תשתית, לימודים עיוניים ויישומיים, התנסות מודרכת (פרקטיקום) ופרוקיט גמר או תזה מחקרית.
מידע נוסף
* יתרונות התכנית:
- שדרוג מעמדם האקדמי והמקצועי של מורים ומחנכים.
- פתיחת מגוון אפשרויות להשתלבות במערכת החינוך בתחומים של ריכוז פדגוגי, פיתוח תכניות לימודים, הדרכה ופיתוח מקצועי של סגל הוראה, ייעוץ למערכות חינוך וליווי מסגרות חינוכיות בתהליכי שינוי.
- הכשרת מורים לתפקיד רכזי הערכה בית ספריים שתפקידם לרכז ולהטמיע את תרבות ההערכה בבית הספר, ולשמש גורם מקשר בין בית הספר לבין גורמי הערכה חיצוניים.
- התכנית כוללת התנסות מודרכת (פרקטיקום) בשדה החינוך ומלווה בסדנה שבה מקבלים הסטודנטים הנחיה וייעוץ לפני התהליך ובמהלכו.
- התכנית מנוהלת ומבוצעת על ידי סגל בכיר בעל מוניטין אקדמי וניסיון רב בשדה החינוך.
- למסיימי הנתיב המחקרי - אפשרות להתקדם לתואר שלישי.
* אקרדיטציה על לימודים קודמים (עד 6 ש"ש) תינתן על לימודים רלוונטיים שנלמדו לתואר שני במוסד אקדמי מוכר.
* קורס השלמה בסטטיסטיקה תיאורית יידרש מבעלי ציון נמוך מ-80 בתואר הראשון, ומאלה שלא למדו קורס זה בעבר.