תנאי קבלה
- קבלה ללימודים על סמך ציון ממוצע של 80 ומעלה בתואר הראשון. לבעלי תואר ראשון שאינו בחינוך מיוחד נדרשת מכסת לימודים של 4 ש"ש לפחות בנושאים של חינוך מיוחד מתכנית הלימודים לתואר ראשון.
- תעודת הוראה.
- עדיפות לבעלי ניסיון תעסוקתי בהוראה או בעבודה חינוכית-טיפולית עם ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים.
- פטור מאנגלית אקדמית.
- ראיון קבלה (בכתב ובעל-פה).
- קורס מבוא לסטטיסטיקה מקוון יתקיים במהלך השנה הראשונה ללימודים, למי שלא למד סטטיסטיקה בתואר ראשון או שהציון שלו נמוך מ-80.
- תעודת הוראה.
- עדיפות לבעלי ניסיון תעסוקתי בהוראה או בעבודה חינוכית-טיפולית עם ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים.
- פטור מאנגלית אקדמית.
- ראיון קבלה (בכתב ובעל-פה).
- קורס מבוא לסטטיסטיקה מקוון יתקיים במהלך השנה הראשונה ללימודים, למי שלא למד סטטיסטיקה בתואר ראשון או שהציון שלו נמוך מ-80.
כמה זמן לומדים
הלימודים מתקיימים במכללה ביום רביעי מהשעה 8:30 - 16:00, במשך שנתיים.
במהלך יום הלימודים הסטודנטים לומדים במגוון דגמי הוראה: מתכונת פנים אל פנים; קורסים א-סינכרוניים או למידה היברידית מרחוק.
במהלך יום הלימודים הסטודנטים לומדים במגוון דגמי הוראה: מתכונת פנים אל פנים; קורסים א-סינכרוניים או למידה היברידית מרחוק.
פרטים על תואר שני לקויות למידה, הערכה והתערבות חינוכית M.Ed
תחום לקויות הלמידה מתמקד בקשיים בקריאה, כתיבה וחשבון, הנובעים מגורמים נוירו התפתחותיים ומהשפעתם של גורמים אלו על ההיבטים החברתיים, הרגשיים והמשפחתיים של התלמידים.
התוכנית מכשירה אנשי מקצוע המתמחים במתן מענה מקיף לגורמי הלקות ולהשפעתם על ההיבטים הללו ופועלת בהתאם לחזון חינוכי מרכזי: טיפוח אנשי חינוך בעלי ידע תיאורטי ויישומי נרחב המיומנים במיפוי פרופילים של תלמידים עם לקות למידה בקריאה כתיבה ובחשבון ובהובלת תוכנית התערבות רב ממדית המתאימה להם הן ברמה הלימודית והן ברמה הרגשית חברתית.
לשם כך התוכנית מציעה מניפה רחבה של קורסים מרתקים העוסקים במאפיינים השונים של לקויות למידה: התפתחות תקינה ולקויה של מיומנויות למידה, התפתחות יכולות קוגניטיביות, שפתיות ותקשורתיות, היבטים חברתיים ורגשיים בקרב תלמידים עם לקות למידה, ועוד, זאת בדגש על למידה ממודלים עדכניים ומבוססי מחקר.
כחלק מהחשיבות של ההשפעה התרבותית על תהליכי למידה, בתוכנית לומדים יחד סטודנטים יהודים, ערבים, דתיים, חרדים וחילונים, הלומדים בקבוצה שיתופית מתוך הבנה שהיכרות עם ה"אחר" וקבלת השונות ביניהם, מסייעת להם בהבנת הקשיים איתם מתמודדים תלמידים מכל חלקי החברה הישראלית.
הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed) בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית.
בנוסף לתואר שני, התוכנית מעניקה לבוגרים תעודת מת"ל - מעריך ומקדם תפקודי למידה, ומציידת אותם בכלים המקיפים ביותר להובלת תהליכי ולמידה המותאמים לתלמידים בכלל ולתלמידים עם לקויות למידה בפרט, הן ברמה הבית ספרית בעבודה עם הצוות החינוכי והן ברמה הפרטנית בליווי התלמידים.
למי מתאימה התוכנית לתואר שני בלקויות למידה?
אנשים שלומדים בתוכנית הם בדרך כלל:
- אנשים שלא מוותרים גם על תלמידים שמתקשים ורוצים לעזור להם להאמין בעצמם, לצמוח ולממש את הפוטנציאל שלהם.
- אנשים שרוצים להבין לעומק את המאפיינים של לקויות למידה ואת הכלים היישומיים העדכניים ביותר להתמודדות עמה.
-אנשים ששואפים להוביל שינוי משמעותי בשדה החינוכי ולקדם תהליכי למידה-הוראה מיטיבים בישראל.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
מורים/ות, גננים/ות ואנשי ונשות חינוך בוגרי חינוך וחינוך מיוחד, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות ותחומים דומים, המבקשים להתמחות בתחום לקויות הלמידה והפרעות קשה וריכוז.
מידע נוסף
ראש התוכנית: ד"ר פנינה שביט
ראש מסלול תזה: פרופ' מיכל שני
ראש מסלול תזה: פרופ' מיכל שני
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
בוגרי התוכנית משתלבים במגוון רחב של תפקידי מפתח בבתי ספר וכן במערכת החינוך בהובלת תוכניות חדשניות לשילוב והכלה. בנוסף, סטודנטים מצטיינים שיבחרו ללמוד במסלול מחקרי לכתיבת עבודת תזה יוכלו להציג מועמדות ולהמשיך ללימודי דוקטורט במוסדות מחקר מגוונים.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית בית ברל?
- בגלל המגוון הרחב של הקורסים המאפשר הבנה מעמיקה של קשת המאפיינים השונים של לקות למידה.
- בגלל הכלים היישומיים הנרחבים והמיומנויות המתקדמות למיפוי פרופילים של תלמידים ולהתאמת התערבות מדויקת.
- בגלל הפסיפס האנושי הייחודי המשלב סטודנטים מכל חלקי החברה הישראלית.
- בגלל המרצים האנושיים והיחס האישי, התומך והאכפתי לכל אורך התוכנית.
- בגלל הכלים היישומיים הנרחבים והמיומנויות המתקדמות למיפוי פרופילים של תלמידים ולהתאמת התערבות מדויקת.
- בגלל הפסיפס האנושי הייחודי המשלב סטודנטים מכל חלקי החברה הישראלית.
- בגלל המרצים האנושיים והיחס האישי, התומך והאכפתי לכל אורך התוכנית.