האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך
ייעוץ אישי חינם
//
מתעניין בלימודי שיווק ופרסום
מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם

לימודי שיווק ופרסום

תואר ראשון בפרסום ושיווק
 
תחילתו של מקצוע הפרסום בארץ כבר בשנות ה-30. מאז עבר המקצוע תהפוכות רבות בדרך לאיך שהוא נראה היום. בתחילת הדרך פרסומאי נחשב למי שנותן פתרון כולל מהניתוח ועד הרעיון הפרסומי. במהלך השנים ועם כניסת חברות בינלאומיות לארץ, התפתחות טלוויזיה מסחרית והתגברות התחרות בענף, עבר המקצוע מהפכה שלמה שחייבה התמחויות והתמקצעות של הענף. מקצועות רבים נוספו תחת הכותרת פרסום. היום כבר אין פרסומאי שעושה הכל, אלא העבודה מתחלקת בין אנשי פרסום.
 
מה לומדים?
 
תחום הפרסום הוא כבר לא רק תחת הקטגוריה של "פרסומאי" אלא יש לא מעט תפקידים רבים ומגוונים כמו למשל:
 
מדיה פלנר-  מנהל המדיה צריך להבין בין השורות של הבריף, מהם ערוצי המדיה האידיאלים, לעשות אינטגרציה של כל הנתונים ולהפיק מהם תכנית מדיה אפקטיבית עם חשיפה מרבית, לדעת לנהל מו"מ קשוח עם העיתונות, הטלוויזיה, הרדיו ושלטי החוצות ולא לוותר עד שהוא ישיג את מבוקשו, להצליח למקסם את התקציב המוגבל ולהוציא קמפיין חזק שפוגע בול.
 
תקציבאי- נציג המשרד אצל הלקוח ונציג הלקוח במשרד. לויאלי ללקוח, נאמן למקצועיות המשרד. התקציבאי נמצא על הצומת שבין הלקוח למשרד. הוא הדובר, שר החוץ, הקמב"ץ. הוא המתאם בין הלקוח, למשרד, להפקה, למדיה. תקציבאי טוב הוא תקציבאי יוזם, מגדיל ראש. כזה שחושב על המהלכים שכדאי ללקוח לנקוט , צעד אחד לפני שהלקוח חושב עליהם. 
 
תקציבאי הוא איש של אנשים, אשף הקסם האישי. מומחה למערכות יחסים, מעורר אמון. כזה שמצליח לסחוף אחריו את הלקוח, לתת לו תחושת ביטחון ולהוביל אותו בדרך הנכונה ביותר עבורו להצלחה.
 
פלנר- לשאול, לחפש, לתהות, לבדוק, לגבור, להחליט על אסטרטגיה ולהוציא על זה בריף; מחלקת הפלנינג היא וועדת החקירה מטעם משרד הפרסום. את מסקנותיה היא מפרסמת בפורמט הידוע בכינוי "בריף", הנייר האסטרטגי הכולל את עיקרי התובנה הצרכנית של ביחס למותג ולמסר. הפלנר שולט ברזי השיווק, מבין בפסיכולוגיה ויודע להשתמש בכלים המחקריים ובתוכנות הסטטיסטיות הרלוונטיות.
 
הפלנר חי את השוק, שולט במאפייני המוצר ומכיר, כמעט באופן אישי את הצרכן. מכל מרכיבי ההכרות הזאת מייצר הפלנר את האסטרטגיה השיווקית והפרסומית בה הוא מאמין ומנסח אותה לבריף.
 
מפיק פרסומות לטלוויזיה: המפיק הוא לב ליבו של התהליך. בלעדיו אין סרט. הוא דואג שהכל יתקתק כמו שצריך; הוא אחראי על הכל מא'-ת'; בחירת לוקיישן, במאי, שחקנים, מלבישה, מאפרת ,ניצבים ואפילו נערת מים. מפיקים הם זן מיוחד. הם ראש גדול, אנרגטיים, נמרצים והם עושים את כל ההבדל בין פרוייקט של 3 שעות או יומיים.
 
במאי פרסומות: יש לנו אסרטגיה מדויקת ובריף מסודר וקריאטיב מדהים ומדיה פצצה, איך לעזאזל הופכים את זה לסרט פרסומת? תכירו את במאי הפרסומות. זה שמקבל מהקריאייטיב סיפור וצריך להפיח בו רוח חיים, שיוציא את הדמיון לפועל. זה מתחיל בראש שלו, ביצירתיות, באומץ וממשיך לניואנסים הכי קטנים שהופכים פרסומת בינונית לפרסומת טובה: הסאונד, הלוקיישן, הטיימינג, הארט. העבודה על פרסומת היא מאומצת אמנם אבל קצרה. יום יומיים צילומים, עוד יומיים עריכה וזהו פחות או יותר.
 
קופירייטינג: זה נשמע אולי פלצני ומגלומני, אבל אכן, הקופירייטר בהבזק מוחו, בחוד עפרונו ובהלמות המקלדת הנטרפת תחת ידיו , אחראי על העברת המסר מהיצרן או המשווק לצרכן. הוא אותו אחד או אחת המתגנבים לדעתו של היחיד, פותחים מגירה בחייו או ברגשותיו ומוזגים לשם את המסר. קופרייטרים מספקים מקומות עבודה להמון אנשים, כי מעטים הם המוצרים הזזים מן המדף ללא פרסום.
 
משך הלימודים
 
תואר בשיווק ופרסום אורך כ-3 שנות לימוד אקדמיות
 
איפה עובדים?
 
בוגרי התואר יכולים לעבוד במשרדי הפרסום השונים, במשרדי יחסי הציבור/דוברות, בתחום התקשורת וכו'.
 
כמה מרוויחים?
 
השכר משתנה ותלוי בתפקיד אותו יאייש בוגר התואר ובנסיון שלו.לדוגמא-מנהל שיווק ירוויח בין 11,000-16,000 ש"ח חודשי. מנהל/ת מכירות ירוויחו בין 7,000 - 13,000 ש"ח חודשי. דובר/יח"צ ירוויח בין 7,000 - 10,000 ש"ח חודשי - הכל תלוי בנסיון אותו צברו במהלך השנים. 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

לימודי תואר ראשון בפרסום ושיווק

סינון מתקדם - בחר את האיזור או אזורים שלך
כלים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
המבדק
מחשבן סיכויי קבלה
מחשבון בגרויות
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי