תחילתו של מקצוע הפרסום בארץ כבר בשנות ה-30. מאז עבר המקצוע תהפוכות רבות בדרך לאיך שהוא נראה היום. בתחילת הדרך פרסומאי נחשב למי שנותן פתרון כולל מהניתוח ועד הרעיון הפרסומי. במהלך השנים ועם כניסת חברות בינלאומיות לארץ, התפתחות טלוויזיה מסחרית והתגברות התחרות בענף, עבר המקצוע מהפכה שלמה שחייבה התמחויות והתמקצעות של הענף. מקצועות רבים נוספו תחת הכותרת פרסום. היום כבר אין פרסומאי שעושה הכל, אלא העבודה מתחלקת בין אנשי פרסום.
תואר ראשון בשיווק ופרסום יכול לפתוח דלת למגוון רחב של הזדמנויות קריירה. זוהי בחירה אידיאלית למי שמעוניין להמשיך בקריירה בשיווק, פרסום או תחומים קשורים. עם תואר זה, תקבל את הידע והמיומנויות הדרושים לפיתוח קמפיינים אפקטיביים לעסקים וארגונים. תלמד כיצד ליצור אסטרטגיות יעילות להגעה לקהלי יעד, כיצד לנתח התנהגות צרכנים ומגמות וכן כיצד לפתח פתרונות יצירתיים העונים על צרכי הלקוחות. עם תואר זה, תוכל לעבוד במגוון תעשיות כגון מדיה, טכנולוגיה, פיננסים ועוד. אז אם אתם מחפשים קריירה מרגשת המציעה הזדמנויות צמיחה פוטנציאליות, אז תואר ראשון בשיווק ופרסום עשוי להיות בדיוק מה שאתם צריכים.
מה לומדים בלימודי תואר ראשון בשיווק ופרסום?
תחום הפרסום הוא כבר לא רק תחת הקטגוריה של "פרסומאי" אלא יש לא מעט תפקידים רבים ומגוונים כמו למשל:
מדיה פלנר- מנהל המדיה צריך להבין בין השורות של הבריף, מהם ערוצי המדיה האידיאלים, לעשות אינטגרציה של כל הנתונים ולהפיק מהם תכנית מדיה אפקטיבית עם חשיפה מרבית, לדעת לנהל מו"מ קשוח עם העיתונות, הטלוויזיה, הרדיו ושלטי החוצות ולא לוותר עד שהוא ישיג את מבוקשו, להצליח למקסם את התקציב המוגבל ולהוציא קמפיין חזק שפוגע בול.
תקציבאי- נציג המשרד אצל הלקוח ונציג הלקוח במשרד. לויאלי ללקוח, נאמן למקצועיות המשרד. התקציבאי נמצא על הצומת שבין הלקוח למשרד. הוא הדובר, שר החוץ, הקמב"ץ. הוא המתאם בין הלקוח, למשרד, להפקה, למדיה. תקציבאי טוב הוא תקציבאי יוזם, מגדיל ראש. כזה שחושב על המהלכים שכדאי ללקוח לנקוט , צעד אחד לפני שהלקוח חושב עליהם.
תקציבאי הוא איש של אנשים, אשף הקסם האישי. מומחה למערכות יחסים, מעורר אמון. כזה שמצליח לסחוף אחריו את הלקוח, לתת לו תחושת ביטחון ולהוביל אותו בדרך הנכונה ביותר עבורו להצלחה.
פלנר- לשאול, לחפש, לתהות, לבדוק, לגבור, להחליט על אסטרטגיה ולהוציא על זה בריף; מחלקת הפלנינג היא וועדת החקירה מטעם משרד הפרסום. את מסקנותיה היא מפרסמת בפורמט הידוע בכינוי "בריף", הנייר האסטרטגי הכולל את עיקרי התובנה הצרכנית של ביחס למותג ולמסר. הפלנר שולט ברזי השיווק, מבין בפסיכולוגיה ויודע להשתמש בכלים המחקריים ובתוכנות הסטטיסטיות הרלוונטיות.
הפלנר חי את השוק, שולט במאפייני המוצר ומכיר, כמעט באופן אישי את הצרכן. מכל מרכיבי ההכרות הזאת מייצר הפלנר את האסטרטגיה השיווקית והפרסומית בה הוא מאמין ומנסח אותה לבריף.
מפיק פרסומות לטלוויזיה: המפיק הוא לב ליבו של התהליך. בלעדיו אין סרט. הוא דואג שהכל יתקתק כמו שצריך; הוא אחראי על הכל מא'-ת'; בחירת לוקיישן, במאי, שחקנים, מלבישה, מאפרת ,ניצבים ואפילו נערת מים. מפיקים הם זן מיוחד. הם ראש גדול, אנרגטיים, נמרצים והם עושים את כל ההבדל בין פרוייקט של 3 שעות או יומיים.
במאי פרסומות: יש לנו אסרטגיה מדויקת ובריף מסודר וקריאטיב מדהים ומדיה פצצה, איך לעזאזל הופכים את זה לסרט פרסומת? תכירו את במאי הפרסומות. זה שמקבל מהקריאייטיב סיפור וצריך להפיח בו רוח חיים, שיוציא את הדמיון לפועל. זה מתחיל בראש שלו, ביצירתיות, באומץ וממשיך לניואנסים הכי קטנים שהופכים פרסומת בינונית לפרסומת טובה: הסאונד, הלוקיישן, הטיימינג, הארט. העבודה על פרסומת היא מאומצת אמנם אבל קצרה. יום יומיים צילומים, עוד יומיים עריכה וזהו פחות או יותר.
קופירייטינג: זה נשמע אולי פלצני ומגלומני, אבל אכן, הקופירייטר בהבזק מוחו, בחוד עפרונו ובהלמות המקלדת הנטרפת תחת ידיו , אחראי על העברת המסר מהיצרן או המשווק לצרכן. הוא אותו אחד או אחת המתגנבים לדעתו של היחיד, פותחים מגירה בחייו או ברגשותיו ומוזגים לשם את המסר. קופרייטרים מספקים מקומות עבודה להמון אנשים, כי מעטים הם המוצרים הזזים מן המדף ללא פרסום.
משך הלימודים של תואר בלימודי פרסום ושיווק
מהם אפיקי התעסוקה לבוגרי תואר ראשון בשיווק ופרסום?
עם תואר ראשון בפרסום ושיווק תוכלו לפתוח בפניכם עולם של אפשרויות. על ידי הבנת היסודות של שיווק, עקרונות עיצוב, התנהגות צרכנים וטכניקות פרסום, בוגרי תואר ראשון בשיווק ופרסום יכולים לחקור מגוון רחב של מסלולי קריירה. בוגרי תואר ראשון בשיווק ופרסום יכולים לעבוד במגוון כמו מנהלי מותג, משווקים דיגיטליים, תקציבאים, קופרייטרים, דוברים ואנשי יח"צ או אפילו עבודה כיועצים עצמאיים. עם מערך הכישורים ובסיס הידע הנכון, בוגרים יכולים למצוא הצלחה במשרדי פרסום, בתי מדיה, פלטפורמות דיגיטליות או אפילו להקים עסק משלהם.
עם ביקוש הולך וגובר לתוכן כיום, יש ביקוש גבוה לאנשי מקצוע בתחום הפרסום והשיווק. מיצירת קמפיינים ועד ניהול חשבונות מדיה חברתית. בנוסף, עם הופעת השיווק הדיגיטלי, חלה עלייה במספר הזדמנויות העבודה הזמינות לבוגרים עם תואר בפרסום ושיווק. אלה כוללים תפקידים כמו כותבי תוכן, מומחי SEO, אסטרטגים דיגיטליים, מנתחי נתונים, מתכנני מדיה ועוד. עם מערך הכישורים ובסיס הידע הנכונים, אפשר למצוא בקלות אפיקי תעסוקה משתלמים בתחום זה.
כמה מרוויחים בוגרי תואר ראשון בשיווק ופרסום?
השכר לבוגרי תואר ראשון בשיווק ופרסום משתנה ותלוי בגורמים רבים כמו התפקיד אותו יאייש בוגר התואר ובנסיון שלו.
לדוגמא-מנהל שיווק ירוויח בין 11,000-16,000 ש"ח חודשי. מנהל/ת מכירות ירוויחו בין 7,000 - 13,000 ש"ח חודשי. דובר/יח"צ ירוויח בין 7,000 - 10,000 ש"ח חודשי - הכל תלוי בנסיון אותו צברו במהלך השנים.