072-3300504

מענק עבודה נדרשת

מה יותר טוב מלקבל שכר על העבודה הקשה שאתם עושים ואחרי חצי שנה לקבל בנוסף לזה גם בונוס גבוה על כל העמל והזיעה? תכירו - עבודה מועדפת

18-05-2006 14:23:00

אם אתם חיילים משוחררים, כדאי שתכירו את המושג "עבודה נדרשת" (עבודה נדרשת ועבודה מועדפת זה אותו הדבר). אם תחליטו לבחור בעבודה המוגדרת כעבודה מועדפת ותעבדו בה לפחות שישה חודשים מלאים תוכלו לקבל מהביטוח הלאומי מענק חד פעמים בסך כ-9,550 ש"ח.

למצוא את העבודה שתיתן לך יותר
למצוא את העבודה שתיתן לך יותר

מי זכאי לקבל את המענק?
כדי שתוכלו להיות זכאים לקבל את המענק עליכם לעמוד בשלושה תנאים.

סוג העבודה: עבודה שהוכרה כנדרשת.

מינימום תקופת עבודה: שישה חודשי עבודה מלאים (140 ימי עבודה לפחות) רצופים. אפשר גם 140 ימים אצל יותר ממעסיק אחד או יותר מעבודה נדרשת אחת, כל עוד זה קורה תוך שנתיים מיום השחרור.

היקף המשרה: העבודה צריכה להיות במשרה מלאה על פי הנהוג במקום העבודה.

זכאות לדמי אבטלה: אם מתחילים בעבודה הנדרשת בתקופה כלשהי במהלך השנה הראשונה לשחרור, תנאי זה מתקיים.

מה כדאי לעבוד בעבודה מועדפת
מה כדאי לעבוד בעבודה מועדפת

עבודה מועדפת: המשרות שיספקו לכם מענק
מפעלי תעשייה ובתי מלאכה - עבודות המוגדרות כ"בלתי מקצועיות" (למעט עבודת פקידות) במפעלי תעשייה ובתי מלאכה, לדוגמא: מוסכי רכב, מחסנאי העובד במחסן בצמוד למוסך, בתי מלאכה לתיקון תקרים, ייצור רכיבי מחשב (אלקטרוניים) במפעלי הייטק המוכרים כמפעלי תעשייה, תהליך ייצור חבילות תוכנה על גבי מדיות מגנטיות, ייצור תפאורות ושלטים, עבודה בבתי דפוס, כריכיות, מאפיות, בתי זיקוק, בתי מלאכה, הנחת קווי מים ותשתית בחברת מקורות, עבודה במתקני חברת חשמל הקשורים לייצור החשמל ולהפצתו, מסגרות וריתוך, חרטות וכרסום, חשמלאות, מכונאות, מכשירנות, משחיזנות, חייטות ותפירה, גזרנות, תפירת עור.

תחנת דלק - עבודות המוגדרות כ"בלתי מקצועיות" (למעט עבודת פקידות) בתחת דלק, לדוגמא: שטיפת מכוניות, תיקון תקרים, סיכאים ונהגי מכליות דלק.

תחום הבנייה - עבודות בתחום הבנייה (למעט עבודות פקידות), לדוגמא: עבודות במקצועות הבנייה באתר בנייה, גינון, חיבור בניינים חדשים לתשתיות, רשתות התקשורת והחשמל, עבודות עפר, סלילה וצביעת כבישים, הצבת עמודי תאורה, עבודות מדידה, בקרת איכות מטעם מכון התקנים, פוליש והדברה, שיפוץ בתים קיימים (כל עבודה הקשורה לשינוי במבנה המקורי).

בתי מלון - עבודות המוגדרות כ"בלתי מקצועיות" (למעט עבודות פקידות) בבתי מלון, לדוגמא: מלצרות, חדרנות, טבחות, שטיפת כלים, עבודת ניקיון, צוות בידור, בל בוי, עובד בבריכה, מאבטח.

אתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה – עבודה המוגדרת כ"בלתי מקצועית" באתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה (לרבות עבודות ניקיון ולמעט עבודת פקידות), לדוגמא: עבודה במשתלות העוסקות בגידול צמחים ולא במכירה בלבד, ביערות קרן קיימת לישראל, חממות, בתי אריזה, חווה לגידול בעלי חיים, עבודת הדברה, אבטחה ושמירה.

טיפול באנשים עם מוגבלויות (סיעוד) - עבודה במתן טיפול וסיוע אישי לאנשים עם מוגבלויות, כלומר סיוע בביצוע פעולות היום-יום כגון: לבישה, אכילה, שליטה בהפרשות, רחצה, ניידות עצמית בבית; או השגחה ופיקוח על המטופל למניעת נזק או סכנה לעצמו או לאחרים. עבודות במשק הבית של אדם עם מוגבלויות אינן נחשבות כעבודה מזכה.

איך מקבלים מענק חלקי?
גם אם עבדתם בעבודה נדרשת במשך פחות מחצי שנה, לא אבוד לכם כלום. אתם עדיין יכולים לקבל את המענק – רק באופן חלקי. וגם כאן, יש כמה תנאים:

1. מקצוע: בעל מקצוע אזרחי שעבד בעבודה מועדפת שהיא לא המקצוע שלו. למשל: מכונאי, חשמלאי, הנדסאי וכו' שעבדו בתחום אחר (כמו מתדלקים בתחנת דלק).

2. מרחק: העבודה המועדפת נמצאת במרחק של לפחות 60 ק"מ מהבית (מקום המגורים נחשב למה שכתוב לכם בתעודת הזהות), אבל המעסיק לא נותן איפה לישון (בטופסולוגית: מקום לינה) ולא דואג להסעה כל יום.

3. זמן: צריכים להיות לכם לפחות 25 ימי עבודה רצופים תוך 21 חודשים מיום השחרור (כלומר, תוך שנה ו-9). אם לא עמדתם בזה, ואתם כבר כמעט שנתיים מיום השחרור, אתם צריכים לדאוג לצבור 25 ימים רצופים במהלך הזמן הזה (תוך שלושת החודשים שנשארו עד הדדליין. והדדליין, רבותי, הוא שנתיים מיום השחרור).

לקבל ת'כסף
אז כמו בחיים האמתיים, לא הכל פשוט וגם אחרי שעבדתם במשך שישה חודשים (ולא יותר מ-18 חודשים שהם שנה וחצי מיום שגמרתם את העבודה הנדרשת) עליכם לגשת לביטוח לאומי ולמסור להם את טופס התביעה בכדי שתוכלו סוף סוף, לקבל את המענק.

חשוב לדעת: אל הטופס יש לצרף צילום של תעודת שחרור משירות סדיר ולהקפיד שבגב הטופס יציין המעסיק את הפרטים: סוג העבודה והתפקיד שבוצע ומספר ימי העבודה בכל חודש.

איך מקבלים את הכסף
איך מקבלים את הכסף
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד