072-3300504

אל תהיו צודקים, תהיו חכמים

כחלק מהתמורות שיצר העידן הדיגיטלי, מאגרי המידע העולמיים הפכו לזמינים יותר, כאשר כל הידע הקיים בעולם עומד לרשותכם במרחק קליק אחד. איך מוצאים את המידע הרלוונטי עבורכם בכל שטף המידע הזה? קוראים את הכתבה

יורם לימודים | 10-12-2017 10:49:00

פעם אם היית צריך למצוא מידע על מישהו, היית נאלץ לשכור חוקר פרטי. אם היית צריך למצוא מידע על משהו, היית הולך לספרייה, ואז לספרייה אחרת. היית נזקק לפחות לשלושה ימים כדי לארגן לעצמך מידע, שהיום אתה מאתר בשלוש שניות, ומארגן לפי סדר חשיבות רלוונטי לך בשלוש דקות. ולמרות כל מה שנאמר, וכל מה שאנחנו יודעים על ההתפתחות הטכנולוגית שמאפשרת לנו ללקט מידע מהבית בזמן קצר וביעילות מירבית, עדיין ישנם נושאים רבים שהגישה אליהם היא חלקית, מקוטעת או לא קיימת. איפה נמצאים מאגרי מידע רלוונטיים עבורנו? האם כל מאגר מידע ייתן לנו את מה שאנחנו מחפשים? איפה ניתן למצוא חומרים באנגלית? קבלו מדריך מקוצר לסטודנט שמחפש תכנים באינטרנט.

חיפוש תכנים לפי מילות מפתח
איך אתה נוהג לחפש את התכנים שלך? רוב האנשים נוהגים להכניס מילות מפתח, כמו למשל "אספרגר", ולעבור על התוצאות שמופיעות בעיקר בעמוד הראשון. אתה בטח כבר יודע בשלב זה, שחיפוש לפי מילות מפתח נותן לך אלפי תוצאות, ובמילים נפוצות כמו אספרגר (לצורך הדוגמא בלבד) אפילו יותר. את התוצאות אפשר לחלק לשלושה חלקים: בהתחלה אתה תגיע לתכנים אמיתיים: פורומים של הורים, לכתבות אודות אנשים עם אספרגר שהצליחו למרות כל הסיכויים, סרטים שהגיבורים שלהם היו על הרצף האוטיסטי, תלונות על מחסור בתקציבים לחינוך מיוחד – ועוד. החלק השני של התוצאות יהיה מורכב מתכנים פרסומיים: פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, גני ילדים מיוחדים, עורכי דין שיבטיחו לך שמגיע לך החזר כספי מהמדינה עבור החינוך המיוחד ועוד ועוד. החלק השלישי של התוצאות יהיה מורכב מלינקים שמובילים לאתרים שכלל אינם קשורים למילת המפתח שחיפשת. אתה תגיע לאתרי הימורים, אתרי מסחר, אתרי פורנוגרפיה, ולעיתים קרובות גם תקליק בטעות על הקישור הספאמי שינסה, במידה משתנה של הצלחה, להחדיר לך וירוס למחשב.

איך לחפש תכנים בצורה נכונה ברשת?
איך לחפש תכנים בצורה נכונה ברשת?

חיפוש תכנים לפי מאמרים בלבד
דרך מחוכמת יותר לחפש תכנים, בעיקר עבור עבודות אקדמאיות או לצורך הכנת מצגות באופן מקצועי יותר, היא לחפש מאמרים. חיפוש מאמרים יוביל אותך למאגר גדול של תכנים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע מומחים, ויהיו לך כנראה רלוונטיים יותר מתכנים רגילים שמסתובבים ברשת. יחד עם זאת, עליך לקחת בחשבון שהגישה למאמרים רבים היא חלקית בלבד, או לא קיימת, מהסיבה שחלק ניכר מהמאמרים שייכים למוסד אקדמי כלשהו. הפתרון הוא כמובן להיכנס לספרייה ענקית וירטואלית, המשתייכת למוסד אקדמי מכובד וידוע ומכילה עשרות אלפי מאמרים בנושאים שונים, מגוונים ועם מיקוד תכנים שפשוט לא ניתן למצוא בשום מקום אחר ברשת. יתרון נוסף שיש לחיפוש מאמרים דרך הספרייה, זה שלא תגיע לכל מיני פורומים של שפים, עקרות בית או טיפים לטיפוח חיות מחמד שקשורים בעקיפין למילת המפתח שלך, אלא ישירות לנושא המבוקש.

חיפוש תכנים בשפות אחרות
חיפוש תכנים באנגלית, גרמנית, ספרדית ועוד, הוא מוצא אינטליגנטי למי ששולט בשפה הנוספת. באופן כזה ניתן להגיע לתכנים שאינם זמינים בעברית, ולמחקרים שלא תורגמו. הבעיה היחידה היא, שאם בעברית יש לכל מילת מפתח אלפי תוצאות, בשפות אחרות זה יהיה פי מאות אלפים. האם תתחיל לעשות סינון בין מאות אלפי תוצאות שחלקן מאד רלוונטיות לך, וחלקן ממש לא קשורות? זה טירוף. זה יצריך בזבוז של זמן יקר רק על סינון התוצאות ההתחלתי, שלא לדבר על קריאה של המאמרים כדי להבין אם הם רלוונטים או לא. גם פה הפתרון של גלישה לאתר של הספרייה הלאומית ייתן פתרון אמיתי וממוקד, שכן תוכל להימנע קודם כל ממאמרים ספאמיים או פרסומיים, ותוכל למקד את החיפוש שלך באופן יעיל.

איך לייעל את שיטת חיפוש המאמרים?
אז הטיפ הראשון הוא כאמור, לגלוש בעיקר באתרים של ספריות, מוסדות אקדמאיים ועוד. טיפים נוספים הם:
- כשאתה מגיע לעמוד תוצאות, סמן את התוצאות שנראות לך רלוונטיים ותקליק עליהן "פתח בעמוד חדש". באופן כזה לא תבזבז זמן על יציאה וכניסה מחודשים לעמוד התוצאות, וכל הלינקים שרצית יחכו לך בטאבים בסרגל העליון של המחשב.
- נסה להבין מהתוצאה העליונה, במה מדובר, על ידי קריאה של האתר ממנו היא לקוחה. בוא נחזור לרגע לדוגמא הראשונה – נניח שאתה מחפש מחקרים על אספרגר אצל מבוגרים. אם בעמוד התוצאות אתה רואה למשל תוצאה, שהאתר ממנו היא לקוחה נקרא משהו כמו חינוך ביתי למשל, או שזהו אתר של עיתון בידור כלשהו - אתה כבר מבין שלמרות שהתוצאה נראית לך מאד רלוונטית, למעשה היא לא תיתן לך כלום ועדיף למהר ולדלג לתוצאה הבאה. זה יחסוך לך הרבה זמן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד