072-3300504

יוזמות סטודנטים למען סטודנטים

עולם הסטודנטים רווי באפליקציות ופיתוחים, אבל כשמדובר ביוזמות שהגיעו מסטודנטים, זה כבר משדרג את כל העסק. תנו הצצה בחמש יוזמות שמטרתן לעזור לכם

18-06-2015 14:20:00

לא מעט סטודנטים מוצאים לנכון להגשים חלומות ולהקים פרוייקטים דווקא כשהם נמצאים באקדמיה. העובדה כי הם חלק מהאוכלוסייה הסטודנטיאלית, עוזרת להם להכיר טוב יותר את הצרכים האמיתיים של הסטודנטים, כך שכל היוזמות באמת יציעו פתרון אמיתי ומקורי.

חבורה של סטודנטים מצליחים
חבורה של סטודנטים מצליחים

מיטה של הביוקר, אבל בזול
הרבה צעירים מוצאים את עצמם עוברים דירה בשל לימודיהם האקדמיים, כאשר כל תהליך המעבר עולה להם ביוקר. אלעד (25), סטודנט ללימודי הנדסת חשמל בטכניון וחבריו, הקימו מיזם העונה לשם ''מיטות הסטודנטים'', אשר מטרתו לספק מיטות במחירי יבואן.

"במהלך התואר הרבה פעמים סטודנטים עוברים דירות", מסביר אלון, "הם מגיעים לדירה ורואים מזרון ישן, אז הם בודקים מחירים ורואים כמה זה יקר לקנות חדש".

" סטודנטים לא צריכים להוציא אלפי שקלים על מיטה", הוא מוסיף, "הפרויקט הזה בא לגשר על הפער, אנחנו מביאים ישר מהיצרן אל הסטודנט".

ממשיכים במחאה ומורידים מחירים
ממשיכים במחאה ומורידים מחירים

סיכומים קריאים וברורים
כשאלעד ינאי (29) סטודנט ללימודי מדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למנהל, וחברו התחילו ללמוד למבחנים הם שמו לב לקשיים שחוזרים על עצמם. "יש סטודנטים שמסכמים בכתב יד אבל לא מבינים את הכתב של עצמם", הוא מפרט, "אחרים קוראים את הסיכום, ומה שהיה נראה ברור בשיעור פתאום לא מובן להם".

בשיתוף פעולה עם חברים נוספים, מצאו פתרון שיעזור לכל הסטודנטים שנתקלים בקשיים הללו והקימו את אפליקציית My Notebook. האפליקציה מאפשרת לכל אחד שנרשם אליה לסכם את השיעור במחשב ובמקביל להקליט אותו. "כל מילה שכותבים מקבלת תגית זמן", מסביר ינאי, "וכשלומדים ולא מבינים משהו אפשר לחזור להקלטה ולשמוע אותה".

ללמוד למבחן על הצד הטוב ביותר
ללמוד למבחן על הצד הטוב ביותר

מקבץ של אנשים מוכשרים
"הייתי צריכה עזרה ב HTML, אז ביקשתי ממישהו שיעזור לי", מספרת גילי רוזנהויז (26), סטודנטית ללימודי תקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. באותו הרגע עלה לה הרעיון לפתח זירת מסחר בין סטודנטים.

מבלי לחשוב פעמיים הקימה רוזנהויז, בשיתוף פעולה עם סטודנטים נוספים, אפליקציה בשם ''מינגלין'', אשר סטודנטים יכולים להציע כישורים וכן לבקש עזרה.

רוזנהויז מסבירה כי "כל אחד טוב במשהו, אבל אף אחד לא טוב בהכל. לכולם יש חלומות, אבל בפועל לאנשים אחרים יש את הכישורים הנדרשים כדי להגשים אותם".

כל אחד טוב במשהו אחר, אז בואו נעזור זה לזו
כל אחד טוב במשהו אחר, אז בואו נעזור זה לזו

סטודנטים משפצים לסטודנטים
עומרי סער (26) סטודנט ללימודי הנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון, ראה כי סטודנטים רבים זקוקים לבעל מקצוע לשיפוצים קטנים בדירתם, אבל נתקלים במחירים גבוהים. "לפעמים צריך רק לשים מדף, לעשות תיקוני שפכטל או לקדוח חורים, דברים שבעל מקצוע ייקח הרבה כסף או בכלל לא יבצע", הוא מסביר.

במקום לשבת בחיבוק ידיים, הקים עם חברו לספסל הלימודים מיזם הנקרא "סטודנטים משפצים", יחד הם הציעו לסטודנטים שיפוצים במחירים נמוכים. סער מספר כי "אנשים העריכו את זה וראו את זה כהוגן וקיבלנו הרבה עבודות".

לא מוכנים לשלם מחירים גבוהים
לא מוכנים לשלם מחירים גבוהים

מורה פרטי בצ'יק
אם תשאלו את ויקטור אברהם (26), סטודנט ללימודי מנהל עסקים וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה, מה חבריו לספסל הלימודים מחפשים, הוא יענה לכם שזה מורה פרטי. "יש ביקוש גבוה במיוחד בתקופת המבחנים", הוא אומר, "ורובם מחפשים מורה זמין מעכשיו לעכשיו".

כדי לגשר על הפער, הקים אברהם אפליקציה העונה לשם ''TeachKo'', אשר מטרתה לרכז מורים פרטיים לפי רמת הקרבה. "גם סטודנטים יכולים להציע את עצמם כמורים", הוא מסביר, "אין פה מטרת רווח, אלא לעזור למצוא הכנסה וגם לעזור למצוא מורה".

מאתר מורה פרטי בסביבך הקרובה
מאתר מורה פרטי בסביבך הקרובה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד