072-3300504

מלגות סיוע עבור סטודנטים הנדסאים

משרד הכלכלה וקרן המלגות של הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, הקצו 8 מיליון שקלים למלגות סיוע כלכלי להנדסאים הלומדים במוסדות תחת משרד הכלכלה

15-12-2014 15:43:00

לראשונה, נפתחה ההזדמנות ל- 24,000 סטודנטים הנדסאים שלומדים במכללות הטכנולוגיות ובאים מרקע סוציו-אקונומי בינוני ומטה, להגיש בקשה למלגות סיוע.

מלגות הסיוע, העומדות על 8 מיליון שקלים, נפתחו אתמול (א'), כאשר ניתן להגיש בקשה באמצעות המערכת הממוחשבת של אתר משרד החינוך עד לתאריך 31.1.15.

עד כה, קבלו סיוע מקרן המלגות של הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) רק סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות. כעת, לאור דרישה של התאחדות הסטודנטים ופורום המכללות הטכנולוגיות, גם סטודנטים שלומדים במכללות הטכנולוגיות יוכלו להיתמך כלכלית, ולהגיש בקשה למלגה לקרן הסיוע של משרד החינוך.

סכום המלגות שיחולקו ינועו בין 1,500 ל-4,300 ש"ח, זאת בהתאם למסלול הלימודים ולהיקף המימון הנוסף שמקבל הסטודנט, במידה ויש. כמו כן, קבלת המלגה מותנית בלימודים בפועל בסמסטר ב'.

מלגות סיוע גם למכללות הטכנולוגיות
מלגות סיוע גם למכללות הטכנולוגיות

המלגות חיוניות לחברה הישראלית
בהסתמך על מחקרה של ד" איריס חזן, מצבם הכלכלי של סטודנטים הלומדים במכללות הטכנולוגיות, הוא נמוך יותר משל אלו שלומדים באוניברסיטאות ובמכללות.

לדבריה, 43 אחוזים מהסטודנטים שלומדים במכללות, מגיעים מרקע סוציו – אקונומי בינוני ומטה, כאשר ההכנסה המשפחתית שלהם עומדת על 5,000 ש"ח. זאת בעוד ההכנסה המשפחתית של סטודנטים שלומדים באוניברסיטאות ובמכללות עומדת על 7,200 ש"ח.

>> פרסומת: מחפשים זוגיות? בדקו את אתר ההיכרויות החדש בפייסבוק - InboxCupid

לאחר ניסיונות רבים, נחתם לפני שנה הסכם כי הסטודנטים יהיו זכאים למלגות וכעת זה יוצא אל הפועל. במסגרת קרן המלגות של הועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג, הקצו 6 מיליון שקלים, בעוד משרד הכלכלה הקצו 2 מיליון שקלים.

לפי סקר מצוקת הכישרונות השנתי של ManpowerGroup, שבדק מהם עשרת התפקידים בהם מורגש מחסור בעובדים בישראל, הנדסאים נמצאים במקום השני. גם על פי נתוני התאחדות הסטודנטים, יש חוסר במקצועות הטכנולוגיים בתחומי תעשיה ומסחר רבים, ועל כן, מלגות סיוע אלו הן חיוניות ונחוצות לחברה ולמשק הישראלי.

חסרים מהנדסים בשוק הישראלי
חסרים מהנדסים בשוק הישראלי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד