072-3300504

היום: המרצים באוניברסיטאות שובתים

המרצים לא הגיעו להסכמות עם משרד האוצר. האוניברסיטאות עצמן דווקא כן - הוסכם על העברת תקציב עם אישור המלצות שוחט

ליאור ליוואק | 20-10-2007 10:30:00

היום לא מתקיימים לימודים באוניברסיטאות – כך החליט אתמול ארגון הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות. הלימודים לא יתקיימו באוניברסיטאות תל אביב, העברית בירושלים, בן-גוריון, בר-אילן, חיפה, הטכניון ומכון וייצמן. במכללות ייפתחו הלימודים כסדרם.

בניגוד לשביתות בעבר, הפעם לא יתקיימו גם הלימודים לתארים מתקדמים. יחד עם זאת, מוסדות הלימוד האוניברסיטאיים יהיו פתוחים לסטודנטים, והספריות והסגל המנהלי יעבדו כרגיל. ראשי האוניברסיטאות קראו אתמול לסטודנטים להגיע ללימודים, שכן חלק גדול מהמרצים שאינם נמנים על הסגל הבכיר, וכן, אנשי הסגל הזוטר יגיעו ללמד.

השביתה באה העקבות אי הסכמות בין ארגון הסגל האקדמי הבכיר לנציגי משרד האוצר בנוגע להסכמי השכר של המרצים. ארגון הסגל האקדמי הבכיר דורש פיצוי על שחיקת שכר המרצים מאז 2001, המגיעה לטענתי אנשיו לכ-15% בהשוואה לעליות השכר הנהוגות במגזר הציבורי. כמו כן, דורשים המרצים יצירת מנגנון חדש לעדכון השכר בעתיד. נציגי משרד האוצר הסכימו לנהל משא ומתן על גובה השחיקה בשכר אך לא להבטיח פיצוי על השנים שבהן הוא נשחק.

בחזית נוספת, זו של האוניברסיטאות מול משרד האוצר, הושגה הסכמה ביום חמישי. בתום פגישה של נציגי ראשי האוניברסיטאות עם שרת החינוך יולי תמיר ונציגי האוצר, הוסכם על העברת 150 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות מחקר באוניברסיטאות ועל הפניית 50 מיליון שקלים מהמוסדות עצמם כתוצאה מצעדי התייעלות שינקטו.

בנוסף, סוכם בין הצדדים כי הכספים שהובטחו לאוניברסיטאות במסגרת המלצות ועדת שוחט, כ-720 מיליון שקלים, יועברו באופן הדרגתי. העברת הכספים מותנית באישור המלצות הוועדה על ידי הממשלה במהלך 2008.

משמעות ההסכמה בין האוניברסיטאות למשרד האוצר היא כי בכוונת הממשלה לפעול ליישום המלצות וועדת שוחט בנוגע להעלאת שכר הלימוד, עוד לפני שנידונו עם נציגי הסטודנטים, כפי שהוסכם בתום שביתת הסטודנטים האחרונה. הדיון על המלצות הוועדה לרפורמה בהשכלה הגבוהה בראשות שוחט נדחה ל-2008 וייתכן כי הרגעת החזית מול האוניברסיטאות מסמנת את ניצני חידוש מאבק הסטודנטים בשנה הבאה. 720 מיליון השקלים שהובטחו לאוניברסיטאות אמורים להגיע מהעלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות ל-14,800 שקלים לשנה, וארגוני הסטודנטים אינם צפויים לקבל העלאה כזו בהכנעה.

אוניברסיטת תל-אביב. אין לימודים
אוניברסיטת תל-אביב. אין לימודים
תמיר. 150 מיליון שקלים
תמיר. 150 מיליון שקלים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד