קורס מזכירות
התפתחות האינטרנט והמחשוב הביאו להתקדמות במקצוע המזכירות, אם בעבר קורס מזכירות לא היה נמשך הרבה זמן והיה כולל בעיקר נושאים קטנים ולא חשובים כמו איך לענות בטלפון, כיום קורס מזכירות נפרש על פני 2 קורסים קורס מזכירות 1 וקורס מזכירות 2 המועברים כל אחד בנפרד ונמשכים כ- חצי שנה, חשיבות המזכירה כיום בארגון היא גדולה מאוד, המזכירה היא הפנים של הארגון מכיוון שהיא דואגת להרבה נושאים ובעצם הפכה למנהלת משרד, בין תפקידיה של המזכירה נמצא מענה לשיחות טלפון, טיפול בענייני דואר ובנק, מכתבים, ניהול יומנים, הכנת מצגות ולרוב גם טיפול במדיה אינטרנטית ועוד. כמו כן, חלק גדול מעבודתה של המזכירה מתבצע על גבי המחשב, ולכן עוברים בקורס מזכירות על תוכנות האופיס ותוכנות ייעודיות למזכירות.
קורס מזכירות - תעסוקה בתחום
כמעט כל חברה מעסיקה מזכירה, ולכן מי שעובר קורס מזכירות לא צריך לדאוג למציאת עבודה, תחום המזכירות הינו רווי באפשרויות תעסוקה, לכל מקום עבודה יש את הדגשים והתחומים בהם הוא נוגע, לדוגמא מזכירה בבית חולים צריכה לעבור קורס מזכירות רפואית על מנת שתוכל לעשות את עבודה כראוי, מזכירה שעובדת במשרד עורכי דין צריכה התמחות של קורס מזכירות משפטית וכך הלאה, מי שעובר קורס מזכירות ונכנס לשוק העבודה צריך לעבור השתלמויות שמקנים לו דגשים ונושאים חדשים, כך שהתחום תמיד מחדש את עצמו ולא קופא על השמרים.