072-3300504

דתי גאה בקמפוס

אמיר (שם בדוי) סטודנט דתי באוניברסיטה העברית בירושלים והומוסקסואל, הקים לפני כשנה את פורום הגייז הדתי במטרה לתת ביטוי לעוד מאות הומואים ולסביות דתיים שנאלצים להתמודד עם הקונפליקט בין נטייתם המינית לבין האיסור ההלכתי, וידוי חושפני של דתי גאה

ניצן פרי | 17-12-2003 10:19:00

"המטרה של הפורום היא להפסיק את השתיקה", אומר אמיר. "להגיד שזה קיים לא רק במצעדי הגאווה בתל אביב, גם הבחור שיושב לידך בישיבה יכול להיות כזה. הדבר הנורא ביותר לאדם הוא שמתעלמים ממנו. זה קריטי בעיקר אצל נערים דתיים, הרבה מהם נמצאים במשבר – אנשים שנזרקו מהבית, לפעמים על סף התאבדות. מאז פתיחת הפורום נכנסו מאות אנשים שחשו שמצאו סוף סוף עם מי לדבר. אנשים רבים כותבים לנו שהם מרגישים טמאים כל הזמן, חוטאים, הם שואלים את ה' למה הוא ברא אותם כך, אם המשיכה היחידה המותרת לגברים היא רק לנשים, והם נמשכים רק למי שאסור? מה הם אמורים לעשות? זהו סבל רב לאדם שרוצה לשמור על הדת, ההרגשה שכולם בסדר ורק אני רע, לא מוסרי. הדיבורים האלה אינם באים רק מהתורה, התגובות הן גם מצד רבנים ואנשי חינוך, שאומרים שהומואים זה "מגעיל", או מכחישים שזה קיים."
אמיר, בוגר ישיבת "נתיב מאיר" היוקרתית בירושלים, מעיד על עצמו שתמיד ידע על קיומם של הומוסקסואלים בעולם, וידע שגם הוא כזה כבר מגיל 12: "אני זוכר שיצא הסרט "סופרמן 2", כשהייתי ילד, והערתי לחבר שלי שסופרמן נראה יפה, וזו הייתה כנראה הערה לא מקובלת. באותו זמן הבנתי שני דברים: שאני נמשך לבנים, ושאסור לי לספר על כך לאף אחד. הרגשתי שאני היחיד וזו ההרגשה הכי נוראה. התפללתי לה' שזה ייעלם, שהוא ייקח את זה. ניסיתי כמה שיותר להימשך לבנות, הסתכלתי על תמונות של בחורות, אבל זה לא עשה לי כלום. אפילו הייתה לי "חברה", אבל זה לא עזר. ידעתי שאני הומו, אבל רגשית הדחקתי את הקיום של הומוסקסואליות. בגיל 22, בישיבה, זה הגיל שבו מתחילים לצאת עם בנות. חשבתי שהכול הולך לפי התכנית, אך גיליתי שאיני מסוגל לצאת לדייט. בישראל המשפחה היא הדבר הכי חשוב בעולם, על אחת כמה וכמה במשפחות דתיות. החגים, השבת, ליל הסדר, הכול בנוי על משפחה. מי שאינו בעסק הזה אין לו מקום בקהילה.

פורום גאה
"עם הזמן קרה דבר גדול, והאינטרנט נכנס לחיי. ברגע שזה קרה, נכנסתי לצ'ט ושאלתי: האם יש עוד הומואים דתיים? קיבלתי הרבה תשובות, אפילו ממישהו שלמד בישיבה שלי. אז עמדתי בפני החלטה: או שאני נעשה רציני ומתחתן עם בחורה בלי אהבה, או שאני הולך על הרצונות שלי. החלטתי לנסות את העולם האחר. בתוך חודשיים יצאתי עם שבעה בנים. סוף סוף הרגשתי מה זה דייט אמתי – ההתרגשות, מה יקרה? מה הוא יגיד? האם הוא יתקשר? אחר כך התאהבתי לראשונה בגבר, עד אז חשבתי שאני אטום רגשית."
"הנושא של הומואים ולסביות דתיים אינו מטופל בשום צורה כמעט. פונים אלינו רבים שאינם בטוחים בנטייה המינית שלהם ובהתמודדות עם איסור הדת. בהתחלה גם אני הייתי מפוחד מאוד, אך מתוך השיחות נעשיתי אדם שלם יותר עם עצמי. גם סטרייטים נכנסים לפורום, ומספרים ששינו את דעתם על הומואים לאחר שקראו את הודעות האנשים. הפעילות האחרונה שלנו היא להיפגש עם רבנים. אנו דורשים מהם להתחיל לטפל בעניין הזה ביתר רצינות. היום ישנם רבנים, מראשי הציונות הדתית, שאמרו לנו שאי אפשר עוד להתעלם מכך, והם יתחילו לפעול לטיפול בבעיה. אני מאמין שאנחנו הולכים לקראת משהו, יש סימנים של מהפיכה."

תצלום אילוסטרציה
תצלום אילוסטרציה

מתוך "פי האתון" עיתון הסטודנטים של האונ' העברית בירושלים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד