האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך

אז מה תאכלו בין השיעורים?

לקראת פתיחתה של שנת הלימודים ואכילה ללא חשבון, זה הזמן להיערך לתזונה נכונה שתלווה אתכם במהלך התואר ותעזור לכם לא להעלות 8 קילו מפחמימות ריקות

גל יונגר | 30-09-2014 16:31:00

בתוך מערכת שעות עמוסה במיוחד, הנטייה להקפיד על תזונה נכונה במהלך התואר נשכחת לטובת מאמרים, קורסים ושאר עבודות מזדמנות ביומו של סטודנט.

אז איך בכל זאת מתאימים תזונה נכונה לסטודנטים עסוקים ומה הסוד לשמירת ערנות במהלך יום לימודים ארוך?

הדיאטנית הקלינית סיגלית פז, המנהלת את חברת 'מותר לי', עם טיפים לאכילה נכונה בזמן התואר.

הכי חשוב: ארוחת הבוקר
לא סתם אומרים כי מדובר בארוחה הכי חשובה מבין ארוחות היום, שכן הרבה מאלו שפוסחים עליה מדלגים על מנת האנרגיה היומית. הבעיה העיקרית בקרב הסטודנטים היא בעיית חוסר הזמן וכך באופן טבעי הם נוטים לוותר עליה בייתר קלות.

"לאחר שהגוף היה בצום במשך שעות הלילה, יש לחדש את מאגרי האנרגיה ולצייד אותו בארוחת בוקר מאוזנת", מסבירה סיגלית פז. לדבריה, הרבה מחקרים מצביעים על הקשר בין שיפור והצלחה בלימודים לארוחת בוקר עשירה. היא מוסיפה כי "ארוחת הבוקר צריכה לשלב שלושה דברים בתוכה חלבון, פחמימה וירק לדוגמא: יוגורט עם דגני בוקר מלאים ופרי או פרוסה עם גבינה וירק כלשהו לצידה".

לא רק מיתוס, הארוחה החשובה מבין כולם (צ'-shutterstock)
לא רק מיתוס, הארוחה החשובה מבין כולם (צ'-shutterstock)

הישמרו מהמוקשים שבדרך
בתור סטודנטים שצריכים לשמור על ריכוז, קליטה וזיכרון במהלך ההרצאות והקורסים השונים, אין סיכוי שתוותרו על הנישנושים הקטנים שבהפסקות בין לבין. עם זאת חשוב שלא ליפול למלכודות הבמבה-ביסלי ולשמור על תזונה נכונה גם אם מדובר בנישנוש קטן.

פז מסבירה כי "מומלץ לאכול פחמימה בכל 3-4 שעות במהלך היום, זה מאזן את רמת הסוכר בדם ומסייע לשמור על ריכוז. כריך עם גבינה צהובה, אבוקדו, טחינה או אפילו שילוב של פירות ואגוזים יכולים לעשות את העבודה".

בנוסף אם אינכם יכולים לעבור את היום ללא החטיפים המתוקים והמלוחים למיניהם, המלצתה של פז היא לקנות את אותו סוג החטיף באריזה קטנה מכיוון שזה מונע מאתנו לאכול אכילה אוטומטית, כלומר, לסיים את כל החטיף רק בגלל שזה גודלו.

היזהרו מאכילה אוטומטית (צ'-shutterstock)
היזהרו מאכילה אוטומטית (צ'-shutterstock)

העיקרית
הקלות בה נופלים סטודנטים למלכודות הג'אנק פוד כתוצאה מחוסר זמן ועומס בלימודים הופכת לתופעה מדבקת במהלך התואר. חוששים מהידבקות? אל דאגה, התארגנות זריזה בבית של מספר חומרי גלם עשויה להגדיל את הסיכוי להכנת ארוחה.

"ירקות קפואים בתפזורת, תפוח אדמה במיקרוגל, קופסאות שימורים מסוג תירס, טונה, או הכנת קוסקוס הם דברים שגוזלים מספר דקות ויכולים להרכיב ארוחה שלמה", מסבירה פז.

היא מוסיפה כי גם מנות שדורשות קצת יותר זמן הכנה, יכולות לשמש עבורכם השקעה לתווך ארוך, "הכנת כמות גדולה של קציצות בשר, או לחלופין פשטידה הם דברים שניתן להקפיא ולהפשיר בשעת הצורך וכך במקום אכילת אוכל מעובד, ניתן לאכול ארוחה מאוזנת, משביעה ובריאה".

הקפאה זו לא מילה גסה (צ'-shutterstock)
הקפאה זו לא מילה גסה (צ'-shutterstock)

קפה, תה ושתייה קלה
אז איך תשרדו את היום כמו שצריך? כמובן שהקפדה על אוכל בריא אינה פותרת אתכם מחובת השתייה הממושכת במהלך היום. פז מסבירה כי "צריך להגיע לאזור השני ליטר מים ביום ולפזר את הפסקות השתייה במהלכו. הדרך הקלה היא להיצמד לבקבוק מים ולהקפיד לרוקן אותו".

בנוסף לשתיית מים חשוב לבצע במהלך היום בקרת קפה, בייחוד בקרב סטודנטים שידועים כצרכנים נאמנים למשקה הממריץ. "יש אנשים שרגישים לקפאין וכתוצאה משתיה מרובה, הם עלולים לפתח הפרעות שינה, עצבנות או דיכאון ולכן יש להוריד בכמות הקפאין", מסבירה פז.

לדבריה בכוס קפה יש 150 מיליגרם קפאין ובמצב של צריכה למעלה מ-600 מיליגרם קפאין, ישנה תופעה שנקראת קפאיניזם הגורמת לחוסר מנוחה, כאבי ראש ועיכוב בהירדמות לכן, עשו לעצמכם טובה ושימו לב לכמות הקפה שאתם צורכים ביום.

רק לא להגזים (צ'-shutterstock)
רק לא להגזים (צ'-shutterstock)

משגב משה אליכם לצלחת
תקף אתכם רעב כבד וכל מה שבא לכם זו ארוחה משביעה, בריאה והכי חשוב במינימום זמן? שף שגב משה מציג מתכון שיסגור לכם את פינת הצהריים וישאיר לכם מספיק זמן להמשיך לקרוא מאמרים, אז קדימה למטבח:

עוף ובטטה בלי מאמץ

המתכון מיועד לשתי מנות :

1 בטטה שטופה עם הקליפה
2 כרעי עוף בשלמותם
2 כפות שמן זית
2 כפיות מלח גס
רדיד נייר אלומניום

אופן ההכנה: מחממים טוסטראובן ואם במקרה יש תנור, מה טוב. חותכים נייר אלומיניום בגודל של דףa4, מניחים את העוף במרכז ואת חצי הבטטה לצידה כל עוף בנפרד.

יוצקים חצי כף שמן זית על הבטטה וחצי על העוף. מתבלים את שניהם בכפית מלח גס, מצפים את העוף בנייר כסף מכל הצדדים וגם את הבטטה.

מכניסים לתנור למשך שעה או עד לרכות מלאה של העוף והבטטה. לאחר מכן מומלץ לפתוח את נייר הכסף ולהמשיך לחמם עוד כ-15 דקות עד לקבלת גוון זהוב ומגרה.

מי אמר שגורמה חייב לקחת יום שלם? (צ'-יחצ)
מי אמר שגורמה חייב לקחת יום שלם? (צ'-יחצ)
כלים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
המבדק
מחשבן סיכויי קבלה
מחשבון בגרויות
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי