072-3300504

ההבדל בין אדריכל, אדריכלות נוף ומהנדס אדריכלות

כדי להיות אדריכל מצליח לא די במוטיבציה גבוהה, צריך להיות בעל יכולת ריאלית טובה וחוש אסטתי וסביבתי מפותח. אבל מה ההבדל בין המקצועות השונים בתחום התכנון והבנייה?

אחינועם מזרחי | 26-12-2013 10:20:00

אדריכלות היא אחד המקצועות הנחשבים במשק, אולי שני או שלישי בתדמיתו למקצועות יוקרתיים כמו רופא, עורך דין ורואה חשבון.

אז כדי להכיר קצת יותר את התחום, חשוב לדעת תחילה מה לומדים בלימודי ארכיטקטורה, מיהו סטודנט להנדסת בניין, מה כוללת תכנית לימודי אדריכלות נוף ומה עדיף - תואר ראשון באדריכלות או תעודת הנדסאי? כל התשובות בכתבה.

לא מבוקשים כמו רפואה. תכנון ובנייה
לא מבוקשים כמו רפואה. תכנון ובנייה

אדריכלות
#תעודה או תואר?

לימודים לתואר B.Arch, הנמשכים בין ארבע לחמש שנים.

#מה לומדים?

קורסים במגוון תחומים כמו הנדסה, רישום, תכנון, סטודיו קורסים טכנולוגיים וקורסים עיוניים נוספים. בתום הלימודים הבוגרים ממשיכים את מסלול ההכשרה במסגרת עבודה של שלוש שנים במשרד אדריכלים ותיק.

#למי זה מתאים?

תכנית הלימודים היא מהארוכות במקצועות הנלמדים בישראל, והלימודים עצמם מורכבים ואינטנסיביים. מתאים לאנשים שמשלבים יכולות ריאליות ומתמטיות, עם זיקה לאומנות ויצירה. במהלך לימודי האדריכלות, הסטודנט יכול לבחור תחום התמחות כמו: שימור מבנים, אדריכלות נוף, תכנון ערים ועוד.

#יש דרישה בשוק?

סטודנטים רבים מתחילים לעבוד במקצוע עוד בזמן הלימודים. עם קבלת רישיון האדריכל אפשר להשתלב במגוון משרות, במגזר הציבורי והפרטי. ניתן להשתלב במשרת יועץ ומתכנן בחברות בנייה וקבלנות וברשויות המקומיות.

#כמה אפשר להרוויח?

בתקופה ההכשרה הראשונית, בוגר המקצוע יכול להרוויח עד 8,000 שקל בחודש. מקצוע האדרכילות נחשב מאוד בשוק, אך ההיצע הרב של אנשי מקצוע חדשים כותיקים מקשה על הראשונים לפרוץ אל הליגה של הגדולים.

שילוב בין מתמטיקה לאומנות. אדריכלות
שילוב בין מתמטיקה לאומנות. אדריכלות

אדריכלות נוף
#תעודה או תואר?

תואר B.L.A שמשכם ארבע שנים.

#מה לומדים?

קורסים רבים בתכנון וידע עיוני ומעשי בהנדסה, עיצוב, מדעי הסביבה והטבע, טכנולוגיה ועוד. הסטודנטים נוגעים בתכנון עירוני, תכנון צמחייה, תכנון בנייה ותיעוש, לימודי נוף ועוד.

#למי זה מתאים?

מבחינת האופי העבודה, אדריכלות נוף, בדומה לאדריכלות, מצריכה יכולת ריאלית, משיכה וזיקה ליופי ואסתטיקה. בנוסף, כדי ליהנות מהתפקיד כדאי לחוש חיבור לטבע ולסביבה.

#יש דרישה בשוק?

נכון להיום, הדרישה בשוק לאדריכלי נוף היא גדולה. המקצוע איננו פופולארי מאוד על צעירים בארץ, והעבודה בחוץ מרובה. אדריכלי נוף מועסקים במשרדי אדריכלים ועוסקים שם בתכנון הסביבה והנוף.

#כמה אפשר להרוויח?

אדריכל צעיר מרוויח כ-6,000 שקל בחודש, אך עם הותק עולה גם השכר.

לאוהבי סביבה וטבע. אדריכלות נוף
לאוהבי סביבה וטבע. אדריכלות נוף

הנדסאי אדריכלות נוף
#תואר או תעודה?

הלימודים אורכים שנתיים בלבד, בסופם מקבל הבוגר תעודת הנדסאי מטעם מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע), ויכול להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים.

#מה לומדים?

העיסוק משלב ידע בתחומים רבים, כגון הנדסה, טכנולוגיה, עיצוב, אדריכלות, מדעי הטבע והסביבה ועוד. קורסים נלמדים הם מתמטיקה, כימיה, ניהול ותחזוקה, תכנון גנים ונוף, שרטוט, יסודות העיצוב, רישום, גינון ועוד.

#למי זה מתאים?

המסלול ההנדסאי הוא קצר משמעותית מאשר המסלול לאדריכלות נוף לתואר ראשון (בחצי), ומתאים לצעירים שרוצים להשתלב מהר בשוק העבודה.

#יש דרישה בשוק?

הנדסאי אדריכלות נוף יוכלו להשתלב כשכירים במשרדים העוסקים בתחום או כעצמאיים. ההבדל העיקרי בין אדריכל נוף להנדסאי אדריכלות נוף הוא באופי העבודה, כאשר הראשון מנהל פרויקטים והשני מפקח על העבודה בשטח.

#כמה אפשר להרוויח?

הנדסאי אדריכלות עם ניסיון מועט מרוויח בין 5,000 ל-7,000 שקל.

לסיים לפני כולם. הנדסאי אדריכלות נוף
לסיים לפני כולם. הנדסאי אדריכלות נוף

הנדסת בניין (או הנדסה אזרחית)
#תואר או תעודה?

לימודים לתואר ראשון B.S.c, שמשכם ארבע שנים.

#מה לומדים?

הלימודים מכשירים את הסטודנטים לתכנון, הקמה ותפעול של מערכות בענף הבנייה, וכוללים נושאים כמו ניהול הבניה, תכנון קונסטרוקציות, גיאוטכניקה, גיאומכניקה, מכניקת קרקע, גרפיקה, הנדסת תחבורה, הידראוליקה, הידרולוגיה, בקרת הסביבה, תחבורה, סטטיסטיקה, מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, תכנות מחשבים, מכניקה, הנדסת חומרים ועוד.

#למי זה מתאים?

החלוקה הבסיסית במקצוע היא למהנדסי תכנון ומהנדסי ביצוע, כאשר האחרונים מצויים בשטח, ולשניהם מצפה עבודה קשה במיוחד. גם הלימודים עצמם הם תובעניים ומצריכים השקעה ויכולות גבוהות.

#יש דרישה בשוק?

הדרישה למהנדסי בניין בשוק היא גדולה ואפשר למצוא עבודה בקלות יחסית. מהנדס בניין יכול להשתלב בתפקידי תכנון או ביצוע, וכן לעבוד עצמאי ומתכנן בתים פרטיים או כמייעץ.

#כמה אפשר להרוויח?

המקצוע מתגמל מבחינה כלכלית ובעל פוטנציאל לשכר של עשרות אלפי שקלים בחודש. בוגר לימודים חסר ניסיון עתיד להשתכר 8,000 שקל ומעלה.

עבודה קשה בתואר ואחריו. הנדסת בניין
עבודה קשה בתואר ואחריו. הנדסת בניין

הנדסאי בניין (או הנדסאי אזרחי)
#תואר או תעודה?

הלימודים נמשכים כשנתיים, בסופם מקבלים תעודת הנדסאי ניהול בנייה.

#מה לומדים?

ארגון וניהול בנייה, תכנון קונסטרקציות, תורת הבנייה ותכנון הנדסי, תכנון וביצוע כבישים ותשתיות, ארגון וניהול אתר בנייה ועוד.

#למי זה מתאים?

לאנשים שממהרים לצאת לשוק העבודה ואוהבים עבודת שטח. מתאים לאנשים פחות יצירתיים ויותר ריאליים (בניגוד אולי לבוחרים במסלול אדריכלות, שנמשכים לפן היצירתי והעיצובי של המבנה).

#יש דרישה בשוק?

בדומה להנדסת בניין, יש הרבה מאוד אפשרויות תעסוקה כמנהלי עבודה באתרי בנייה, כבישים ותשתיות.

כמה אפשר להרוויח?

הנדסאי בניין בתחילת דרכו מרוויח בין 5,000 ל-7,000 שקל בחודש.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד