072-3300504

סטודנטים, מחפשים עבודה?

אם יש דבר אחד שסטודנטים צריכים בשפע ולרוב חסר להם זה כסף, ובשביל זה, אין מה לעשות, חייבים לעבוד. חופשת הסמסטר היא זמן מצוין להתחיל לחפש עבודה, אז דעו את זכויותיכם

ג'וב סיטי | 02-02-2011 12:55:00

אם יש דבר אחד שסטודנטים צריכים בשפע ולרוב חסר להם זה - כסף. כסף לשכר לימוד, ספרים, צילומים, שכר דירה ואפילו למחייה השוטפת. ובשביל זה חייבים לעבוד. אז מה הזכויות שלכם כסטודנטים? מה השיקולים בחיפוש עבודה כסטודנט? איזה סוגי משרות מתאימים לכם? וכדומה.

הצורך בהשגת עבודה כמה שיותר מהר, גורם להרבה מאוד סטודנטים לקחת את המשרה הראשונה שהם מוצאים, תוך ויתור על שיקולים של מה נכון עבורם לתחילת הקריירה ועל הזכויות שלהם כעובדים. בשביל להקל עליכם קיבצנו עבורכם טיפים חשובים שיסייעו בחיפושי העבודה

עוזבים את הספרים
עוזבים את הספרים

מהי עבודה סטודנטיאלית?
המאפיין הראשי של עבודת סטודנטים היא היקף המשרה, כלומר, האם עבודה הכוללת משמרות המאפשרות לסטודנט לעבוד וללמוד במקביל. בין עבודות הסטודנטים ניתן למצוא משרות אבטחה, נציגי שירות ותמיכה, מלצרות ועוד.

מה גובה השכר שסטודנטים מקבלים?
החוק אינו מגדיר מהו "שכר סטודנט", ולכן אין סכום קבוע שהמעסיקים במשק חייבים לשלם לסטודנטים. מקומות עבודה שמציינים כי הם משלמים "שכר סטודנט", למעשה משלמים שכר קבע שהם הגדירו מראש לכלל הסטודנטים שעובדים בחברה. עם זאת, כיום מרבית המעסיקים מסתפקים בתשלום שעתי של שכר המינימום במשק. כלומר שכר של 20.7 ש"ח לשעת עבודה.

האם מלצרים יכולים להשתכר רק מטיפים?
חד משמעית לא. מעסיקים חייבים לשלם לכם שכר בהתאם להסכם עבודה שנסגר בניכם ולפחות בגובה שכר המינימום. כל סכום שמעבר לשכר המינימום ומגיעים מטיפים, נתון למשא ומתן בין העובד למעסיק.

האם לסטודנט או עובד זמני מגיעות פחות זכויות?
לכל עובד, ללא קשר להיקף המשרה שלו, מגיעות זכויות עובד בסיסיות - שכר מינימום, הודעה מוקדמת על פיטורים, הודעה על שינוי בהיקף המשרה, תשלום בעבור שעות נוספות ו/או עבודה בשבתות/חגים, נסיעות, תשלומי מס וביטוח לאומי, פיצויי פיטורים (אחרי שנת עבודה) ועוד. אל תוותרו על זכויות הבסיס שלכם.

איזה משרה מתאימה לסטודנטים ומה עליי לקחת בחשבון?
ישנם שני סוגי עבודות בעולם הסטודנטים – עבודה לצורכי פרנסה ועבודות לשם קידום מקצועי. העדיפות הראשונה היא כמובן לחפש משרה שמשיקה לתחום לימודיכם ובכך לשלב בין מציאת פרנסה לבין קידום מקצועי. שכן, מטבע הדברים, כאשר תסיימו את התואר ותכתבו בקורות החיים שלכם גם השכלה וגם ניסיון רלוונטי, תוכלו לזכות בעדיפות משמעותית לעומת יתר הבוגרים שמחפשים עבודה. לדוגמה, סטודנטים במקצועות המחשוב שיעסקו בתפקידי QA או פיתוח, יקבלו עדיפות כשיסיימו את הלימודים ויציגו ניסיון תעסוקתי.

אם החלטתם ללכת על משרה זמנית במיוחד, סביר להניח שתיתקלו בהיצע מכובד של עבודות בתחום נציגי שירות ותמיכה, מלצרות, מכירות, אבטחה וכו'. כאן השיקולים באשר לבחירת מקום העבודה משתנים ונוגעים להיקף המשרה הנדרש, רמת ההשתכרות ורמת העניין האישי בתוכן התפקיד.

להתאים את סוג העבודה לצרכים
להתאים את סוג העבודה לצרכים

אין לי זמן לצאת לעבוד, אבל אני חייב כסף. מה עושים?
עבודה מהבית. הרשת מציעה מגוון של הצעות ומשרות של עבודה מהבית לצעירים וסטודנטים, כגון כתיבת תכנים, מילוי סקרים, נציגי מכירות מהבית ועוד. מספיק לכתוב בגוגל את הביטוי "עבודה מהבית סטודנטים" ומיד תקבלו מאות מודעות ואתרים שיכולים לספק לכם מידע בנושא. בנוסף, בלוחות הדרושים הגדולים אף קיימות קטגוריות של עבודה מהבית.

אז איך בכלל מחפשים עבודה?
כיום, יותר מאי פעם, הרבה יותר פשוט וקל למצוא עבודה המותאמת לסטודנטים. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר לעצמכם את סוג העבודה שאתם מחפשים, היקף המשרה המתאימה לכם בתקופת הלימודים והחופשות ולעדכן בהתאם לכך את קורות החיים שלכם.

עם השנים התרחבו והתפתחו מקורות החיפוש, והיום ישנו שפע של מקומות למציאת משרות - חברות השמה המיועדות לסטודנטים (חלקן אף יושבות צמוד לקמפוסים עצמם), אתרי הדרושים שמציעים מגוון של משרות מפולחות לפי היקף משרה מתאים, הכוונים תעסוקתיים שנועדו לעזור לכם הסטודנטים לאתר עבודה ועוד.


הכי חשוב – אל תשכחו שמדובר בתקופה זמנית ובקרוב, עם סיום לימודיכם, תוכלו להשתלב בעבודה מסודרת, מכניסה והכי חשוב – בהתאם לכישוריכם המקצועיים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד